daigzen Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Vet ikke helt om dette blir rett plass og spørre.. Men kjenner noen til denne e28en? Vet at for 2,5 år siden gjekk den i bø i telemark og blei eigd av ei dame. Før henne, så var det en/ei som eigde den i Seljord. Rykte om bilen, er at den blei hobbylakkert opp igjen for 5år siden( Noe eg ser på renninger, sparkeljobber osv.) Vil vite litt mer om bilen min, og håper på at det er noen her som har litt historikk om bilen : ) Skiltnr : de37906
Just-turbodiesel Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 er den til salgs?!?!?!!??!?! NEEEEEEI, faen jeg har ikke penger for tida, ellers så hadde jeg kjøpt den tvert.. den har jeg sikla på i 3 år:( bilen er pent brukt i hvertfall, dette var gamlebilen til hege lommerud fra bø...kjente litt til den når ho eigde den/kjørte den..om den er som da ho eigde den så er den ganske bra motormessig i hvertfall
316 Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Hvorfor har DU sikla på den? Den er jo så høy at den kunne kjørt over Mount Everest!
Just-turbodiesel Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Hvorfor har DU sikla på den? Den er jo så høy at den kunne kjørt over Mount Everest! den var lågere før i tida, når Hege eigde den.. ellers så har jeg tilgang på bosch senkesett så
daigzen Skrevet September 8, 2010 Forfatter Skrevet September 8, 2010 er den til salgs?!?!?!!??!?! NEEEEEEI, faen jeg har ikke penger for tida, ellers så hadde jeg kjøpt den tvert.. den har jeg sikla på i 3 år:( bilen er pent brukt i hvertfall, dette var gamlebilen til hege lommerud fra bø...kjente litt til den når ho eigde den/kjørte den..om den er som da ho eigde den så er den ganske bra motormessig i hvertfall Nice, du kjenner til denne altså ? Du kunne vell ikke ha skaffet bilder av den i hennes eige da? Denne her er ikke til salgs, denne skal eugodkjennes, og pusses opp! For det fortjener den, tross alt km standen på 228000! Virker ganske bra motormessig, men tullingen så hadde den før meg havarerte turboen på den, så ny skal kjøpes.
Just-turbodiesel Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 er den til salgs?!?!?!!??!?! NEEEEEEI, faen jeg har ikke penger for tida, ellers så hadde jeg kjøpt den tvert.. den har jeg sikla på i 3 år:( bilen er pent brukt i hvertfall, dette var gamlebilen til hege lommerud fra bø...kjente litt til den når ho eigde den/kjørte den..om den er som da ho eigde den så er den ganske bra motormessig i hvertfall Nice, du kjenner til denne altså ? Du kunne vell ikke ha skaffet bilder av den i hennes eige da? Denne her er ikke til salgs, denne skal eugodkjennes, og pusses opp! For det fortjener den, tross alt km standen på 228000! Virker ganske bra motormessig, men tullingen så hadde den før meg havarerte turboen på den, så ny skal kjøpes. Ok, den var i bra stand, ho la den ut for 40 og den blei solgt for nesten det mener jeg. -hvis jeg får råd en dag så kontakter jeg deg og kjøper den.. men har altfor mye utgifter nå til at jeg kan vurdere det.. men da veit jeg hvem som har den ellers så kan du sende meg PM om du skal selge i framtida.. ho brukte den bere til råning og kjørte forsiktig, men veit jo aldri åssen den er brukt etter det.
Fredrik 90 Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 ellers så får jeg seksuell tiltrekning av sotskya på bakparten. hehe! Ja jeg tviler fanken meg ikke ett sekund på det Forøvrig så har jeg hørt om en her i distriktet som vist nok har dradd over 200 hester ut av den motoren med enkle modifiseringer. Bilen har jeg sett og den er også helt svart i ræva Daigzen: Sett bilen i orginal stand og du har en klassiker som i sin tid var verdens raskeste serieproduserte sedan!
Just-turbodiesel Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 ellers så får jeg seksuell tiltrekning av sotskya på bakparten. hehe! Ja jeg tviler fanken meg ikke ett sekund på det Forøvrig så har jeg hørt om en her i distriktet som vist nok har dradd over 200 hester ut av den motoren med enkle modifiseringer. Bilen har jeg sett og den er også helt svart i ræva Daigzen: Sett bilen i orginal stand og du har en klassiker som i sin tid var verdens raskeste serieproduserte sedan! ja, den originale dieselpumpa holder til 200+ hk.. etter det så må det inn med annet element og større turbo.. veit om en som har dratt ut 300hk av en slik i finland, men hvor grensa går veit jeg ikke... men vil tippe 450hk bør være mulig hvis man legger vilja til..
Fredrik 90 Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 ja, den originale dieselpumpa holder til 200+ hk.. etter det så må det inn med annet element og større turbo.. veit om en som har dratt ut 300hk av en slik i finland, men hvor grensa går veit jeg ikke... men vil tippe 450hk bør være mulig hvis man legger vilja til.. Ikke galt til å være en dieselbil som kom i 1983! Hvor langt var Audi og MB kommet på diesel fronten den gang?
daigzen Skrevet September 8, 2010 Forfatter Skrevet September 8, 2010 ellers så får jeg seksuell tiltrekning av sotskya på bakparten. hehe! Ja jeg tviler fanken meg ikke ett sekund på det Forøvrig så har jeg hørt om en her i distriktet som vist nok har dradd over 200 hester ut av den motoren med enkle modifiseringer. Bilen har jeg sett og den er også helt svart i ræva Daigzen: Sett bilen i orginal stand og du har en klassiker som i sin tid var verdens raskeste serieproduserte sedan! Det er det så er planen. Skal kun senke, og shadowline
daigzen Skrevet September 8, 2010 Forfatter Skrevet September 8, 2010 er den til salgs?!?!?!!??!?! NEEEEEEI, faen jeg har ikke penger for tida, ellers så hadde jeg kjøpt den tvert.. den har jeg sikla på i 3 år:( bilen er pent brukt i hvertfall, dette var gamlebilen til hege lommerud fra bø...kjente litt til den når ho eigde den/kjørte den..om den er som da ho eigde den så er den ganske bra motormessig i hvertfall Nice, du kjenner til denne altså ? Du kunne vell ikke ha skaffet bilder av den i hennes eige da? Denne her er ikke til salgs, denne skal eugodkjennes, og pusses opp! For det fortjener den, tross alt km standen på 228000! Virker ganske bra motormessig, men tullingen så hadde den før meg havarerte turboen på den, så ny skal kjøpes. Ok, den var i bra stand, ho la den ut for 40 og den blei solgt for nesten det mener jeg. -hvis jeg får råd en dag så kontakter jeg deg og kjøper den.. men har altfor mye utgifter nå til at jeg kan vurdere det.. men da veit jeg hvem som har den ellers så kan du sende meg PM om du skal selge i framtida.. ho brukte den bere til råning og kjørte forsiktig, men veit jo aldri åssen den er brukt etter det. Den var ute til 40 altså ? Han som kjøpte den til øya her på stord kjøpte den for litt over 20k for 2,5 år siden Bare til og kontakte ein gang i framtida, for alt selges for rett pris.
Morty999 Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Hvorfor har DU sikla på den? Den er jo så høy at den kunne kjørt over Mount Everest! diesel vett
Just-turbodiesel Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 ja, den originale dieselpumpa holder til 200+ hk.. etter det så må det inn med annet element og større turbo.. veit om en som har dratt ut 300hk av en slik i finland, men hvor grensa går veit jeg ikke... men vil tippe 450hk bør være mulig hvis man legger vilja til.. Ikke galt til å være en dieselbil som kom i 1983! Hvor langt var Audi og MB kommet på diesel fronten den gang? de var faktisk raskest inntil 524td kom... w123 300tdt kom i 1979 og hadde 123hk og 275nm. Men pga vekta så var 524td raskere selv om den har 115hk, men ikke før noen år senere. Volvo 740 turbodiesel har man jo også på tidlig 80-tall, det er dog den treigeste av de fire.. etter egne erfaringer og tester mot hverandre da, selv om den er 450kg lettere enn 123 så går den dårligere enn original 123 tdt Audi var faktisk ganske langt fremme de også.. de hadde audi 80 turbodiesel, med 120 dieselhk, men den kom ikke før i 1983 mener jeg å huske.. så de tre var faktisk veldig like egentlig.. om man kommer over en audi 80 turbodiesel fra tidlig 80-tall, så er det faktisk en samlerbil i større grad enn både 524 eller 123...da den er sjeldnere. Jeg veit om en som går i Hurdal, det er eneste..
engen90 Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Personelig fikk jeg litt lyst på denna jeg
daigzen Skrevet September 11, 2010 Forfatter Skrevet September 11, 2010 Ingen andre som kjenner litt historik om denne bilen min ? Hadde vore kjekt og fått sitt hvordan bilen såg ut før den ble pusst opp. For ser det er blitt herjet med sveising, sparkel og diverse på den : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå