Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fredrik90: Hva er vitsen med slike innlegg? Rent psykologisk vil biltyven være MYE mer desperat på å stikke av enn du er av å få fatt i ham, noe som betyr at adrealinet hans vil være mye høyere enn ditt- noe som også vil "hjelpe" ham til å finne på ganske syke ting.

En dame som bor 5min fra meg var på bobiltur i danmark med familien sin for noen år siden. På en parkeringsplass utenfor et kjøpesenter var det en som stjal bilen deres. Hun løp ut i veien for å stoppe ham- og han stoppet ikke.. Husker jeg rett låg hun lenge i koma og klarer knapt å kommunisere med ord. Videre er alt av kropp osv helt ødelagt da hun hang fast under bilen og ble slept bortover.. Sannsynligvis kjørte tyven bevisst over henne, og nektet å stoppe da han må ha forstått at hun hang fast.

Videre om du skulle overaske biltyven og skulle banke ham, kan du belage deg på fengsel og oppreisning til biltyven dersom han skulle anmelde deg. Selvom det er kjedelig å bli frastjålet en bil, uansett hvor spesiell den er,- så vil det i de fleste tilfellene være et større tap for deg, hvertfall økonomisk (bøter, fengsel+tapt arbeidsfortjeneste) om du skulle banke opp tyven og beholde bilen..

Du jeg skal love deg at adrenalinpumpa mi hadde jobba på høygir hvis jeg hadde oppdaget at noen prøvde å stjele bilen min eller noe annet! Det er selvsagt kloke ord du kommer med men det er også tankegangen til mange blåøyde og naive nordmenn, det er derfor så mange banditter herjer fritt rundt. Så lenge Politiet ikke gidder å legge ordentlige resurser i sånt så vil det ha større effekt å rett og slett ta saken i egne hender! Og ikke kom og fortell meg at de fleste østeuropeske eller kriminelle nordmenn ville meldt deg til Politiet fordi du julte dem opp da de prøvde å stjele bilen din.

Hadde det vært så vel at jeg fikk tak i en kjeltring og slo ham halvt ihjel, så ser jeg ikke med reddsel på de straffereaksjonene jeg kunne vente meg! Særlig da med tanke på hva slags straffer en som voldtar 15 åringer og slår ned gamle damer får. Noen månder i fengsel eller noen tusenlapper skulle jeg nok klare! Og i den bransjen jeg driver så hadde det ikke vært stort tapet av arbeidsfortjeneste heller(En lokal her i Arendal driver bla en av Norges største båtfabrikker fra cella si). Bare det å ha tatt en som trengte seg inn på min eiendom og prøvde å ta noe av mitt som jeg har betalt i dyre dommer på, hadde vært motivasjon og grunn nok til å klare noen månder i fengsel(hvis jeg i det hele tatt hadde fått fengsel) og måtte vært av med noen tusenlapper!

Lurt å kjøpe sånn Tracking, men finner de senderen i bilen så sitter du der med skjegget i postkassa!

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

De kan godt finne senderen, men det gjør de neppe på stedet. Kan hende de tar med utstyr som blokkerer mobil/GSM-signaler, men tror neppe amatørtyver tenker så langt... Kanskje de her var proffe, men du øker sjansene for å beholde bilen med slik utstyr... En annen ting er at du får SMS om bilen flytter på seg. Da har man hvertfall økt sjansene for å få tak i tyvene...

Skrevet
Du jeg skal love deg at adrenalinpumpa mi hadde jobba på høygir hvis jeg hadde oppdaget at noen prøvde å stjele bilen min eller noe annet! Det er selvsagt kloke ord du kommer med men det er også tankegangen til mange blåøyde og naive nordmenn, det er derfor så mange banditter herjer fritt rundt. Så lenge Politiet ikke gidder å legge ordentlige resurser i sånt så vil det ha større effekt å rett og slett ta saken i egne hender! Og ikke kom og fortell meg at de fleste østeuropeske eller kriminelle nordmenn ville meldt deg til Politiet fordi du julte dem opp da de prøvde å stjele bilen din.

Hadde det vært så vel at jeg fikk tak i en kjeltring og slo ham halvt ihjel, så ser jeg ikke med reddsel på de straffereaksjonene jeg kunne vente meg! Særlig da med tanke på hva slags straffer en som voldtar 15 åringer og slår ned gamle damer får. Noen månder i fengsel eller noen tusenlapper skulle jeg nok klare! Og i den bransjen jeg driver så hadde det ikke vært stort tapet av arbeidsfortjeneste heller(En lokal her i Arendal driver bla en av Norges største båtfabrikker fra cella si). Bare det å ha tatt en som trengte seg inn på min eiendom og prøvde å ta noe av mitt som jeg har betalt i dyre dommer på, hadde vært motivasjon og grunn nok til å klare noen månder i fengsel(hvis jeg i det hele tatt hadde fått fengsel) og måtte vært av med noen tusenlapper!

Lurt å kjøpe sånn Tracking, men finner de senderen i bilen så sitter du der med skjegget i postkassa!

:applause: Helt enig!

Skrevet

hmm...njaaah....E32 var min første kjærlighet så...siden hun fremdeles lever og er pusset opp enormt så vil jeg beholde ett kjært minne av henne....

eller så kan jeg vel lage ny en av E65...men er litt lat.. :P

Skrevet

Er vel en gjeng tulling som skal ha seg M biler om dagen skulle man tro. får håpe denne kommer til rette igjen. Er ikke noe moro når man ikke kan parkere bilen sin ute en gang før noen er der og tar den!

Skrevet

er gamle bilen til ei vennine dette jo har gått på lillehammer... så har faktisk kjørt denne hehe .... sørgelig at biler ikke kan få være i fred altså ....

trist håper du får den tilbake da hvertfall.

Skrevet

For en stund tilbake stod jeg og broren min ute i gata hans og tok en røyk, han har en e34 535 og bak den stod min e46 cab, plutselig kjører det en grønn golf 4 stasjonsvogn med litauiske skilter inn i gata, det sitter 2 personer i bilen og og de ser inn på hver sin side av gata på alle husene de kjører forbi.

når de kjører forbi bilene være bremser de litt ned og stirrer skikkelig på 535en før de kjører videre inn i gata med en meget lav hastighet, gata er en blindgate så de måtte snu lenger opp i gata og kjøre tilbake, broren min har et EXTREMT høyt temperamant og stelte seg mitt i veien så de ikke kunne kjøre forbi, de bremset ned så han gikk bort til sjåføren og jeg stelte meg foran døren til passasjeren, han sa til de folka at den 535en er hans bil og hvis den ble borte eller at felgene ble stjålet så hadde han reg.nummeret på bilen deres, de sa: "no no no no no problem" i munn på hverandre før de kjørte videre. Denne hendelsen skjedde på billingstad, ikke så langt fra stasjonen. 2 dager etterpå var jeg på vei hjem fra drammen, jeg tok av til asker og kjørte ned mot sentrum, til venstre nedover mot sentrum har vi en shell stasjon, der så jeg denne golfen med de to folka som leide en henger, jeg fikk bare en følelse av at de sikkert skal ut og stjele nå. nøyaktig 3 dager etterpå ble naboene til broren min brutalt banket og ranet! de er over 70 år begge to!, dette kom i avisene også og det er flere eldre ektepar som har blitt ranet rundt i område.

beklager offtopic!

Når jeg kjørte rundt i cabrioleten i asker opplevde jeg ofte at biler med polske skilter fulgte etter meg og når jeg parkerte utenfor butikken like ved der jeg bor en dag stod det folk og så på den og når jeg kom ut og spurte hva det var sa de bare: "nice car" før de gikk.

Man skal ikke ta alle over en kam (noe som er vanlig i norge) men det har dannet seg et ganske negativt bilde av litauere og polakker i mine øyne. wicky jeg har sendt deg pm.

Skrevet
Jeg synes det ser ut som de kun tar biler som står til salgs også jeg, det er jo selvsagt lettere for dem å peile seg inn på en bil ved å bruke Finn.no. Oppdragsgiveren dems eller dem selv sitter vel på finn og finner seg en bil, ser hvor den står og tar en tur og ser ann forholda før de returnerer på et mer passende tidspunkt.

Mhm, tenkte på det samme. Er jo ikke trygt legge ut bilen for salg engang lenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...