Hans Wilhelm Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Trenger å smøre inn skinnsetene i den nye bilen for å bevare de. Har ingen spesielle sår eller hakk, men riktignok ett par små malingflekker i setet. Ønsker meg en "fuktighetskrem" for å bevare de pene. Har såvidt prøvd Meguiars sin uten at jeg egentlig ble særlig imponert over den. Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 www.leathermaster.no Spesialister på skinnpleie. Både til bil og hjem. Eget sett for skinninteriør i bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StraightSix Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Har hørt ved flere anledninger at Swisswax skal ha gode produkter, også til bevaring av skinnseter. Ofte er disse i en høyere prisklasser. AutoGlym skal også ha gode produkter, samtidig som de er rimeligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Pass på at setene dine faktisk er skinn og ikke "leatherette" da Lett å forveksle, og de fleste bmw'er er levert med leatherette om jeg ikke tar helt feil, leatherette skal ikke behandles som skinn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Jeg har brukt Swissvax sitt "Leather Care Kit" til 579kr og er strålende fornøyd med det. Renser og bevarer skinnet. http://swissvax.no/index.php?option=com ... &Itemid=64 Kny: Kan du utdype, takk? Hvor har du den infoen fra egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Pass på at setene dine faktisk er skinn og ikke "leatherette" da Lett å forveksle, og de fleste bmw'er er levert med leatherette om jeg ikke tar helt feil, leatherette skal ikke behandles som skinn. Mine sportsstoler til E87 føles ikke som skinn. Er ikke så glatt og glansfullt liksom. Hva anbefaler du her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Pass på at setene dine faktisk er skinn og ikke "leatherette" da Lett å forveksle, og de fleste bmw'er er levert med leatherette om jeg ikke tar helt feil, leatherette skal ikke behandles som skinn. Hvordan ser/finner enn ut forskjellen?Jeg har brukt et produkt fra Remitek http://www.autoboss.no/default.asp?page ... 23&p23_v=1 som består av rens og beskyttelsekrem. Den fungerte veldig bra på mine svarte skinnseter til tidligere E34 it jeg hadde, men de lyse setene i min e46 it er jeg ikke like fornøyd med. Tenkte skulle prøve autoglym sin krem etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet September 16, 2010 Forfatter Share Skrevet September 16, 2010 Kanskje prøve litt av den du har jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x25Touring Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Har faktisk god erfaring med Biltema sine produkter, er en serie med 3 produkter. Skinnsåpe, skinnolje og en balsam. Billige, og virker bra. Fantes en tråd her inne tidligere med en som hadde behandlet noe svarte E30 M3 stoler. Kan godt hende den finnes enda.... Men resultatet ble veldig bra i alle fall. Tror du får alle produktene for en drøy hundrelapp tilsammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Kanskje prøve litt av den du har jeg da Ja skulle gå bra. Vi får ta en shine kveld i nærmeste framtid kansje. Nissen gnikker og vi griller, ha ha . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Leathermaster sine produkter fungerer kjempefint og er tilgjengelig i de fleste møbelforretninger. Jeg bruker nå et sett fra Chemical Guys: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... cts_id=311 Rensen er mye mer effektiv enn den vanlige som følger med Leathermaster sine kit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigln Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 BMW sine originale skinnprodukter er meget gode. Bruker kun det i min bil! Koster 280kr hos gsbildeler.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 Pass på at setene dine faktisk er skinn og ikke "leatherette" da Lett å forveksle, og de fleste bmw'er er levert med leatherette om jeg ikke tar helt feil, leatherette skal ikke behandles som skinn. Hvordan ser/finner enn ut forskjellen?Jeg har brukt et produkt fra Remitek http://www.autoboss.no/default.asp?page ... 23&p23_v=1 som består av rens og beskyttelsekrem. Den fungerte veldig bra på mine svarte skinnseter til tidligere E34 it jeg hadde, men de lyse setene i min e46 it er jeg ikke like fornøyd med. Tenkte skulle prøve autoglym sin krem etter hvert. Ekte skinn har sånne "folder" i sømmene, leatherette har ikke. http://forum.e46fanatics.com/showthread ... te+leather Leatherette ser bedre ut og er mer holdbart, det krever ikke så mye pleie som ekte skinn og slites ikke like lett. Skal behandles med vanlig vinylrens/vask. (samme som du bruker på dashen kanskje? usikker) There's an even easier way to tell: if it's cracked, faded, stained, creased and generally just looks like crap, it's leather. Leatherette, being a synthetic material, will have an uncanny "factory perfect" appearance and feel even in an older car. It does not age or wear quickly from exposure to water or UV radiation. Leatherette will not stain, wrinkle, or fade. - e46fanatics Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 Pass på at setene dine faktisk er skinn og ikke "leatherette" da Lett å forveksle, og de fleste bmw'er er levert med leatherette om jeg ikke tar helt feil, leatherette skal ikke behandles som skinn. Hvordan ser/finner enn ut forskjellen?Jeg har brukt et produkt fra Remitek http://www.autoboss.no/default.asp?page ... 23&p23_v=1 som består av rens og beskyttelsekrem. Den fungerte veldig bra på mine svarte skinnseter til tidligere E34 it jeg hadde, men de lyse setene i min e46 it er jeg ikke like fornøyd med. Tenkte skulle prøve autoglym sin krem etter hvert. Ekte skinn har sånne "folder" i sømmene, leatherette har ikke. http://forum.e46fanatics.com/showthread ... te+leather Leatherette ser bedre ut og er mer holdbart, det krever ikke så mye pleie som ekte skinn og slites ikke like lett. Skal behandles med vanlig vinylrens/vask. (samme som du bruker på dashen kanskje? usikker) There's an even easier way to tell: if it's cracked, faded, stained, creased and generally just looks like crap, it's leather. Leatherette, being a synthetic material, will have an uncanny "factory perfect" appearance and feel even in an older car. It does not age or wear quickly from exposure to water or UV radiation. Leatherette will not stain, wrinkle, or fade. - e46fanatics Får dessverre ikke tak på hva du mener med "Ekte skinn har sånne "folder" i sømmene, leatherette har ikke". Kunne du vist med bilde kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 Glenno: hadde du klikket på linket jeg la ut så hadde du sett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå