Gå til innhold

Vi bor i feil land.... MFEST!

FCBayern
 Share

Anbefalte innlegg

MFEST er en M entusiast klubb i California. Hvert år cruiser de fra Los Angeles til Las Vegas og samtlige (flere hundre) sjekker inn på Palazzo et luksushotell rett bortenfor leier de for sikkerhetsskyld en hel bane hvor alle kjører og samtlige tuning firmaer møter opp og viser fram sine siste produkter. Her kommer også M3/M5/M6 eiere fra Texas og rundt om ellers i landet. Hvis noen nordmenn noen gang er i California rundt april er det bare å slenge seg med noen av gutta, Chris, en amerikaner med filipinsk bakgrunn som var med å stifte MFEST har sagt til meg at det bare er å ta kontakt hvis jeg noen gang er i California. Bestilte en genser med MFEST logo i fjor når jeg var i New York. Sinnsykt kule folk.. skulle ønske jeg bodde i USA :shock:

I mellomtiden kan vi kose oss med youtube videoer og nettsiden deres, de gir også ut en dvd hvert år fra hvert treff..

Noen videoer.. enjoy :mrgreen:

18 åringer med M6 etc. sinnsyke tilstander.. helikoptere som tar bilder og video fra lufta på treffene.

Mfest highlights 2009:

del 2:

Video av cruising fra California kl 5 om morgenen på vei til Los Angeles.

http://www.mfest.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som GUMBALL 3000. Flytter dit USA da, kortest vei til tyskland da

Norge har dårlige veiene, forsikring, bensin, dyrt å eie en M6, maks 110 sone, osv... Strenge lov i trafikk, mye fjellene, kant/sprekk i vei, osv...

Billigere ha nyebiler og det er ikke så mange E30,E34,E36 i utland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske jeg bodde i USA :shock:

Håper ikke du mener det på generelt grunnlag, men å være med på Mfest - ja takk

California har dessuten nesten like strenge krav til ombygging osv som vi har

jeg håper for din del at du ikke trur at Norge er et bedre land å bo i enn USA, USA er veien å gå, problemet er at nordmenn er så doktrinerte og naive, at de faktisk tror Norge er det beste landet å bo i... da sier jeg en ting, skaff dere innsikt før dere skriver..

jeg har 10-15 familiemedlemmer litt uti familien som emigrerte for 5-8 år siden, samtlige kan skrive under på at de gjorde det riktige valget.. de har jobb, bygget hus, samt lever godt tross forskjellige inntekter, i forhold til Norge.

Jeg er veldig lei meg for at jeg ikke ble født i USA, det vil jeg alltid være..argumentet naive nordmenn bruker er typisk at at den dagen du blir syk, så er du fucked.. dette er kanskje noe av det dummeste jeg leser av argumenter på nettet..

4 av familiemedlemmen som emigrerte, har alvorlige sykdommer som kreft++, amerikanske leger redder livet deres og de har fortsatt penger å gå på for å leve normalt utenom sykdommen.

Problemet er at Ola Dunk vet for lite og baserer seg på ting man har hørt. Slik fungerer nok ikke verden.

Vi har en viss erfaring fra å bo i Sverige, der var det etter vår mening også bedre å bo, det eneste negative i forhold til Norge var ekstrem strømpris, ellers så fant vi det mer behagelig.. men problemet er jo at man har hjem, venner og bekjente, samt familie i Norge.. så derfor blir man automatisk trukket tilbake. Selvfølgelig er ingen land perfekte, men en del land har noe mer fornuftig politikk og lovverk enn Norge..kanskje man tjener noe mindre, men man kan uten problem leve godt

og gledelig liv, i større grad enn i Norge.

Jeg kan lett ofre en del penger til fordel for et mindre kontrollert samfunn, jeg vil leve fritt, jeg nøyer meg med en eiendom og gamle biler. Ikke i et kommunistisk regime..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske jeg bodde i USA :shock:

Håper ikke du mener det på generelt grunnlag, men å være med på Mfest - ja takk

California har dessuten nesten like strenge krav til ombygging osv som vi har

Lite poeng å bygge om E36 320'en sin til M3 når du kan kjøpe en ny M6 til samme pris som en E39 M5 her i Norge i USA.. [-X

Nei, jeg bor i Norge pga helsevesen og inntekt.. men er det ikke lov å drømme noen ganger?

Nesodden? SV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den store fordelen ved USA. Det finnes en plass for deg uansett hva din interesse er det. Alle interessegrupper er ENORME. Vet om en fyr som flyttet til USA kun pga av rat og hot rod kulturen. Han bor i Oregon (nord for delstaten California på vestkysten) og der er et normalt hot-rod meet en onsdags kveld ca 800 biler på den lokale parkeringsplassen de får låne av US Navy.

Selvfølgelig finnes det drawbacks. Har du ingen utdannelse er det HØYrisiko å flytte til USA. Der blir du i mye større grad belønnet for å være utdannet. En ingeniør tjener f.eks mye mer i forhold til levekostnader enn i Norge !

Men jeg skal være ærlig, det er aspekter ved det amerikanske samfunnet jeg grøsser ved tanke på. De er veldig nær å bli kalt en poltiistat og ENHVER overtredelse av loven straffes med FENGSEL (og da mener jeg sammen med en hel haug som VIL voldta deg). At man nesten uten videre kan bli arrestert og 'buttfucked' av det amerikanske systemet skremmer meg. Jeg anser rettsikkerheten som liten.

Derimot, er du på den rette siden, kan du fint banke livskiten ut av enhver kødd som du mener gjør ugang på din eiendom, og politiet vil appludere deg , siden de har en riiimelig mye mer texas holdning til det å "take care of buisness" enn norske sosialdemokratiske politifolk.

Mitt søskenbarn skal flytte over til downtown LA nå i november, så jeg er spent på hvordan det blir. Han har ikke utdannelse, men tar jobb som bartender for å få opphold, og styrer sitt salgsfirma i Norge fra laptopen. Jeg er spent på om det faktisk vil fungere..

Sverige er noe jeg omtrent har bestemt meg for at jeg skal flytte til, og jobbe i Norge.

Men først må man få fullført utdannelsen og skaffet seg noen år med skikkelig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det nesten til å høres vanlig ut at 18 åringer har M6, og det er IKKE tilfelle. Prosentvis andel (forhold til befolkning) har Norge flere 18 åringer med E36 M3 enn USA, og det er en billig bil i statene. Som oddis sier så er utdanning veldig lønnsomt der borte, og de aller fleste 18 åringer har jobb med dårlig betaling eller går skole.

Arbeidsvilkårene der borte er også mye hardere enn her hjemme. Ferie er sett på som luksus privilegie, arbeidsdagene er lenger, og betalingene er -generelt- dårligere. Snakker om da om vanlige folk, ikke multimillionærer.

Når det er sagt, så liker jeg USA bedre enn Norge anyday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingen utdannelse er det HØYrisiko å flytte til USA. Der blir du i mye større grad belønnet for å være utdannet. En ingeniør tjener f.eks mye mer i forhold til levekostnader enn i Norge !

Enig. Det er en stor (og forsømt) utfordring å gjøre det mer attraktivt å velge lang utdanning i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det nesten til å høres vanlig ut at 18 åringer har M6, og det er IKKE tilfelle. Prosentvis andel (forhold til befolkning) har Norge flere 18 åringer med E36 M3 enn USA, og det er en billig bil i statene. Som oddis sier så er utdanning veldig lønnsomt der borte, og de aller fleste 18 åringer har jobb med dårlig betaling eller går skole.

Arbeidsvilkårene der borte er også mye hardere enn her hjemme. Ferie er sett på som luksus privilegie, arbeidsdagene er lenger, og betalingene er -generelt- dårligere. Snakker om da om vanlige folk, ikke multimillionærer.

Når det er sagt, så liker jeg USA bedre enn Norge anyday.

Jesus christ.. dette var et moro-topic.. ikke faktakveld på tabloid..

Jeg har selv vært i USA og tatt tbane i Bronx.. så jeg vet hvordan det egentlig står til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...