Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Var fin den Bmw E34 518i og det er ikke så mange 518i igjen og fleste 518i er blitt herjet og blitt ombygget til 525i feks

jeg har en E30 316i og den er ikke noe racebil men en fin hverdagsbruk og bruker lite bensin.

men en e34 med 518i er en fin cruisebil/bruksbil og bruker lite bensin

Går heller for en fin e34 518i som er god i stand og ikke gå for en sliten/ihjelkjørt 520i/525i feks

518 og 520 nest samme forbruker... går for 520i eller 316/318i

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg kjøpte meg en 525 som førstebil. Det er automat og da er girkassa bedre og motoren ikke så slitt. Mer eller mindre original og behandla fint. Bruker rundt 0.9 på blanda. Muligheten er der ute, bare vent og finn ut hva du vil ha og hvlike feil du kan leve med/fikse selv. Vil anbefale E34 pga god kjørekomfort, god plass, og rimelig mye sikkrere enn en 3'er ;)

Skrevet
Var fin den Bmw E34 518i og det er ikke så mange 518i igjen og fleste 518i er blitt herjet og blitt ombygget til 525i feks

jeg har en E30 316i og den er ikke noe racebil men en fin hverdagsbruk og bruker lite bensin.

men en e34 med 518i er en fin cruisebil/bruksbil og bruker lite bensin

Går heller for en fin e34 518i som er god i stand og ikke gå for en sliten/ihjelkjørt 520i/525i feks

518 og 520 nest samme forbruker... går for 520i eller 316/318i

en 518 bruker 0,87 blandetkjøring og en 520 bruker 1,06

eller en 525 tds bruker 0,7 blandetkjøring

Skrevet

Som Sheamus sa på forrige side så ville jeg, om du skal ha 1,6 / 1,8, satset på M43 motoren som kom i 94. Den har registerkjede og ikke reim som M40 har(altså tidligere modeller ned til 87/88). Hører mange sliter med tikking på M40, samt at M40 har feilkonstruert topp som gjorde at BMW måtte sette ned bytte av registerkjede til hver 40 000 km.

Kan lese litt om forskjellige BMW og motor, og ting å se etter på http://www.autopower.se og videre velge begagnatguiden til venstre.

Skrevet

Kjøpte meg min første bimmer for noen måneder siden.

e36 compact 1997.

er 1,6, men går som en kule i forhold til andre 1,6 jeg har prøvd.

perfekt og morsom bybil. kosta meg 40k, og BILLIG delkasko.

• 1 month later...
Skrevet

Hva om du forsøker å spare opp litt mer penger så du evt kan kjøpe deg en e46 318 eller 316?

En mye tryggere og moderne bil både på komforten og sikkerhet. Etter å ha sett hva en skrens gjorde med en hel liten familie i slekta mi, skal jeg aldri ha en E36 i hvert fall.

Du finner litt langkjørte slike for en 50 000 og kanskje du kan få et lite "lån" med mor/far dersom du sier du har lyst på en mye sikrere bil osv. Det er tross alt ikke så fryktelig mange tusenlappene opp dit... sånn egentlig

Feks:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25097878

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24848911

Jeg ville i hvert fall tenkt tanken i denne retningen.

Av e36 vs e34, ville jeg gått for en e34. Savner fortsatt min gamle 1991 modelll.

Skrevet

En E46 høres bra ut. Joda, skal bare sikre meg en fast deltidsjobb så får jeg lov å låne litt penger av mine foreldre.

Men den ene der var jo gått 250k og det var lite info i annonsen(vet det bare er til å ringe). Er det noe å satse på da?

Men noe rundt 50 000 skal kunne gå bra.

Har oppkjøring 13. des så håper på å ha bil rundt der!

Biler i hordaland er også av litt større interesse enn fra andre steder i landet, men det er bare en fordel å ha de nærme.

• 4 weeks later...
Skrevet
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25723044

Er det en bil som kan fungere bra som førstebil?

Jeg trenger ikke den største motoren, eller den mest senkete bilen.

Jeg trenger en bil som fungerer hele tiden, er driftsikker og jeg kommer meg fra A til B.

Og som ikke kommer med så ufattelig store kostnadder for å holde den i drift fremover.

Håper på svar :)

Bilen kan helt sikkert fungere godt som førstebil. Og den der er vel kanskje fin om det er som du skriver at du ikke trenger den største motoren.

MEN skal du ha en driftsikkert bil som fungerer hele tiden som ikke har stort større kostnader enn vanlig bilhold(bytte slitedeler, bensin osv.) så er det nesten så jeg ville vurdert noe japs. ;-)

Skrevet

Har du noen gang hatt japs? Makan til dyre deler skal du lete lenge etter.

Det er jo ikke så mye deler på dem da, siden det er simple greier, men når du først må begynne å bytte deler blir det fort voldsomt dyrt.

Skrevet
Har du noen gang hatt japs? Makan til dyre deler skal du lete lenge etter.

Det er jo ikke så mye deler på dem da, siden det er simple greier, men når du først må begynne å bytte deler blir det fort voldsomt dyrt.

Ja har hatt japs. En Almera, den var riktignok ikke direkte min, jeg solgte meg ut av den.

Men det var fortsatt jeg som stod for vedlikehold å passet på bilen! Og den gikk som gull, aldri noe problem! Dyre deler vet jeg ikke, siden jeg slapp å bytte annet enn vanlige slitedeler og toppdekselpakning, tennplugger og olje + filter.. Det var ikke dyrere enn hos BMW. Men godt mulig andre deler det.

Kan vel legge til at toppdekselpakning og plugger ikke måtte byttes, men gjorde det likevel.

Kan legges til at motorrommet var helt tørt!! Dette en 1996-modell.

Skrevet

jeg har et par søstre som kjører toyota. En Rav 4 og en gammal corolla. Corollaen måtte jeg akkurat bytte stikkaksling fremme, samt dempere, bremseskiver fremme og div. andre småting. en bagatell normalt sett, men de originale delene til denne reprasjonen kom på 12-13k.

ca. samme reprasjon på Blazeren min kom på 4k i deler.

Rav4'en havarerte turboen på i forrige uke. ikke så billig.

Har og et par unkler som kjører Avensis, den ene hadde totalhavari på motor (heldigvis dekket av 3mnd bruktbilgaranti), og den andre løsnet svinghjulet på, som igjen ramponerte hele girkassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...