hagenrj Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Noen som har peiling på om det er mye arbeid å bytte kjede på min bil? Vet jeg må ha verksted til å justere den , men det koster 17000,- å bytte den å kjeden koster 600,- på GS. eventuelt tegning ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenrj Skrevet September 22, 2010 Forfatter Share Skrevet September 22, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 22, 2010 Share Skrevet September 22, 2010 I følge TIS, som er verksteds guiden til BMW, så skal man demontere; Bunnpanne Sylinder toppen Vibrasjonsdemper med tettering Servopumpe hjul?? Strammeren til dynamo Vannpumpen Dynamo Så det er en ganske så stor jobb ja. Jeg vil si at den nesten er for vanskelig om man ikke har spesial verktøy fra BMW eller om man har gjort dette før. Kan jo hende at e34_525tds har noen tips da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenrj Skrevet September 23, 2010 Forfatter Share Skrevet September 23, 2010 Sett litt på tegningene fra gs. så ikke ut til så mye sp.verktøy . Men klart en stor jobb . sendte pm til han. håper på svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 Hvorfor må du bytte kjede? Hvordan justeres kjede, og hva er intervallet på justering av kjede? Nå har ikke jeg sett etter, men jeg tipper at om du skal skifte kjede så bør du bytte ut styreskinner og strammesystem også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 svart på pmen fra deg. Du trenger ikke bare kjedet, men styre og strammeskinner, strammer er fint å bytte, drev, pakninssett i hue og rævva, og en helt haug må smått dill. det er mye arbeid. er en grunn til at det koster 17k. Men, hvorfor skal du bytte kjede? dette er jo sjelden noe problem? har sett 320d som er gått over 400 000 uten å ha bytta kjede? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 Men, hvorfor skal du bytte kjede? dette er jo sjelden noe problem? har sett 320d som er gått over 400 000 uten å ha bytta kjede? Ble i grunn nysgjerrig på dette jeg også, spesielt når du nevner 400.000km Bilen min har passert 420.000km nå, så vidt jeg vet er ikke kjedet mitt byttet. Må i tilfelle være for over 150.000km siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenrj Skrevet September 24, 2010 Forfatter Share Skrevet September 24, 2010 Hehe , tenkte å litt på det . var han som hadde bilen før som sa at den skulle byttes på 200.000.for han jobber med en som har tiligere hadd en 2001mod 320 å den måtte byttes på 200.å nå har han tadd motoren på den. så jeg måtte sjekke litt dypere i dette . så jeg ringe trondsen bil i tromsø å fikk svar om min bil . å han sa ta viss ikke jeg hørte noen ulyd når den bakket var det ingenting å bekymre seg for. for jeg viste det ikke er noe intervall på m47 motoren . Har ikke peiling om dette er sant at den skal byttes på 200 på den andre bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 24, 2010 Share Skrevet September 24, 2010 ?? mye forvirrende der.. når du bakker med bilen, går motoren andre vegen da? eller bare får du slarken på "riktig" side fordi den står i revers? hvis ikke det rasler, eller du hører ulyder, så nei, ikke bytt. dette er ikke nødvendig. er jo billigere å rase motoren og sette i en byttemotor. viewtopic.php?f=1&t=161793 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå