Gå til innhold

320i Forskjell mellom 2.0 150hk og 2.2 170hk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt å gå til anskaffelse av min første bmw og har havnet på en 320i 2000-2001 mod. Både 2.0 og 2.2 literen har rekkesekser, men forskjellig hestekrefteantall.

Det jeg lurte på er om det er noe særlig merkverdig forskjell mellom disse, eller bare bensinforbruket?

Mvh Aalsen :)

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hehe, ja det sier seg jo egentlig selg :mrgreen: Men mener jeg leste et sted at de 20hk fler merkes først i akselerasjon fra 80km/t og oppover i forhold til den andre..

2.2 literen har bedre forbruk (bruker mindre) enn 2.0 literen?

Takker for svar :)

Skrevet
Begge er oppgitt til 0,89 i gjennomsnitt.

2,0 bruker 9,9 sek fra 0-100 mens 2,2 er oppgitt til 8,2 så er nok endel mer enn prisen som skiller :wink:

Anbefaler at du leser denne

http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/

evt også deler av denne

http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php?title=BMW_E46

før kjøp :wink:

Takker for linkene :) Fant masse nyttig informasjon der!

Driver og titter litt på en 320i 2.2l 2001 mod, men den har automat :(

I disse linkene kommer det frem at automaten på tidlige e46 modeller er veldig suspekt, at de "kommer til å feile" på ett eller annet tidspunkt, at de ikke er bra. Manuellen får derimot skryt. Ble veldig usikker her..

Og har lest mye at automaten "stjeler" mer hester enn manuell. Ville noen her sagt at 2.0 literen med manuell er så og si like sprek som en 2.2 liter med automat?

Ville håpet å tro at 170hesteren med automat drar fra 150hesteren med manuell :D

Skrevet

På papiret drar den ihvertfall ifra. 9,2 vs 9,9 sek til 100.

Men du får jo en helt annen følelse av bilen med automat.

Mister mye av "sportsligheten" og føles mindre "direkte"

Og ja, automaten "stjeler" effekt.

Hvis det er 2,2 manuell du ønsker så dukker det nok opp en snart. Ikke akkurat sjelden kombinasjon :wink:

Skrevet

Automat er jo bare nydelig kjørekomfort da :)

Og automatkassene til BMW har noe av det mest perfekte overgangene jeg har vært borte i, man merker knapt at den girer. I alle fall er opplevelsen slik i e39'en, både 2ltr og 2,5ltr :)

Men er du ute etter rykk og racer kjøring så vil nok manuell kasse være å foretrekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...