Gå til innhold

SweetBMWs 318CiA > 325Ci Avsluttet.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spørs litt på modellen du tenker på, fordi det er ganske mange forskjeller fra f.eks 320 M52Tu til 330 M54 f.eks, det er jo el.gass og annet oppsett på M54 styringa :)

men takk for komplimentet. har blitt litt stille her men har mye updates,. så regner emd å få tatt det til helga :)

Da kommer det bilder og mere info :D

PS: Jeg vet du snakket om 5 serie DME; men det samme gjelder for de.

Tenker på M54 styreenhet, ser de har samme delenr på 2,2 og 3,0 så er vel bare programmet som skiller.

Mulig du har blitt spurt om dette før, men hvorfor 2,5 istedenfor 3,0? De har vel omtrent samme vekt mtp godkjenning?

• Svar 369
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Lenge siden jeg sist så denne tråden. Men her har det jo skjedd en del :applause:

Imolarødt E46 M3 Interiør er jo ikke akkurat feil det :mrgreen:

Så nå blir det nyere E92 prosjekt skjønner jeg. Hvilke planer har du for en sånn bil da?

Skrevet

BmwZ: Jeg vet ikke jeg as, har ikke helt bestemt meg enda. Jeg har altfor mye planer på alt :P Men ja Imola ble DRITbra på TiAg E46 :)

Nå har jeg handla meg nytt leketøy :D

Yngve: Ja jeg vet det, jeg holder på med lakkeringa av dashen nå :) Det blir faktisk dritbra!

Jeg vet jeg lovte update med bilen, men jeg rakk ikke ta bilder av bilen og slikt i dag pga kjøreturen i natt til og fra Bergen. 23 timer i bil gjorde meg litt for trøtt til at jeg orka.

Men jeg har tatt noen bilder av turen fra Bergen da jeg endelig har fått sjansen til å kjøre Lærdalstunnellen :D Noe som jeg syntes var veldig spennende!

Her er da nye leketøyet:

DSC_0057.jpg

DSC_0056.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0052.jpg

DSC_0051.jpg

Såååååå det blir nok litt pusing med denne fremover :)

EDIT: BTW, det er altså R6en baki som er leketøyet, ikke den råtne Hiacen :P

1pkrwig1nf2aj9c2padf.png

Dette er da turen vi måtte ta, da vi missa siste ferja fra Bergen (Halhjem). :D Fiiiiiine turen, Filefjell og alt.

Skrevet

Alternativ bergens rute det der;) håper du ikke får like mange bøter med den gærningen der som jeg fikk! Behandle den bra nå;) og jeg håper du Husker at det sto i liten skrift i salgsoppgaven at jeg skal låne den et par ganger til sommeren ;)

Skrevet

LÅNE? Du må ha gått fra vette! Så lang tid som jeg måtte bruke på å vaske den i alle kriker og kroker etter deg i dag såååå tror jeg NESTEN det må utgå <3

Skrevet

Er ikke engang litt misunnelig! Hehe.........

Du sjekka forsikring før du kjøpte eller? Vurderte R6 i fjor som kose-sykkel, men havna på en WR450 Motard etter litt forsikringssjekking.. Men billigere i år :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Nå er det vel på tide med et liten oppdatering her. Har jo ikke skrevet siden i fjor! Det har egentlig ikke skjedd så mye stort, jeg har drevet med vedlikehold stort sett og smått rep.

Jeg har byttet ut rustne forskjermer med ikke rustne :) Satt på nye hovedlykter, med OEM style "gule" AE med xenon i. Hadde xenon originalt på lyktene men høydejusteringa tok kveld på ene lykta, så da kunne jeg like godt øke stil-nivået på bilen med AE :) Fått på svart taktrekk og gulvteppe, mangler å fikse dashen svart og bytte fremre del av teppet men det skal jeg gjøre til helga. Ellers har jeg planer om å få flyttet batteriet bak, så har handla plusskabel og alt.

Bilen skal også få en liten hjertetransplantasjon til vårparten av 2012 tenker jeg, ny innmat, nye lagre, nytt svinghjul osv da jeg har en kaklelyd fra DobbelMasse Svinghjulet, som irriterer meg grenseløst.

Planer for motoren blir da:

Nye bolter i toppen: ARP

Nye bolter i bånn: ARP

Nye rådebolter: ARP

Ny toppakning: MLS

Nye ventilfjærer: Titan

Nye stempler: Smidde, JP racing, stock komp. 10,2:1

Nye rådelager, veivlager.

Nye pakninger og simmeringer overalt.

Nytt regkjede.

VANOS rattle kit, og pakninger.

Nytt grenrør: Bimmerbrakes Performance Headers w\o cats.

UUC Motorwerks Stg 2 lettet alu svinghjul 5kg, med OEM M5 cluch.

Siste som står på agendaen er Stg 2 kompressor kit fra Active Autowerke som skal levere ca 360hk på en stock M54B25. Med headers og litt økt turtallsperre pluss en custom tuning av bilen, kanskje man sniffer på rett under 400 :)

Drivlinje messig så blir det også en utskifting av diff til 330Ci diffen da jeg har problemer med håndbrekkskoa som ikke passer. Da blir det en senking av utvekslinga fra 3,38:1 til 2,93:1 med ettermontert LSD :)

Hvis noen trenger en 3,38 diff til 318-325 så bare si fra :)

Sånn for liten ekstra info, så har jeg drevet å skrudd litt da i går:

Måtte bytte en reimstrammer fordi den andre jeg fikk KNAKK, midt på. Og tok med seg en bolt i oljefilter huset i samme slengen. Etter utallige forsøk på å borre ut denne ble jeg så sint at jeg sveisa dritten fast i filterhuset og håper på det beste. Jeg har bestilt nytt oljefilter hus så får bytte strammeren med en ny en da og montere alt med nye bolter når det kommer så langt.

Utseende messig så er det litt ting som gjenstår:

Rust på a-stolpe, bagasjeromsmetall ting greie (under bakluka), og rust på bakskjerm. Dette må fikses men ikke fått summet meg til det enda da det er kaldt å jævlig ute, så dette blir nok tatt til sommeren det også. Lurer også på å bytte ut carbon bakluka mi til en OEM CSL luke, da den jeg har ser så snill ut. Dette er jo en luke som skal være CSL look, men vippen bak er litt mindre. ELlers tror jeg bilen BEGYNNER å bli slik jeg vil ha den.

Mange tenker kanskje for seg selv nå: Hvorfor i all verden bruke så mye penger på en 12 år gammel bil? Jo du det skal jeg si deg: Jeg hadde gjort NØYAKTIG det samme om bilen var 2 år eller 20 år :) Så jo på en E92 320d her for en tid tilbake, som ikke hadde ditt, som manglet datt. Når man går fra en bil som har alt, ettermontert eller ei, så vil man ha det i neste bil også.

Vet ikke helt om jeg har fått vist bilen slik den står i dag ordentlig, bl.a med SVÆRE bremser :) Disse stopper bilen, rimelig, greit.

Jaja, her er litt bilder:

2012-01-25212024.jpg

2012-01-25212009.jpg

2012-01-25172550.jpg

Som en liten bonus fikk jeg lov å leke litt med en Autologic tester her om dagen, og fikk da til dette :P Ikke store greier, men funni for meeee :

th_MOV_0093.jpg

Peace out!

Skrevet

Imponerende liste over motoroppgraderinger! Bir GROMT! :applause:

Vil ikke satse på en B30 mens du er i gang da? Iom at "alt" skal nytt uansett?

Skrevet
Imponerende liste over motoroppgraderinger! Bir GROMT! :applause:

Vil ikke satse på en B30 mens du er i gang da? Iom at "alt" skal nytt uansett?

Nja altså det var det da... var mye mer å bytte på 3 litern ifht understell og slikt, så ja jeg tenkte ikke helt så langt :)

Hehe.

2,5 litern er i fin stand denne med tanke på prisen jeg fikk den for, og jeg måtte jo ha gjort alt det samme med en 3 litring, bortsett fra at prisen på en slik en i utgangspunktet er nærmer 15,000 SEK.

Jeg betalte 3 for min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...