Gå til innhold

Register kjede! 320d 1999

hagenrj
 Share

Anbefalte innlegg

I følge TIS, som er verksteds guiden til BMW, så skal man demontere;

Bunnpanne

Sylinder toppen

Vibrasjonsdemper med tettering

Servopumpe hjul??

Strammeren til dynamo

Vannpumpen

Dynamo

Så det er en ganske så stor jobb ja. Jeg vil si at den nesten er for vanskelig om man ikke har spesial verktøy fra BMW eller om man har gjort dette før.

Kan jo hende at e34_525tds har noen tips da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svart på pmen fra deg.

Du trenger ikke bare kjedet, men styre og strammeskinner, strammer er fint å bytte, drev, pakninssett i hue og rævva, og en helt haug må smått dill. det er mye arbeid. er en grunn til at det koster 17k.

Men, hvorfor skal du bytte kjede? dette er jo sjelden noe problem? har sett 320d som er gått over 400 000 uten å ha bytta kjede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvorfor skal du bytte kjede? dette er jo sjelden noe problem? har sett 320d som er gått over 400 000 uten å ha bytta kjede?

Ble i grunn nysgjerrig på dette jeg også, spesielt når du nevner 400.000km Bilen min har passert 420.000km nå, så vidt jeg vet er ikke kjedet mitt byttet. Må i tilfelle være for over 150.000km siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe , tenkte å litt på det . var han som hadde bilen før som sa at den skulle byttes på 200.000.for han

jobber med en som har tiligere hadd en 2001mod 320 å den måtte byttes på 200.å nå har han tadd motoren på den. så jeg måtte sjekke litt dypere i dette . så jeg ringe trondsen bil i tromsø å fikk svar om min bil . å han sa ta viss ikke jeg hørte noen ulyd når den bakket var det ingenting å bekymre seg for.

for jeg viste det ikke er noe intervall på m47 motoren .

Har ikke peiling om dette er sant at den skal byttes på 200 på den andre bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

mye forvirrende der.. når du bakker med bilen, går motoren andre vegen da? eller bare får du slarken på "riktig" side fordi den står i revers?

hvis ikke det rasler, eller du hører ulyder, så nei, ikke bytt. dette er ikke nødvendig. er jo billigere å rase motoren og sette i en byttemotor.

viewtopic.php?f=1&t=161793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...