Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte min på koed. Passet kjempe greit. Kjøpte også en på gs, likebra synes jeg.

Trodde fangeren var festet med mer enn to skruer i hjulbue?

Hva med de to lange boltente en på hver side av skiltet?

Og klips under som fester fanger til motorplata? Eller finnes det andre måter å få den av på?

Skrevet
Fanger er festet med 2 skruer i hver hjulbue på E46! Løsne skruer og trekk fanger RETT framover (altså vekk fra bilen) og vips så er den av :) Når du har den av ser du at det er en skinne på hver side som er festet i karosseriet som fanger er festet på med hjelp av skruene du løsnet når du fjernet fanger.

Er gjort på 10 minutt å skifte fanger, husk forøvrig å prøve monter ny fanger FØR du lakkerer da det kan være dårlig passform på kopi fangere.

Anbefaler forøvrig st-import.no for kjøp av Mtech 2 pga kvalitet og pris :)

Lykke til.

da vi byttet fanger på E46 cupe var det 2 i hjulbuene. og 2 lange store bolter på hver side bak skiltet. de må skrus ut nedenfra. endten gjennom hullet i fangeren eller helt under bilen. tror det er ganske store torx skruer.

Skrevet

Det er "omvendt" torx. Jeg pleier å bruke en pipe på de, men man får sikkert mer egnende verktøy. Kan være litt vanskelig å treffe på boltene.

Det er også noen små skruer under bilen som nevnt.

Skrevet

Da har jeg demontert den originale fangeren, og satt på den nye. Er et par, tre ting jeg lurer på... Det mangler blandt annet gummilist på den nye fangeren. Er det noe som bør skaffes? Ser også at plasten på den nye fangeren er bøyd litt nedover under lykter og under grillen, der det er plastflater. Hvordan får jeg jevnet ut det, slik at det ser pent ut på bilen?

Ved siden av tåkelysa på den nye fangeren er det kun et hull. Er sånn det skal være? På den originale er lyktene sånn at de dekker over der det er hull på den nye.

Ble veldig mye her nå, men :D

Er det ellers noe jeg bør tenke på før jeg monterer den endelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...