S.Hafsmo Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Du har altså ingen feilkoder? Er vel ganske mange sensorer som er med på og bestemmer blandingsforholdet. At alle dysene plutselig skulle fått slag høres litt usannsynlig ut.
Dirty Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Hvordan klarte du å sette svinghjulet feil, skal vel ikke være mulig å sette på feil med tanke på den hylsa som sitter der ? ble skeptisk på om jeg kan ha satt min feil ser du
///MPower Skrevet August 27, 2012 Forfatter Skrevet August 27, 2012 Du har altså ingen feilkoder? Er vel ganske mange sensorer som er med på og bestemmer blandingsforholdet. At alle dysene plutselig skulle fått slag høres litt usannsynlig ut. har feilkode på bensinpumpe rele, men dette er koblet utenom så skal vel ikke ha noe og si. har også feilkoder på det som er programmert vekk fra ecu. og feilkoder på vanos, disse skal visst ikke ha noe og si for bensinproblemer. motor har trossalt stått lagret siden 2003 på en pall og kun blitt sveivet rundt på veiven med gjevne mellomrom. så derfor eg lurer på om dysene ikke funker helt 100% her er forøvrig kodene som eg får opp. 01. fuel pump realy 113. intake camshaft vanos position control syl.5-8 184. intake camshaft vanos position control syl.1-4 139. tempomat interruption 132. CAN timeout,dsc 117. servotronic,no road speed signal 34. CAN timeout, instrument cluster 66. EWS 3.3 interface, no DME-ECU communication
///MPower Skrevet August 27, 2012 Forfatter Skrevet August 27, 2012 Hvordan klarte du å sette svinghjulet feil,skal vel ikke være mulig å sette på feil med tanke på den hylsa som sitter der ? ble skeptisk på om jeg kan ha satt min feil ser du tja tror det gikk litt fort i svingene, meg og en kompis som skrudde det på, ville ha start på bilen den kvelden ser du hehe. den hylsen var skvist for å si det sånn. lett for når en er litt for ivrig.
Kristov Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 fikk tak i et nytt manometer for å måle bensintrykket en gang til.lå på 4,6 bar på tomgang med vakuum og 4.9-5 bar under rusing. er det evnt dysene som ikke er helt gode? virker som den får for mye når eg klamper i bånn fra tomgang, svart røyk fra eksosen. skulle eg renset dysene? Bensintrykket er i alle fall i orden!
flonoen Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 Hvor store dyser trenger du? Ligger 6 stk 380cc i baksetet på min som du kan prøve, men de er vel kanskje litt små og få?
///MPower Skrevet August 30, 2012 Forfatter Skrevet August 30, 2012 Hvor store dyser trenger du? Ligger 6 stk 380cc i baksetet på min som du kan prøve, men de er vel kanskje litt små og få? konge, skal sjekke om de er samme, så prøver eg kanskje i helgen evnt.
BB454BB Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 tror ikkje de dysene er så små på en 8er.... men liker de dysene seg på 5bar? mtp sprøytebildet? og dumt å prøve andre dyser om du bare har 6?
///MPower Skrevet September 4, 2012 Forfatter Skrevet September 4, 2012 tror ikkje de dysene er så små på en 8er.... men liker de dysene seg på 5bar? mtp sprøytebildet?og dumt å prøve andre dyser om du bare har 6? tjaaaa hakke peil, men meg og deg fant vel ut ikveld at dysene ikke er problemet sånn sett. men noen som vet om det har noe å si at eg har koblet bensinpumpe rele utenom hjernen, at den da tror noe helt annet evnt? får opp feil på fuel pump relay på diagnosen.
///MPower Skrevet September 10, 2012 Forfatter Skrevet September 10, 2012 noen som har et godt tips til en el.kjølevifte som skal stå foran radiator?
///MPower Skrevet September 26, 2012 Forfatter Skrevet September 26, 2012 går tregt, har vært syk i det siste og jobbet en del så. greide og knekke en lamdda for noen uker siden, så måtte få tak i ny pluss fått tak i temp sensor og de bakerste lambda som disse er levert med. må sveise inn en rørstump for eksostemp føleren og montere de bakerste lambda. måtte visst ha den eksostemp føler for at motor sku gå skikkelig ifølge tuner. og de bakerste lambda skal være prog.vekk, men får feilkode på de. snakket med en kar og han sa at de fremdeles sendte varme til lambda og når de ikke var der fysisk fikk eg feilkode på de, og siden eg likevel har montert racekatter med uttak for lambda så montere eg de også. så da blir alt som en org m5 på eksossiden hvertfall. funker ikke dette så blir det å feilsøke på ledningsnett evnt. tenkte meg en tur imorgen og montere og sveise dette på plass
Kristian Skrevet September 26, 2012 Skrevet September 26, 2012 Kjør på! Me rekke å bruke litt dekk før vinteren kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå