ESveen Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Gratulerer! Regner med det ble den du linket til? Legg ut bilder, å lag prosjekttråd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Ser ingen grunn til at du fyller blyerstatning! Har kjørt uten i titalls tusen km uten problemer, og er jo alu topp på BMW. Sent from my Desire HD using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2011 Leste i bruksmanualen, og der står det at 95 går, men kun på motorer med bankesensor, da tenningen blir stilt frem noen grader, på bekostning av noen HK. Så da er det 98 oktan med blytilsetning jeg kommer til å kjøre på fremover. Dette stemmer jo og på det lille jeg vet om kompresjon og, da 1:10 er ganske høyt og kan forutsake for tidlig tenning på 98. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 26, 2011 Share Skrevet Juli 26, 2011 Hva står spesifisert mht. Blyfri eller blyholdig bensin? Jeg ser ingen grunn til at du skal bruke dette på en såpass "ny" bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2011 Står ikke noe om blybensin - men bly skal ikke brukes på maskiner med katalysator, og det har ikke min, og ikke din heller. Katalystator kom vel i '86/'87 vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 26, 2011 Share Skrevet Juli 26, 2011 Har noe med legeringen i ventilsetene å gjøre, bly ble tilsatt bensin for bedre smøring av disse. Jeg mener at BMW har brukt ventilseter for blyfri bensin på disse motorene, skal søke litt rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 26, 2011 Share Skrevet Juli 26, 2011 Her fra en annen tråd: ford trengte blyerstatning opp til 85.. opp til 87 på v6 motorene men siden toppa er i alu på bmw så har di ventilseter som tåler å bli kjørt uten blytilsetning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2011 Hmm, ja - da skal det jo gå med blyfri - kom på en ting, hva er komp. på din 628? For hvis den ligger rundt 9-9.5 så skal det gå fint med 95 oktan. Det er motorer med 10+ komp som bør gå på 98. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Grattis med bil. Enda en e24 på forumet. Begynner å bli bra dette Men ang. drivstoff har jeg selv lurt på dette. Kjører fint 98 blyfri på min 79 mod, så da går det vel på nyere også. Men er det ikke bare å justere tenninga for å få de til å gå på 95? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2011 Grattis med bil. Enda en e24 på forumet. Begynner å bli bra dette Men ang. drivstoff har jeg selv lurt på dette. Kjører fint 98 blyfri på min 79 mod, så da går det vel på nyere også. Men er det ikke bare å justere tenninga for å få de til å gå på 95? Jo, og de motorer med bankesensor gjør dette selv - men du taper litt på det iflg manualen. Kjører 98 bly på min `70 Lotus, men det er fordi det er 1:10,5 i komp på den. Den har både alu blokk (blokka ble jeg plutselig litt usikker på forresten) og topp, men må ha bly for å kunne smøre opp ventilene skikkelig (krever mye smøring). Når det kommer til blytilsetning, så kommer jeg til å kjøre på det, for sikkerhets skyld, det gjør jo ingen skade, da jeg ikke har katalysator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Har prøvd å fylle 95, og bilen går ikke skikkelig på det, har prøvd et par ganger, men ender med masse fusk, om jeg da blander i nok 98 går det greit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Skal noen av dere på 02/classic treffet 13. august? http://www.02classic.no/news.php vært morro å møtt/sett andre E24'er. Ser i e24 trådene at det er mye det samme folket som skriver ang. tekniske spm osv. Skulle vi laget en E24 tråd i Annet bil motorprat/teknisk forumet? Noe lignende som E60/61 tråden. Da kunne vi samlet info, DIY, bilder, brukere etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Får nesten ta meg en tur til delemarkedet som blir hos Marianne! Se om hun har noe jeg kan ha bruk for! Når det gjelder resten av arrangementet har jeg ikke anledning til det dessverre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Ja, rekker ikke mye mer jeg heller, da jeg skal nordover samme dag. Regner med du kjører 628'en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Blir nok den! Ikke no utstillingsobjekt, det har det aldri vært, men ser litt mer sliten ut etter den ble stjålet ifjor høst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå