vågen89 Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 e da bekymringsverdig at da e veldi mykje sot heile veien fra luft spjeld eller ka da no heite (der som belgen til lmm er festa) å heile veien gjennom insuge mot toppen?
Kenneth730i Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 gjør ingen ting å gjøre det reint, men hele veien der blir det alltid liggende grums
hanskr Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 komp på bensinbiler ligger vel ca fra 7-12 bar, men er veldig variabel fra motor til motor. Men som Kenneth 730i seier så er de viktigast att kompresjonen er ganske lik mellom sylindrane. Når de gjeld ujamn tungang, så kan sjå etter morkne / sprukne, sprikker på slangen mellom topp og luftfiler og tomgangsregulatoren
vågen89 Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 Då har eg gjort reint det meste, fant også ut at en god del slanger var veldig morkne og blaute, dei ska eg skaffe meg nye... men fant og en liten sak(bilde) som eg lure på ka e for noke. e 2 slanga so går innpå, ligner litt på en føler av et eller anna slag, ser ut som den skal vere skrudd fast ein eller an vei, men fant ikkje rette plassen. ser ut som den har ein form for pakning å so har den skrufeste.. lure felt på kor den eventuelt ska stå og om da har noke betydnind.
vågen89 Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 fant ut at det er nr 10 på dette bilde http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /20774.gif altså ein termostat, men ka e funksjonen til denne termostaten og kor ska den stå?
Kenneth730i Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 denne kjenner jeg ikke til, men ser ut som en føler som åpner for gjennomgang når kjølevannet når en viss temperatur.
vågen89 Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 snakka me gs i sta, da e rein lut so går gjennom den, men han viste heller ikkje kor den ska festast.. da e den so regulera varm å kald luft når bilen står på tomgang
vågen89 Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 noke som og kan forklara ujevn tomgang, snakte om noke greie om tomgangsventilen og hadde noke me den der å gjera
iittala Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Den dingsen (nummer ti på bildet det linkes til lengre oppe i tråden) skal sitte i luftfilterhuset (jeg regner med du har kon-filter eller noe annet uoriginalt). Dens funksjon er å slippe varmt vann gjennom gasspjeldet for å forhindre ising med frosset gasspjeld som resultat. Jeg har opplevd det på vinterføre en gang med en forgasservolvo som manglet varmluftslangen fra eksosmanifold. Ikke spesielt artig..
vågen89 Skrevet September 11, 2010 Forfatter Skrevet September 11, 2010 ja da e konfilter so står på, men har da noke å sei om den står i luftfilerboksen eller ligge laust då?
vågen89 Skrevet September 11, 2010 Forfatter Skrevet September 11, 2010 men e alikavell ikkje sjangs for at den kan nå til noke sånn som orginal slangane er... vertfall ikkje ein eventuell luftfilter boks
Kenneth730i Skrevet September 11, 2010 Skrevet September 11, 2010 den skal normalt inn på luftfilter boksen. http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Au ... 92142.aspx
iittala Skrevet September 11, 2010 Skrevet September 11, 2010 men e alikavell ikkje sjangs for at den kan nå til noke sånn som orginal slangane er... vertfall ikkje ein eventuell luftfilter boks I så fall er ikke de originale slangene helt originale lenger...
vågen89 Skrevet September 12, 2010 Forfatter Skrevet September 12, 2010 Fant ut i dag at bilen bruker sykt me vann. fulte opp tanken for en uke siden, for 2 dager siden var den halv, fylte da opp igjenn å i dag er det halv tank igjenn... Finner ingen lekasjer, slanger å koblinger ser veldi bra ut... er ikke vann i oljen så lurer fælt på hvor i all verden vannet tar veien? noen som har ein liten forklaring?
Kenneth730i Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 hmmm.. det er ikke noe bra tegn om den mister vann så kan det fort være topp pakning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå