noekult Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Tenkte det er fornuftig å dele denne: Kjør forsiktig og tenk på at det kan gå utover andre enn deg selv om du driter deg ut... Just sayin'.
SweetBMW Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Er ikke den videoen der lagd som en "tankevekker" fra før av?.... Verre med videoer som er fra virkeligheten.
in2you Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Er noen av dei klippene ekte? huff... ekle greier!
Tom K Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Denne kunne med fordel vært linket til "hvor fort går bilen din" tråden
in2you Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Fant et ekte klipp inni der, den traileren som går opp i flammer i det den kjører på motorveien og kjører over i motsatt kjørefelt.. Den traff en ny audi tt som blei helt smadret, sjåføren overlevde utrolig nok. Ligger egne klipp av denne på youtube..
316 Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 En del av klippene ser ekte ut... Det klippet som satte mest spor i meg var den gule Mondeoen som skulle kjøre forbi... Tipper en stor andel av medlemmene her kjenner igjen i akkurat den situasjonen! Jeg mener at 23 år gamle gutter ikke bør nektes førerkort, det bør heller kjøres knallhardt på slike filmer.
in2you Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Tror også slike filmer hadde hjulpet om dei ble vist litt oftere! Syns det er ekkelt å se hva som skjer med folka eg, skulle aldri sett klippene...hehe..
Tom K Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Tror også slike filmer hadde hjulpet om dei ble vist litt oftere! Syns det er ekkelt å se hva som skjer med folka eg, skulle aldri sett klippene...hehe.. et par dager på Sunnaas hadde kanskje også vært en ide, da ser man hva fart og bil kan forårsake
316 Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Ja, for eks... En obligatoisk dag sammen med et ulykkesoffer, for eks...
mjo101 Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Denne videoen satt kjørelæreren min på da vi hadde sikkerhetskurs på vei, må si man virkelig fikk en liten stuck i seg da.. Dette er noe alle kjøreskoler, skoler, politi osv skulle fått flere slike videoer ut til den norske ungdommen! det tror jeg kunne hjulpet litt på statistikken da folk gjerne tenker 2 ganger før de gjør noe..
Hawkon88 Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Denne videoen satt kjørelæreren min på da vi hadde sikkerhetskurs på vei, må si man virkelig fikk en liten stuck i seg da.. Dette er noe alle kjøreskoler, skoler, politi osv skulle fått flere slike videoer ut til den norske ungdommen! det tror jeg kunne hjulpet litt på statistikken da folk gjerne tenker 2 ganger før de gjør noe.. Det hjalp ingenting på meg da vi hadde noe slikt på videregående og jeg var i mitt værste.
MariusW Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Det er mange av videoene i den der som er ekte. Skal være helt ærlig med dere og meg selv her (so dont hate): Jeg får en støkk i meg av videoen, tenker mye på den i ettertid. Er veldig flink å kjøre forsiktig. Men etter ei stund er det glemt og jeg tar plutselig meg selv i å gjøre noe på grensa i trafikken... Det er veldig synd men sånn er det
oddis Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Jeg er enig at det burde vært obligatorisk med en eller flere dager på besøk hos f.eks Sunnaas. Tror folk må få prenta inn hvor REELT det er å komme ut for en ulykke, og hvor lite som skal til. Samtidig må de også få økt trafikkopplæring, lære seg å lese trafikk bedre og lære seg å håndere bil ute av kontroll. Først da tror jeg både respekten for bilen, for andre og for eget liv ville blitt bedre. Jeg fikk meg ihvertfall en støkk etter min første sladd (som endte med at jeg skled sakte i grøfta). Etter den gangen forandret jeg holdning drastisk, og begynte 'selvstudium' i å håndere bil ute av kontroll. Og det har reddet meg i et par situasjoner senere i livet, hvor jeg er 99% sikker (i beste fall) at jeg måttet hatt et sykehusopphold om situasjonen hadde medført sammenstøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå