Gå til innhold

Bærekule foran e36, vil ikke løsne for en femmer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg driver og skal bytte bærebruer på e36 touringen min, men fremre bærekule foran, vil ikke løsne... Jeg har prøvd (nesten) alt for å løse den..(endeleddsavtrekker fra biltema, rå muskelkraft etc). Men den sitter som faen...

Noen som har tips til hvordan jeg kan få løsna den?

Kenneth

Skrevet

Hold et mothold på den ene siden der kon på kula går inn. og slå på motsatt side med en skikkelig hammer. da kommer den nok skal du se.. Det viktige er at du har skikkelig mothold.

Skrevet

jeg slet med det samme for en liten stund siden..prøvde ALT bortsett fra varme..sto med slegga osv men den ville ikke rikke seg.

det jeg derimot gjorde var å drokne bolten med CRC og rustløser,2 dager senere løsnet den bare ved å kakke litt på den :D i ettertid har jeg funnet ut at jeg skal bruke rustløser i noen dager før jeg bynner å demontere slikt igjen :)

Skrevet

Ha på rustløser - la det virke en god stund.

Slå på festet til kula med en slegge, da bruker den å løsne. Løsner den ikke, så varmer du opp og gjør det samme.

Skrevet
Etter å ha sett den lave prisen på komplett bærearm til E36, har jeg sluttet å bytte kun enkeltdeler :)

nå må man vel få ut kula av spindelen om man skal få bytta en komplett bærearm da eller? ser ikke ut som at spørsmålet her er å skifte kun kula...

edit: løsningen for meg hver eneste gang sånne ting sitter er å holde imot på ene siden med et SOLID mothold e.l., og smelle til med en slager/slegge på andre siden. da slipper det alltid! vel og merke; slå på hver side av hylsa i spindelen, og ikke på selve kula! :)

Skrevet

Jeg sleit med dette på min e39, skulle bytte casterstagene. Prøvde stor slegge, rustløser og varme. Ente opp med at jeg måtte kappe en del av bolten med vinkelsliper og bruke universalavdrageren for kuleledd hos biltema. (Den store ledda avdrageren i støpejern).

Skrudde denne meget hardt, bøyde bolten i avdrageren og skruene ble deformert, men kula kom ut når jeg slo med hammer mens alt sto i spenn ;)

Skrevet

Bærearmene sitter jo i en spennhylse i spindelen. Hvorfor ikke bruke en lang pipe i str 21 (tror jeg brukte det). Legge den over bolten og banke til. Man får da med hylsen ut i tillegg og må evt bruke varme og avdrager for å få de av etterpå. Funket fint på casterstagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...