Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slettes ikke værst nei, men det må nevnes at den går skikkelig dårlig :lol: Der er nok nyere dieselbiler overlegne :) God bil ihvertfall, passerte 383.000km i natt.

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
E46 320 (2.2) M54

1.3 på blandet kjøring.

Ikke tung høyrefot :P

Bruker bilen min unormalt mye ? eller er det vanlig ?

har jo automat.

Min e60 med samme motor og automat ligger på 1.1 pr mil, og den brukes kun til bykjøring omtrent. Dette er jo en forholdsvis større bil og.

Skrevet

1987 E30 325i 2 dørs

Langkjøring: 0,7-0,9

Blandet småkjøring: 1-1,2

1995 E36 316i compact

Blandet aktiv vinterkjøring: 1,0

Skrevet

90mod e30 320I. opent filter,chip,grenrør,non cat å sebring ende stuss :)

blanda kjøring går det mellom 1.0-1.5L kommer helt ann på humøret mitt :)

hadde meg en tur fra ålesund til tønsberg i sommer å da hadde jeg 2 barn i bilen,

da gikk det med så lite som 0.7L å det syntes jeg var bra. :)

MVH Ronny :)

Skrevet
E46 320 (2.2) M54

1.3 på blandet kjøring.

Ikke tung høyrefot :P

Bruker bilen min unormalt mye ? eller er det vanlig ?

har jo automat.

Min e60 med samme motor og automat ligger på 1.1 pr mil, og den brukes kun til bykjøring omtrent. Dette er jo en forholdsvis større bil og.

Har hatt E46 med samme motor, men med manuell, og forbruket var betydelig lavere! Tror snittet lå på rundt 0,9 ved blandet kjøring.

Skrevet

Neppe så mye, og skal ikke ligge langt over E60 med samme motor og girkasse. Høres ut som en diagnose kan være en god investering på din bil.

Skrevet
Vi brukte 0,55 på turen fra Bergen til Oslo nå i påsken :)

2 i bilen, hund i bagasjerommet, og resten av bilen full i bagasje.

Bmw 320dta E91

Akkurat som å se meg selv det :lol:

2 i bilen, stor hund baki og ellers full av ting inni, ski på taket.

0,55 l på mila tur/retur Valdres- Ytre Enebakk.

E91 318 143hk.

Skrevet
Neppe så mye, og skal ikke ligge langt over E60 med samme motor og girkasse. Høres ut som en diagnose kan være en god investering på din bil.

hmm. Kanskje det :)

Er vel sånn som leser feilkoder ?

Skrevet

2013 F20 120d automat

Kjørte Fredrikstad-Oslo en nær trafikkløs kveld i påsken og lot cruise control-en stå urørt på 103 km/t mesteparten av veien. Med to passasjerer (én voksen og ett barn) endte det på 0,44 l/mil.

Noen dager tidligere kjørte jeg ca like langt, men på en svingete vei med ett felt i hver retning. Da kjørte jeg uten cruise control, jeg foretok noen steinharde forbikjøringer, men lå ellers i 80 km/t, og da ble det 0,42 l/mil. Dette var riktignok uten den voksne passasjeren.

Jeg mener kjørecomputeren viser 5 % for lavt forbruk, så justerer man for dette så var forbruket på disse to turene hhv 0,44 og 0,46 l/mil. I det daglige ligger jeg på 0,61 l/mil (reellt). Da er det en god del kø-kjøring inkludert i dette tallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...