Gå til innhold

motorproblem/katastrofe 320d 1999.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder til i Hammerfest :)

Men hva kan forårsake turbo ras på denne måten?

burde ikke sånne ting bli lagt merke til på service? eller at man hadde fått en beskjed om at den turboen har gådd vell langt, påtide å bytte.. :P

Skrevet

Såpass ja. Da kan jeg nok ikke hjelpe deg så mye :)

Dette kan skje uten for mye forvarsel. Turboen er en del som har stor påkjenning hele tiden samtid med mye varme. Helt klart en slitedel i mine øyne. Har vært borti tilfeller hvor det ikke har vært noen tegn til slitasje før det plutselig har vært havari. Verkstedet vil nok aldri gi beskjed om at turboen din har gått langt og burde byttes. Det kunne jo virke noe mistenksomt fra kundens ståsted :) Er jo en dyr del.

e34_525tds har sikkert en bedre forklaring. :)

Skrevet

Skal sjekke opp hvor gammel den turboen er, bare for å se.

Har nesten nettopp kjøpt bilen, og bruktbilgarantien fra forhandler gikk akkurat ut.. Forhandler sa faktisk til meg at alle slitedeler var byttet, og at bilen var strøken teknisk.

Temmelig crappy situasjon :P

Skrevet

Jeg vil nok tro at om du prøver deg litt hardt så dekker de nok noe hvis det ikke er gått så langt over.

Skrevet

Har allerede snakket med de, de kunne ikke gi meg noe svar før de har sett på bilen.

Familien min har kjøpt både biler og snøscooterer hos dem i lang tid, og de har til nå vært flinke med å ta vare på oss. Så er litt spent på hva de finner ut. Mistenker egentlig at når de ser omfanget så er de ikke så behjelpelig alikevell :P

Forsikringen dekker bare frakt med redningsbil til nermeste verksted, men jeg må frakte bilen 150 km. Med viking redningstjeneste kom prisen på frakt på 8200,- så tror jeg må taue den istede :|

Har forøvrig kjørt 7000 km med bilen siden jeg kjøpte den for 5 måneder siden.

Skrevet

jo på ting som er ment til å vare i mer enn 5 år har man reklamasjonsrett.

Om forhandler ikke er en skikkelig kødd vil jeg tro de kan hjelpe deg på et vis. ser for meg dere deler kostnadene. du betaler motor og de skrur f.eks

Skrevet

Men.. du tauer den ikke.. få den på en henger! Jeg vil tro du får litt hjelp av dem. 7000km er ikke så mye i det store bildet.

Uansett .. alt hjelper ! I forhold til å betale selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...