Gå til innhold

ABS-sensor-------BILTEMA--------E39...Kvalitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har fått lys i lampene ASC og ABS i dashbordet sånn plutselig. Parkerte i garasjen, stod over natten, startet bilen og disse kom på...

Er den noe jeg kan prøve for å vekk disse lysene? Ta av batteriet osv?

Men skal snart på dignose med bilen, så regner jeg må skifte denne føleren pluss kanskje andre ting som evt dukker opp.

Så det jeg lurer på er om Biltema sine ABS følere til E39 Touring er noe kvalitet?

Er disse enkelt å skifte???

Og er det en sensor pr dekk?

Takker for svar.....

Skrevet

Biltema duger sikkert, ikke sikkert de varer like lenge som orginal sensor, men det er nå så.

Det er vel en sensor pr hjul ja.

Du får ikke til å fjerne disse lampene så lenge det er noe galt med en av hjulsensorene dine(abs sensorene). Når du skifter den sensoren som det er noe galt med, vil lampene forsvinne.

Men det du nevner om å ta av batteri osv kan funke på noen biler for å slette feilkoder, f.eks hvis motorlampe lyser, da er det bare å ta av batteri i noen minutter slik att styrenehet tapper seg for strøm, og så sett på batteri igjen, da får du slettet de feilkodene som ikke er konstante, hvis feilkodene er konstante vil de dukke opp igjen når du setter på batteriet, da er det selvfølgelig noe galt med noe:)

Skrevet

Husker jeg ikke feil så koster orginal sensor rundt 1200 kr. Er biltema sensorer betydelig billigere så er det vel bare og kjøpe. At de orginale er SÅÅ gode er vel tvilsomt))

• 2 weeks later...
Skrevet

Oppdatering...merkelig greier...

Kom hjem etter 2 uker offshore, startet bilen og kjørt noen 100 meter og begge lampene slukket

BUGS???

Ikke kommet igjen ennå, men merker nå det

Skrevet

Hadde samme issue selv, feilmelding på ABS og ASC som kom og gikk med jevne mellomrom. Nå er det dog 2-3 uker siden sist lampene har plaga meg..

Skrevet

Husk å være nøye med å hone/pusse hullet ABS føleren sitter i. Ha også på litt kobberpasta. Det er rust her som tar knekken på følerene, og om du ikke pusser skikkelig vil den nye lide samme skjebne innen ikke så alt for lang tid.

Edit:

Du burde også få slettet feilkoder etter montering av ny føler. Feilmeldingen fra den gamle vil fortsatt ligge i systemet om jeg ikke tar heelt feil.

Skrevet
Husk å være nøye med å hone/pusse hullet ABS føleren sitter i. Ha også på litt kobberpasta. Det er rust her som tar knekken på følerene, og om du ikke pusser skikkelig vil den nye lide samme skjebne innen ikke så alt for lang tid.

Edit:

Du burde også få slettet feilkoder etter montering av ny føler. Feilmeldingen fra den gamle vil fortsatt ligge i systemet om jeg ikke tar heelt feil.

Takker for tipset......Og ja, må inn å få slette feilkoden, spurte de på jæger

Skrevet

Byttet abs sensor på en 320i e36.. Å Da forsvant lyset.. Men klart feilkoden blir jo lagret.. Men fungerte fin etterpå og opplevde aldri noen problemer i etterkant :)

Skrevet
Byttet abs sensor på en 320i e36.. Å Da forsvant lyset.. Men klart feilkoden blir jo lagret.. Men fungerte fin etterpå og opplevde aldri noen problemer i etterkant :)

Stemmer. Problemet er at når en annen ABS føler ryker vil den gamle feilkoden ligge i systemet og det kan forvirre mekanikeren, så det er lurt å slette gamle koder.

• 1 month later...
  • 2 years later...
Skrevet

Har fått samme varsellys som trådstarter og verkstedet sier det er ABS-sensoren høyre foran som er problemet.

Var innom Biltema for å kjøpe sensoren (som omtales som ok her i tråden), men Biltema sier de ikke fører disse sensorene, bare ABS giver. Har Biltema sluttet å selge disse sensorene eller var det bare ekspeditøren som ikke visste bedre?

Eventuelt har noen forslag til andre steder med hyggelige priser på denne ABS-sensoren? (Gjerne i området Oslo-Drammen)

På forhånd takk for alle tips :)

Skrevet

rxqme3qfvbv7zrowrokd.jpg

Slik ser den ut.

Søk på reg. nr ditt på bilen, så skal den komme opp...tror han på biltema blingser

Men jeg kjøpte original den gangen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...