316 Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Ingen bombe at du kommer i fra Stavanger i hvertfall. For der driver kjøreskolene vranglære. Til og med politiet blinker til venstre der, samme faen hvor de skal.
awt Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Jeg forstår ikke hvordan i allverden det er negativt å blinke til venstre. Det eneste det medfører er at trafikken glir mye lettere, spesielt i små rundkjøringer. I store rundkjøringer (slike som er typiske i f.eks. danmark) kan jeg forsåvidt være enig i at det ikke er like nødvendig, men de er det ikke akkurat så mange av her til lands.
Azeton Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Kloden er litt større enn akkurat norge. Så greit og lære bort ting man kan bruke andre steder? Jeg blinker ikke til venstre.. jeg blinker kun ut. Har funnet ut at de andre trafikkantene avventer litt, og presser ikke like intenst Jeg gjør det slik jeg ble lært også foresten..
316 Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Jeg forstår ikke hvorfor du skal blinke til venstre. Hva sier det? Sier jo bare at du ikke skal til høyre? Dersom du skal til høyre så blinker du til høyre. Dersom du skal videre i rundkjøringa så hva er poenget med å blinke til venstre da? Har kjørt mye bil i Stavanger, og jeg fattet ingenting av hva dere gjorde der nede.
awt Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Si man skal rett frem i en liten rundkjøring med ett felt der 80% av trafikken går rett gjennom. Når man nærmer seg rundkjøringen og det kommer en bil i mot som ikke blinker antar man at denne også skal rett frem og stopper derfor ikke helt opp. Plutselig viser det seg at denne skulle til venstre og man må stoppe brått. Hvis denne bilen hadde blinket til venstre før rundkjøringen vet man i god tid hvor den skal og kan derfor sakke av farten rolig før rundkjøringen, slippe bilen frem og fortsette gjennom.
316 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Tull... Hvis denne bilen som kom rett i mot ikke hadde blinket til høyre (ut av rundkjøringa) så betyr det at han skal til venstre. Så lenge du ikke blinker ut, så skal du fortsette. Man skal blinke ut, og det holder! Punktum! Hvis alle gjør det så er det ikke noe problem !
awt Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Når bilen har kommet så langt at den skal blinke til høyre er man jo nesten inni rundkjøringen og må derfor bremse hardt hvis den fortsetter rundt. I de fleste tilfeller blinker ikke biler til høyre heller, så da er man like langt, men blinker de til venstre før rundkjøringen _vet_ man ihvertfall hvor bilen skal og kan tilpasse farten etter det.
Azeton Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Bare la være og blinke også. mange som gjør det.. Så jeg bruker som regel og se litt etter fart og hvordan biler legger seg, så blinklys. Om du blinker eller ikke blinker er jo ett fett? bare du husker og blinke ut!
quatro84 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Når bilen har kommet så langt at den skal blinke til høyre er man jo nesten inni rundkjøringen og må derfor bremse hardt hvis den fortsetter rundt.I de fleste tilfeller blinker ikke biler til høyre heller, så da er man like langt, men blinker de til venstre før rundkjøringen _vet_ man ihvertfall hvor bilen skal og kan tilpasse farten etter det. er 100% enig i hva du sier. er selv dårlig til og blinke til venstre men er det en del trafikk blinker jeg til venstre. for og ikke komme i en situasjon du beskriver. det er bare sunn fornuft. og omtanke for eventuelt en kødd som braser inn ideg for han trodde du skulle til høyre siden du ikke blinket og hadde en "høyere" fart.
quatro84 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Ingen bombe at du kommer i fra Stavanger i hvertfall. For der driver kjøreskolene vranglære. Til og med politiet blinker til venstre der, samme faen hvor de skal. bor i Stavanger, JA. men kommer fra telemark. men 10år i trafikk i en by med bare rundkjøringer ser du en del. og anpasser deg deretter. du ser neppe det samme problemet på traktorveien i bygda di.
316 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Traktorveier i bygda mi? Smart å si det til en som har jobbet i Oslo i 3 år. Har også jobbet i Stavanger i nesten 1 år, så jeg vet alt om rundkjøringene der. INGEN av mine kollegaer skjønte hvordan dere kjørte.
Markus E30 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Skal alltid blinke til venstre før man kjører inn i rundkjøringen når man skal til venstre. Høyre blikk skal på når du passerer siste avkjøring til høyre slik at traffikkanter som kommer bak ikke skal misforstå. De som er uenig må nok ringe en kjøreskole å bestille seg en time Med mindre det er en 5 armet rundkjøring som det står forklart om over.
quatro84 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 du legger opp til det når du skriver: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu Elverum er vel ikke akkurat verdens navle...
Sheamus Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Trodde du sladdet Er rammeskeiv i bilen? Hvis ikke så går an opprette den så miste ikke en E36 i norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå