Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
bare send ECU Til meg, så kan jeg teste om den starter i min

jess eirik snakket noe om det at du kunne teste den evnt,det hadde vært supert :) nå har han fått sendt opp en ny hjerne som eg skal prøve, men først skal en kar se over det elektriske for meg så vi er rimelig sikker på at alt er rett koblet.

el.gassen går jo inn i hjernen og ut igjen på motor, og den åpner spjellene når eg har tenning på så tror egentlig hjernen er fin, men kan jo være noe annet evnt har "svidd" seg.

• 1 month later...
Skrevet

vet det er å gi opp, men vurdere salg av hele motor med omprogrammert hjerne.

pm hvis noen er int.

er da på jakt etter en orginal m60b40 hvis noen vet om en som er i god stand :)

Skrevet

Har du noen mulighet til å koble deg opp mot bilen selv?

Kjøp deg Galletto 1260 tool på Ebay og last ned BMW INPA program. Da, hvis du får programmet til å virke, kan du lese av alt data fra hjernen via diagnose kontakten. Du kan også flashe hjernen selv om det skulle vere nødvendig.

Ikke gi opp HELT enda!

Skrevet

pm hvis noen er int.

Må ikke gi opp,sjekk om alt er riktig koblet. :D Skulle hjelpt deg,hadde ikke du vært så langt unna. :D

Skrevet

Kjøp deg Galletto 1260 tool på Ebay og last ned BMW INPA program. Da, hvis du får programmet til å virke, kan du lese av alt data fra hjernen via diagnose kontakten. Du kan også flashe hjernen selv om det skulle vere nødvendig.

Ikke gi opp HELT enda!

har koblet opp obd2 kontakten, men dog bare prøvd med carsoft som kanskje ikke er topp program akkurat. kom liksom ikke helt inn i hjernen, fikk error etter en liten stund, men fikk lest av delenr,årsmod osv da på hjernen.

skal se om eg får ordnet meg noe annet diagnose app.

Skrevet

Ikke gi opp HELT enda!

har koblet opp obd2 kontakten, men dog bare prøvd med carsoft som kanskje ikke er topp program akkurat. kom liksom ikke helt inn i hjernen, fikk error etter en liten stund, men fikk lest av delenr,årsmod osv da på hjernen.

skal se om eg får ordnet meg noe annet diagnose app.

Du er mm fra å få det til, kan ikke gi opp nå. Det verste arbeidet er jo gjort!

Last ned INPA og se om du får det til.

Vohoo, innlegg nr 6000 :P

Skrevet

pm hvis noen er int.

Må ikke gi opp,sjekk om alt er riktig koblet. :D Skulle hjelpt deg,hadde ikke du vært så langt unna. :D

jo takk for det, var no eg sku bodd på møre :)

har sjekket utallige ganger no, det eg fikk av deg og tino er helt likt, fått tak i andre skjema også for m60 i e30 feks, sjekket hvordan de er koblet og det er ikke mye forskjell, selvfølgelig "oversatt" skjema til min motorkontakt. men ingen gnist eller dyser som åpner. handlet meg ny veivsensor, ingen hjelp. fått tilsendt ny omprog hjerne og ingen forskjell.

el.gassen virker, så har hvertfall signal inn/ut på hjernen. drar motor rundt på starter.

så andre tips mottaes gjerne :)

Skrevet

Dette løser seg, det er jeg sikker på! Lett å miste motet når det blir motbakke. Men da smaket det ekstra godt når den er oppe og går!:)

Skrevet

kompis fikk lånt et bedre diagnose app idag.

så fikk opp noen feilkoder.

fikk slettet de, og skulle kinne og se om de kom opp igjen, men var dårlig tilgang på strøm til å få dradd den rundt desverre

så satt på lading nå isted, prøver igjen imorgen.

følgende koder kom opp.

-139. tempomat interruption

-132. CAN timeout,dsc

-117. servotronic,no road speed signal

-134. CAN timeout, instrument cluster

-66. EWS 3.3 interface, no DME-ECU communication

-43. signal temp sensor, outlet radiator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...