Arotished Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Kjøpte meg en ny bil i slutten av Juli. Lakken var litt dårlig/skjoldete så tenkte at jeg skulle hel lakkere den. Når gutta begynte å plukke ifra hverandre ble de helt paffe, bilen har mest sannsynlig hatt en STOR kollisjon på førersiden og verre er, skadene er ikke ordentlig fikset. Overdrevent bruk av sveisetinn, sprukket sveiser og hull i sveisene som ikke er tettet og toppen av alt, NULL rustbehandling/tectyl. Bakskjermen er så dårlig reparert at den ikke kan fikes (for å oppnå godt resultat) å må mest sannsynlig byttes (DYRT). Ellers har de ikke brukt grunnfarge på perlemor fargen (Lamborghini Ballon White), bare toppfargen, rett på svart noe som gir en rar farge. Heller har de ikke vært gode med antall lag med lakk, ganske ujevnt rundt omkring. Og ser ikke ut som at de har gjort ordentlig grunnarbeid så lakken kan skrelles av med neglen enkelte plasser. Kostnadene har allerede oversteget 80 000kr. Litt usikker hva jeg skal gjøre. Bilen ble solgt "som den er" og hadde den på NAF kontroll rett etter uten betydelige feil annet enn rust på venstre for/bakskjerm. Så lakken viste jeg om men jeg kunne aldri tenke meg at den skulle se så forferdelig ut under skjermene/kanalskjørtene og lakken. Prøver nå å få tak i alle eierne (skal være 3 eiere før meg) for å finne ut hvem som har gjort denne jobben. Synes det er rart at så dårlig arbeid er gjort på en bil til over 450 000kr.
316 Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 M5'n din? Det er forresten bare å kontakte statens vegvesen / biltilsynet.
316 Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Okei, fortsatt bare å kontakte statens vegvesen / biltilsyn så får du historien!
Arotished Skrevet September 13, 2010 Forfatter Skrevet September 13, 2010 Okey, når jeg søkte så synes jeg at jeg leste at det ikke gikk på import biler men muligens så er det vel historien før den kom inn i Norge som ikke kan søkes opp.
BMW-Coupe Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Okey, når jeg søkte så synes jeg at jeg leste at det ikke gikk på import biler men muligens så er det vel historien før den kom inn i Norge som ikke kan søkes opp. Det stemmer. Du kan få all informasjon fra den kom til Norge. Fyfaen så forbanna jeg hadde blitt....meeeeeeen du viste jo på en måte om det, så da blir det kanskje ikke såååå surt alikavel kanskje...regner også med at du fikk bilen litt billigere pga av dette? Lykke til med dette, krysser fingerne for deg!
Dirty Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 80 tusen ? hørtes jo heilt vilt ut. bruker du Eliten i norge til å fikse bilen din eller ?
Gunnar Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Du får såvidt meg bekjent kun opp siste fem eiere, men det er jo forhåpentligvis tilstrekkelig. Derimot har jeg sett tilfeller der folk har prøvd å skjule gammel historikk med hyppige eierskifter uten omreg...
Werther Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Du får såvidt meg bekjent kun opp siste fem eiere, men det er jo forhåpentligvis tilstrekkelig. Derimot har jeg sett tilfeller der folk har prøvd å skjule gammel historikk med hyppige eierskifter uten omreg... Jeg har alltid fått utskrift av samtlige eiere når jeg har vært på bililsynet (gjør det med alle biler jeg kjøper). Bileiere før 1/1 1987 er dog ikke registrert i databasen deres.
Arotished Skrevet September 13, 2010 Forfatter Skrevet September 13, 2010 Fyfaen så forbanna jeg hadde blitt....meeeeeeen du viste jo på en måte om det, så da blir det kanskje ikke såååå surt alikavel kanskje...regner også med at du fikk bilen litt billigere pga av dette? Lykke til med dette, krysser fingerne for deg! Joda, viste at ting blødde litt å fikk den litt billigere men hadde jeg vist dette hadde jeg ALDRI kjøpt den. Takk skal du ha. 80 tusen ? hørtes jo heilt vilt ut. bruker du Eliten i norge til å fikse bilen din eller ? Dette er jo inkludert hel-lakkeringen da, pluss er ikke lakken billig hvis den skal legges ordentlig på. Så er det endel deler som måbyttes og hvis bakskjermen må bestilles (20 000++++kr) så blir prisen enda høyere pluss arbeidet med å bytte bakskjerm. Når ble den importert til Norge ? Ble importert i desember 2006. Jeg har alltid fått utskrift av samtlige eiere når jeg har vært på bililsynet (gjør det med alle biler jeg kjøper). Bileiere før 1/1 1987 er dog ikke registrert i databasen deres. Ja, da for jeg en greit oversikt. Har sendt mail til forrige eiere med bilder å alt men lite respons ifra dem. Nå prøver jeg å finne ut hvem som faktisk har krasjet og hvem som har vårt så kjipe med reparasjonen.
Arotished Skrevet September 13, 2010 Forfatter Skrevet September 13, 2010 Noen som vet om jeg har noen rettigheter her? Eller går alt vest pga "selges som den er?"
Deep Dish Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Noen som vet om jeg har noen rettigheter her? Eller går alt vest pga "selges som den er?" Hvis selger visste om alle disse skjulte feilene og ikke informerte deg om dette, så spiller det ingen rolle om den er solgt "som den er" Da dette er vesentlige feil/mangler ved bilen, og du vil ha en sterk sak om du vil ta dette videre mtp heving av kjøpet. Hvis du er medlem av NAF, så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en av advokatene der for veiledning og hjelp.! Lykke til....
e30 tic Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 satan så kjipt, syns å ha lest ein tråd om denna ang skjevslitte hjul, var bare toppen av isfjellet de da altså
stian1990_2 Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Er ikke helt sikker, men meg bekjent er selger pliktig til å si ifra om feil mangler.. Jeg må innrøme og si at jeg ser på dette som en feil.. Lukter jo hjemmelaget her, er vel ingen med litt fagkunnskap om jobben sin som gjør slikt arbeid? Er det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå