hertz Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Ka kan det vere at den begynner å tikke etter å ha skifta olje? er en bmw e36 2.5. Var slik forrige gang eg skifta olje og, tikker noke jævlig i starten men går seg til etter kvart. bruker castrol olje.
hertz Skrevet September 7, 2010 Forfatter Skrevet September 7, 2010 Var den oljen dei på verkstedet sa eg skulle bruke. 5W-30
Marius1991 Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Dette er vel helt normalt. Tar litt tid før den nye olja har kommet til i alle kriker og kroker. Men når jeg sier "litt tid" mener jeg 10-15 sekunder etter oppstart etter oljeskift. Hvor lenge varer denne tikkingen egentlig?
kevin1982 Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 da råder jeg deg til å ta en invendig motor vask. den rengjør motor og smørerkanaler. Frigjør fastlåste stempelringer, ventilern og fjerner avleiringer. den heller du på før du tar neste olje skift og motorn skal væra varm. lar bilen går i 10-15 min. gjør ikke noe om du jassgasser litt inni mellom. etter 10-15 min tapper du olja fortes mulig. når du har fått på nytt olje filter og olje. skal du se olja går igjennom motorn raskere. og tikkingen kanskje blir borte. jeg bruker omega på bilen min.
Wendel Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Er ikke unormalt at en bil tikker litt etter oljeskift.. Ville ikke bekymra meg så veldig over det sålenge ikke det vedvarer..
Tom K Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Tror han mener at den tikker hver gang han starter opp....eller tar jeg feil ?
hertz Skrevet September 12, 2010 Forfatter Skrevet September 12, 2010 Nei bilen tikker i mange mil etter oljeskift. har no kjørt 200mil å den tikka fortsatt. Men den gir seg gradvis, tikkinga er begynt å gi seg no. Var slik forrige gang eg skifta olje og så etter kvert so gidde tikkinga seg heilt. motorrens gjor eg forrige gang eg skifta olje.
ingard Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Min tikker litt og, slik som din. Men gjennom resten av året fungerer den normalt (skifter hver høst).. Bruker 5-40..
Kennethe34 Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 Mest sannsynlig slitne ventilløftere.. Jeg ville ha levd med problemet om jeg var deg, for nye løftere koster c.a 300kr pr stk og du må ha 24..
Piggey Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 bytta filter?, kan det være tett?? m50b20 tar 5,75 l olje.. tror ikke det er noe forskjell på en b25
HMW Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Kjøpte en e39 for et år siden ca.. 523. Der var hele filteret gått i oppløsning godt å få byttet der tror jeg. Men den tikket ikke noe unormalt.
ErlendSandved Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Jeg har det samme på min, men jeg har snakket med noen som sa at det var feil olje pån, BMW er visst veldig kresne på hva slags olje du heller på...
Kobar Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 jeg tømte på noe castrol fra koed som di mente passet min 318is engang jeg tok oljeservice, og bilen har aldri tikket og bråkt så mye fra motor som den gjorde da! Tror jeg kjørte 2-3mnd bare før jeg tappa ut den olja og fyllte opp med mineralolje fra biltema. ikke en lyd! Men nå er motoren min kjørt snart 300.000, så den trenger sikkert litt tykk olje for å holde kjeft
Kennethe34 Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 bytta filter?, kan det være tett?? m50b20 tar 5,75 l olje.. tror ikke det er noe forskjell på en b25 M50B20 tar 6,5 liter, samme med M50B25, og alle M52 ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå