ivanjo Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Hei. Jeg skal kjøpe min første BMW. Har sett mye på bilene, og jeg liker dem Jeg har sett på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24214350 Det er en 1998 mod 318i. Det er denne modellen jeg har falt litt for. Jeg diskuterer pris med vedkommende, men jeg lurer på hvor mye en 318i 1998 mod ligger på i pris. For meg som ikke er så bilkyndig så ser denne meget strøken ut, men fant en annen samme model gått mye kortere til 13000 kr billigere, men som var solgt. Her er link til den: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24134580 Setter stor pris på tips og hjelp her Er det noe spesielt jeg burde tenke på når det kommer til denne modellen av kjente feil/mangler osv? Mvh Stian
Markus E30 Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Vis den andre var om trent lik men hadde gått kortere og var billigere så kanskje den andre er litt overpriset
*MrB* Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Synes den første var dyr. Hvis den er teknisk bra og har lite rust, så er den verdt 75-80000. maks. Stereo og felger er ikke noe som trekker opp prisen på en bil. En kamerat kjøpte en tilsvarende bil for 70000 i sommer. Den manglet sportsseter, men hadde gått 60000km mindre en denne, og var meget fin i lakk og interiør. Sjekkpunkter for E46 er først og fremst rust på innsiden av panser, undersiden av dørene og bakluken. Ellers er det en solid og bra bil. Noen vil kanskje nevne "subframe-disaster" (det kan du jo google), men det problemet er sterkt overdrevet etter min mening. Det skjer også stort sett med de mer motorsterke bilene, som gjerne har blitt herjet med i tillegg. Jeg hadde en 99 320i for noen år siden, og det var en veldig god bil.
Lyktestolpe Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Når bilen har gått så mye som 230000 ville jeg på det sterkeste anbefalt en NAF test av bilen, med mindre du virkelig vet hva du er på utkikk etter. Der får du en god rapport over alt de har testet, og om noe bør utbedres. Vanlige "funn" på denne typen er støttestag, slitte bremser og lignende. Dette er vanlige slitedeler. Skal du ha automat bør du sjekke at den girer "normalt". Girproblemer kan fort bli dyrt. Ellers er det som andre har nevnt her. Rust rundt panser, bobler/rust rundt hjulbuer og bakluke er typiske steder der E46 blir angrepet. Ta deg god til når du leter. Er mange gode eksemplarer der ute! Lykke til med bilkjøpet!
Dirty Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23123894 Gå opp litt i pris så kan du kjøpe min coupe hehe
ivanjo Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 Takk for tilbakemeldinger - fikk disse svarene fra selger: Bilen har ikke reg. reim, men den har kjede med hydrauliske strammere. Og dette er skiftet for en stund siden. Bilen har en liten rust flekk ved høyre bakdør og ved bagasje luken. Det er avbildet i annonsen. Bilen er ikke kolisjonsskadet. På mandagen får jeg info om bilen fra verkstedet. Å da får du vite mer om bilens historikk. Det er mulig å forhandle pris på bilen. Det at hun skriver "info om bilen fra verkstede kommer på mandag - anbefales det NAF test eller holder denne dokumentasjonen?
ehrnst Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 den er alt for dyr. finn en annen http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24292228 se prisen http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24283367 pen http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23941392 ferdig stashet, men trenger litt jobb
ZhilleN Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Synes den touringen der var rimelig priset, meget pen bil
marcushs Skrevet September 10, 2010 Skrevet September 10, 2010 Ja touringen virket som et godt kjøp! Veldig pen bil med riktig farge og felger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå