Lars89 Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Mtp juridisk eller teknisk? God grunn for heving av kjøp det der... Mulighet for å ta bedre bilder? Sjekket resten av festene? Må sveise inn nytt stål+forsterkninger, men det der så ille ut... Må rep. av folk med peiling for å få en kjørbar og trygg bil etterpå.
Polkagrislaila Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 Juridisk/teknisk hvafornoe? Ja, er utrolig skuffet.. såg veldig gale ut, og selv om det kan bli fikset så må gudene vite hva mer av sån rust som finnest.. Har jeg rett til å få hevet kjøpet når noe slikt kommer etter bare noen dager etter kjøp?
Rabies Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Nå skal jeg ikke være bedrevitende, men hvorfor sjekket du ikke dette når du kjøpte bilen? Så jo ganske omfattende ut
babjorn Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Er vel ikke noe man kan ungå å se,hvis man ser under bilen.Utrolig kjipt dette,får bare håpe du kan heve kjøpe eller kjenner noen som er flinke på dette,er vel rimelig dyrt å fikse på verksted..
Polkagrislaila Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 Såg det ikke, rusten var dekket til med tectyl, så måtte ha dratt vekk alt av tectyl, som jeg har gjort nå.. Festet røyk nå ikveld, men var bare snakk om dager fra og til før det røyk..
babjorn Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Er desverre mange som plutselig tectylerer bilen rett før salg,samme som lakkering av kanaler,så når kjøper kommer ser dem ikke noe også etter en stund kommer rust eller annet faenskap :/ Håper du får orden i denne saken
Ballder Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Den bilen der ser ikke nytectylert ut, så at det befant seg rust i området tør jeg påstå at gamle eier viste om. Men at det var såpass omfattende er det ikke så sikkert han var klar over. Dessuten ser bilen veldig fin ut vil jeg tro, da den er omlakkert for ikke så altfor lenge siden, og beklageligvis er det med bil som med mennesker. Man skuer hunden på håret, og slikt er ikke smart bestandig. Ikke sikkert X-eier var bilkyndig overhodet, og gammelt er gammelt uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så en viss risk er det alltid og handle bil om man ikke vet hva man driver med.
ingard Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Du kan heve kjøpet.. Jeg ville ikke brydd meg med dette slik som prisene på e36 er nå..
HMW Skrevet September 11, 2010 Skrevet September 11, 2010 Har du ringt han? Det er bare å kjøre på. Krev mye penger eller heve kjøpet.
kje Skrevet September 11, 2010 Skrevet September 11, 2010 Du har krav på å få heve kjøpet i følge norsk lovgivning. Dette er så ille at han helt sikkert må ha sett det på et tidspunkt. Står dette i kontrakten har han sitt på sin side... En kamerat kjøpte en e32 for bare noen uker siden med en bakstilling som var nærmest rusta bort. Denne var faktisk nylig eu-godkjent! Selger gikk med på å ta den i retur, men siden vi hadde hentet den langt unna fikk han heller mesteparten av pengene igjen.
HMW Skrevet September 11, 2010 Skrevet September 11, 2010 Regner med det ikke står delebil i kontrakten din... Da har du et problem
heyn Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 kjedelig det der.. men har han rett til å sende tilbake bilen / få penger igjen hvis bilen "selges som den står"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå