Gå til innhold

Vurderer en E24 (Kjøpt!)

Jay-O
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leste i bruksmanualen, og der står det at 95 går, men kun på motorer med bankesensor, da tenningen blir stilt frem noen grader, på bekostning av noen HK. Så da er det 98 oktan med blytilsetning jeg kommer til å kjøre på fremover. Dette stemmer jo og på det lille jeg vet om kompresjon og, da 1:10 er ganske høyt og kan forutsake for tidlig tenning på 98.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bil. Enda en e24 på forumet. Begynner å bli bra dette ;)

Men ang. drivstoff har jeg selv lurt på dette. Kjører fint 98 blyfri på min 79 mod, så da går det vel på nyere også. Men er det ikke bare å justere tenninga for å få de til å gå på 95?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bil. Enda en e24 på forumet. Begynner å bli bra dette ;)

Men ang. drivstoff har jeg selv lurt på dette. Kjører fint 98 blyfri på min 79 mod, så da går det vel på nyere også. Men er det ikke bare å justere tenninga for å få de til å gå på 95?

Jo, og de motorer med bankesensor gjør dette selv - men du taper litt på det iflg manualen. Kjører 98 bly på min `70 Lotus, men det er fordi det er 1:10,5 i komp på den. Den har både alu blokk (blokka ble jeg plutselig litt usikker på forresten) og topp, men må ha bly for å kunne smøre opp ventilene skikkelig (krever mye smøring).

Når det kommer til blytilsetning, så kommer jeg til å kjøre på det, for sikkerhets skyld, det gjør jo ingen skade, da jeg ikke har katalysator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal noen av dere på 02/classic treffet 13. august?

http://www.02classic.no/news.php

vært morro å møtt/sett andre E24'er.

Ser i e24 trådene at det er mye det samme folket som skriver ang. tekniske spm osv. Skulle vi laget en E24 tråd i Annet bil motorprat/teknisk forumet? Noe lignende som E60/61 tråden. Da kunne vi samlet info, DIY, bilder, brukere etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...