Gå til innhold

Bilen tikker etter oljeskift..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ka kan det vere at den begynner å tikke etter å ha skifta olje? er en bmw e36 2.5.

Var slik forrige gang eg skifta olje og, tikker noke jævlig i starten men går seg til etter kvart.

bruker castrol olje.

Skrevet

Dette er vel helt normalt. Tar litt tid før den nye olja har kommet til i alle kriker og kroker. Men når jeg sier "litt tid" mener jeg 10-15 sekunder etter oppstart etter oljeskift. Hvor lenge varer denne tikkingen egentlig?

Skrevet

da råder jeg deg til å ta en invendig motor vask. den rengjør motor og smørerkanaler. Frigjør fastlåste stempelringer, ventilern og fjerner avleiringer.

den heller du på før du tar neste olje skift og motorn skal væra varm. lar bilen går i 10-15 min. gjør ikke noe om du jassgasser litt inni mellom. etter 10-15 min tapper du olja fortes mulig. når du har fått på nytt olje filter og olje. skal du se olja går igjennom motorn raskere. og tikkingen kanskje blir borte.

jeg bruker omega på bilen min.

Skrevet

Nei bilen tikker i mange mil etter oljeskift. har no kjørt 200mil å den tikka fortsatt. Men den gir seg gradvis, tikkinga er begynt å gi seg no. Var slik forrige gang eg skifta olje og så etter kvert so gidde tikkinga seg heilt.

motorrens gjor eg forrige gang eg skifta olje.

Skrevet

Kjøpte en e39 for et år siden ca.. 523. Der var hele filteret gått i oppløsning :) godt å få byttet der tror jeg. Men den tikket ikke noe unormalt.

Skrevet

jeg tømte på noe castrol fra koed som di mente passet min 318is engang jeg tok oljeservice, og bilen har aldri tikket og bråkt så mye fra motor som den gjorde da! Tror jeg kjørte 2-3mnd bare før jeg tappa ut den olja og fyllte opp med mineralolje fra biltema. ikke en lyd!

Men nå er motoren min kjørt snart 300.000, så den trenger sikkert litt tykk olje for å holde kjeft :lol:

Skrevet
bytta filter?, kan det være tett?? m50b20 tar 5,75 l olje.. tror ikke det er noe forskjell på en b25

M50B20 tar 6,5 liter, samme med M50B25, og alle M52 ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...