LeoNico Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 Hei! Har i over ett år vært plaget av en utrolig irriterende og høyfrekvent suselyd, som kan minne om vindstøy, men som altså kommer fra motor/drivverk. Den er umulig å lokalisere siden den er så høyfrekvent. Det skjer i takt med gasspådraget, og høres best over 60kmt og oppover. Som sagt er den umulig å lokalisere, da den høres fra forskjellige steder avhengig av hvor man sitter i bilen. Dynamo? Vannpumpe? Svinghjul? Falsk luft? Vacuumslanger? Eksos? Bilen er en 2000 mod E46 320i Jeg er rådvill og tar imot alle råd med stooor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 Høres ut som lagret i vifta di er gåen. Var slik på en E34 5 serie jeg hadde for noen år tilbake. Kan også være dynamostøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeoNico Skrevet September 19, 2010 Forfatter Share Skrevet September 19, 2010 Rart at ingen av delene lager lyd ved tomgang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard_ut Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 høres ut som hjul lager.. har samme lyden i min.. og der er det høyre forran som har gått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 turtallsavhengig eller fartsavhengig? tipper litt hjullager jeg. forandring om du svinger brått til sidene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwstein Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 diff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeoNico Skrevet September 19, 2010 Forfatter Share Skrevet September 19, 2010 Lyden er turtallsavhengig, derfor er hjullager eliminert Diffen var interessant. jeg merker en del slakk i drivverket når jeg tar igang (automatkasse) Er det noen som kan bekrefte/avkrefte denne teorien? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeoNico Skrevet September 20, 2010 Forfatter Share Skrevet September 20, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard_ut Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 vis det er turtalls avhenging kan du jo utelukke diff også.. for den blir som hjul lager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Kanskje veldig dumt spørsmål, men har du ettermontert bilstereo ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeoNico Skrevet September 20, 2010 Forfatter Share Skrevet September 20, 2010 Ja da er såklart diffen utelukket, hehe Nei ingen bilstereo og jordfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 Hadde samme greiene på min gamle e36, men det var musikk anlegget som var montert . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard_ut Skrevet September 20, 2010 Share Skrevet September 20, 2010 hvor i norge holder du til a? hadde man vist det kunne man eventuelt sitti på en tur og mulig gitt en diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeoNico Skrevet September 20, 2010 Forfatter Share Skrevet September 20, 2010 Hei! Jeg holder til i Hønefoss, en time utenfor Oslo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 stikk bakom på bilia i hønefoss og spør etter helge.. han hjelper deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå