316 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 du legger op til det når du skriver: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu Elverum er vel ikke akkurat verdens navle... Bare for at alle og en hver som stikker innom her og evnt leser noe om en bil de har lyst til å stjele av meg skal kunne se hvor den står parkert. Men nå har jo du røpet det, så... Elverum er ikke verdens navle, men jeg jobber Norge rundt og jeg har ikke sett så mye blinking til venstre noe annet sted enn i Stavanger. I Sandnes var det ikke så ille... Klart skille...
Hansh Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 du legger op til det når du skriver: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu Elverum er vel ikke akkurat verdens navle... Bare for at alle og en hver som stikker innom her og evnt leser noe om en bil de har lyst til å stjele av meg skal kunne se hvor den står parkert. Men nå har jo du røpet det, så... Elverum er ikke verdens navle, men jeg jobber Norge rundt og jeg har ikke sett så mye blinking til venstre noe annet sted enn i Stavanger. I Sandnes var det ikke så ille... Klart skille... Å kjøre bil i Rogaland er omtrent som å komme til et annet land når det gjelder kjøring i rundkjøringer! De som blinker i rundkjøringer gjør det konsekvent som om det er et vanlig kryss, dvs. blinker til høyre hvis svinge til høyre, ingen blinking rett frem og kun blinking til venstre hvis til venstre. Kjører mye bil og har kjørt bil i tilnærmet hele landet, og ingen andre steder praktiseres noe lignende! Lærte selv at man kun skal blinke ut av rundkjøring, og hver gang jeg har hørt om dette fra offisielt hold har det vært omtalt som kun frivillig å blinke til venstre i en rundkjøring, men at man ALLTID skal blinke ut av den. Å blinke til venstre i en rundkjøring synes jeg blir litt som å blinke i svinger. Har selv sagt ca. som 316 mange ganger: Hadde ikke trafikken bestått av 80% evneveike slik at alle brukte blinklys (og plasserte seg riktig), så hadde kun blinking til høyre i rundkjøringer fungert skikkelig! Forørvrig sett flere som har bliket til venstre og kjørt både til høyre og rett frem i rundkjøring, så er ikke akkurat noe å stole på det heller.. Hvis det er flere felt i rundkjøringen og man skifter i denne blir det noe annet, både ang. blinking og vikeplikt, men dette da pga. feltskifte. Forøvrig latterlig at det fortsatt ikke foreligger skikkelige regler for rundkjøring slik at det er mange uklarheter.
Skands1 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Problemet med å diskutere generelle regler for kjøring i rundkjøring er at rundkjøringer er så forskjellig - ikke bare her i Norge, men særlig hvis man inkluderer hele Europa. Her i Rogaland er det mange rundkjøringer som er så små (diameter rundt 3-4 meter), og da blir det helt naturlig å blinke venstre på vei INN i rundkjøringa hvis man skal til venstre, ingen blinking hvis man skal rett fram og høyre blink hvis man skal til høyre. Du er på en måte aldri INNI rundkjøringen på samme måte som i store rundkjøringer hvor det er helt naturlig å blinke til høyre UT av rundkjøringa og ingen blinklys INN.. Det beste hadde heller vært hvis bilister kunne blitt litt flinkere til å være fleksible og vurdere blinklys alt etter hva som er logisk og naturlig der og da, og ikke vært så prinsippfaste på generelle teoretiske regler..
babjorn Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Er jo bare å legge seg i riktig plassering,så er det jo ikke noe vits å blinke mere en ut av rundkjøringen.Probleme er jo at folk ligger feil eller ikke blinker ut av rundkjøringen,er jo ikke noe vits å legge til mere tull som folk driter i,når ting har fungert helt topp i alle år :/ Er nå min mening
quatro84 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Er jo bare å legge seg i riktig plassering,så er det jo ikke noe vits å blinke mere en ut av rundkjøringen.Probleme er jo at folk ligger feil eller ikke blinker ut av rundkjøringen,er jo ikke noe vits å legge til mere tull som folk driter i,når ting har fungert helt topp i alle år :/Er nå min mening I mindre rundkjøringer er det bare en plass. Det er hårreisende om ikke folk forstår det Skands1 skriver. At folk ikke fatter poenget i det hele tatt er provoserende!
babjorn Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 I mindre rundkjøringer er det bare en plass. Det er hårreisende om ikke folk forstår det Skands1 skriver. At folk ikke fatter poenget i det hele tatt er provoserende! Blir du så provosert,uff stakkars deg da :/ Syns det har fungert helt fint,mulig vi ikke har så små rundkjøringer en andre plasser.Men her syns jeg det fungerer helt fint,utenom at folk kan vise mer hensyn.Jeg har ikke noe problem å blinke litt ekstra,men ender det blir mere rot for folk etter det jeg har sett.
Pisani Skrevet September 21, 2010 Forfatter Skrevet September 21, 2010 Herregud, var ikke meningen å starte verdens største diskusjon om rundkjøring/blinklysregler. Selv fikk jeg høre på kjøreskole/fra sensor at det var +, men ikke påkrevd. Trodde du sladdet Er rammeskeiv i bilen? Hvis ikke så går an opprette den så miste ikke en E36 i norge Ikke noe sladding nei Om den er rammeskjev eller ikke det kan ikke jeg si 100%. Men skjev på en eller annen måte er den iallfall..
babjorn Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 hehe diskusjon blir det jo alltid her inne uansett,alle har forskjellige meninge kjipe greier,men ikke din feil så da blir det ikke så ille,men surt.
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Lover+og+regler/Trafikkregler/Kjoring+i+rundkjoringer
stian1990_2 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 Har rimelige små rundkjøringer her oppe også ( bare ett felt inn) , ser ingen som bruker venstre blink..
Pisani Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2010 "Vi har nå fått melding om at motpartens forsikringsselskap har påtatt seg erstatningsansvar for skaden på bilen din." Tok sin tid, hyggelig å se at det skjer noe iallfall, tar vel enda lengre tid før jeg hører noe fra motpartens selskap... "Vi har bedt selskapet om å kontakte deg for direkte avtale om oppgjør" Noen som vet om noen pene e36'er til salgs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå