Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

e da bekymringsverdig at da e veldi mykje sot heile veien fra luft spjeld eller ka da no heite (der som belgen til lmm er festa) å heile veien gjennom insuge mot toppen?

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

komp på bensinbiler ligger vel ca fra 7-12 bar, men er veldig variabel fra motor til motor.

Men som Kenneth 730i seier så er de viktigast att kompresjonen er ganske lik mellom sylindrane. :)

Når de gjeld ujamn tungang, så kan sjå etter morkne / sprukne, sprikker på slangen mellom topp og luftfiler og tomgangsregulatoren

Skrevet

Då har eg gjort reint det meste, fant også ut at en god del slanger var veldig morkne og blaute, dei ska eg skaffe meg nye...

men fant og en liten sak(bilde) som eg lure på ka e for noke. e 2 slanga so går innpå, ligner litt på en føler av et eller anna slag, ser ut som den skal vere skrudd fast ein eller an vei, men fant ikkje rette plassen. ser ut som den har ein form for pakning å so har den skrufeste.. lure felt på kor den eventuelt ska stå og om da har noke betydnind.

SL371498.jpg

SL371497.jpg

SL371496.jpg

SL371495.jpg

Skrevet

snakka me gs i sta, da e rein lut so går gjennom den, men han viste heller ikkje kor den ska festast.. da e den so regulera varm å kald luft når bilen står på tomgang

Skrevet

Den dingsen (nummer ti på bildet det linkes til lengre oppe i tråden) skal sitte i luftfilterhuset (jeg regner med du har kon-filter eller noe annet uoriginalt). Dens funksjon er å slippe varmt vann gjennom gasspjeldet for å forhindre ising med frosset gasspjeld som resultat. Jeg har opplevd det på vinterføre en gang med en forgasservolvo som manglet varmluftslangen fra eksosmanifold. Ikke spesielt artig..

Skrevet
men e alikavell ikkje sjangs for at den kan nå til noke sånn som orginal slangane er... vertfall ikkje ein eventuell luftfilter boks

I så fall er ikke de originale slangene helt originale lenger...

Skrevet

Fant ut i dag at bilen bruker sykt me vann. fulte opp tanken for en uke siden, for 2 dager siden var den halv, fylte da opp igjenn å i dag er det halv tank igjenn... Finner ingen lekasjer, slanger å koblinger ser veldi bra ut... er ikke vann i oljen så lurer fælt på hvor i all verden vannet tar veien?

noen som har ein liten forklaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...