Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er kort fortalt at viften blåser seg opp til full styrke helt uten vidre. Uansett om den står på auto, eller om den styres manuelt. Det ender med at jeg må slå av ac/viftene helt etter noen minutter. Kan slå den på igjen noen minutter senere, noen ganger funker den igjen i noen minutter, noen ganger ikke.

Noen som vet hva problemet kan være?

Bilen er en bmw 520ia 1997, e39. Har to-soners ac.

Skrevet
Det er garantert viftemotstanden som er gåen. Koster ikke så mange kronene og er ganske grei å bytte, dog litt trangt. Ligger bak midtkonsollen, kommer best til hvis du tar vekk hanskeromluken.

Det er del nr.3 på denne linken: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40

Koster forøvrig 463,75kr + frakt hos KOED.NO

Ok. Da får jeg prøve det. Tusen takk for hjelpen! :D

Skrevet

Dessverre må noen andre svare på det da jeg ikke hadde aut. Klima på min E39. Men søk litt på nettet eller på samme side som jeg linket til så finner du nok :-) Kan forresten være nok å sette en støvsuger foran den lille vifta, evt. bruke trykkluft også :-)

Skrevet
Dessverre må noen andre svare på det da jeg ikke hadde aut. Klima på min E39. Men søk litt på nettet eller på samme side som jeg linket til så finner du nok :-) Kan forresten være nok å sette en støvsuger foran den lille vifta, evt. bruke trykkluft også :-)

Ok. Har søkt en del, men fant ingenting. Men prøver med støvsuger først :D

Du kan plukke ut hele panelet, og dermed få tilgang til viftene fra baksiden.

Hvordan "plukker" jeg ut hele panelet da? :)

Skrevet

Mener at man bare stikker noe inn fra siden på panelet og brekker det ut. Ikke bruk noe som kan skade plastikken, gjerne noe annet plastikk. Hadde det jo det der ute, så er ganske sikker på det ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...