bmw-520i Skrevet Februar 1, 2013 Share Skrevet Februar 1, 2013 Nå er jeg temmelig sikker på at jeg ikke har slettet noe som ikke hadde noe med denne diskusjonen å gjøre, men ja, det er et par heltidsstillinger å få vekk alt tullet som postes her på bimmers. Derfor går det litt fort i svingene innimellom. Har forøvrig ingen problem med å slette innlegg over en lav sko, da man kjapt får side opp og side ned med krangling om ting som overhodet ikke har noe med tråden å gjøre. Det gjør forumet rotete, uoversiktlig og irriterende for de resterende brukere som faktisk leser tråden for å få med seg det den i utgangspunktet dreier seg om. Det at du heller ønsker å la krangelen fortsette, istedet for å fjerne den i sin helhet, har jeg liten forståelse for. lol. e39 523 97 blandet 09-1.0 langkjøring 07-085 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Februar 1, 2013 Share Skrevet Februar 1, 2013 E39 523ia 1,2 på små kjøring til og fra jobben ei strekke på 10-12km tur retur. Langkjøring så har jeg målt den manuelt ned i 0,85 , men da hadde jeg omtrent ingen unødvendige gasspådrag og prøvde litt bevisst og kjøre økonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Dette med forbruk er vanskelig da det er så mange faktorer som påvirker forbruket, men min F11 brukte 0,5 l/m ved siste langtur, her var bilen tom for last og sommerdekk og flotte veier. Småkjøring så ligger den rundt 0,7 - 0,8 l/m. Vil legge til at jeg kjører alltid på en slik måte at forbruk er i mine tanker. Forbruket er også målt med verdiene kjørte km og fylte antall liter, bruker ikke kjørekomputer da den ikke er nøyaktig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Min har brukt 50 l på 210 km.. hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Min har brukt 50 l på 210 km.. hmm Var ikke det i overkant mye... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Jo, jeg synes det gått en del på tomgang men ikke 30 timer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 525ia bruker masse suppe! sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 Litt på siden, men ganske mange vet ikke at en moderne BMW faktisk bruker mindre drivstoff hvis man motorbremser enn hvis man triller i frigear (f.eks inn mot et lyskryss). Forklaringen er at motoren på tomgang bruker mer drivstoff enn om den motorbremser med reduksjon i drifstofftilførselen. BMW vurderer at forskjellen er 2-3% av totalforbruket av drivstoff. Stemmer dette? På bilen jeg snart får kobler den ut giret og triller fritt i bakker for å kutte drivstoff. Rart at de Gjør dette hvis det fører til høyere forbruk. Seriøst? Jeg har alltid tenkt slik som Fredrik sier også.. Koster vel mer å holde motoren i gang enn at den "selvbremser"? For ikke å snakke om hvor mye forbruket kommer til å øke på bremseklossene dine? Så vidt jeg vet gjelder dette alle motorer med innsprøytning, og er noe jeg har lest diverse steder. I tillegg viser jo forbruksmåleren som de fleste BMW'er har at forbruket er ca. 0 ved bremsing på gir. Forstår for øvrig heller ikke hva så mange har imot start/stopp funksjonen, synes det er behagelig at det blir så stille i bilen. I kø så bare lar jeg være å sette den i fri, eller slår av systemet en skjelden gang om det blir veldig mange litt lengre stopp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 525ia bruker masse suppe!sent from my microwave using tapatalk Rart du ikke blir hakket på for å skrive det der? Hakkespettene mener de ikke gjør det.. Jeg er meget enig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Ingen vits å "klage" på forbruk...er forbruk viktig, kjøp deg diesel micro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 525ia bruker masse suppe!sent from my microwave using tapatalk Sant, men den hat aldri brukt så mye kanskje måleren lever sitt eget liv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 10,5/10mil etter montering av kompressor.. Sunket fra 11,9/10mil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 525ia bruker masse suppe!sent from my microwave using tapatalk Rart du ikke blir hakket på for å skrive det der? Hakkespettene mener de ikke gjør det.. Jeg er meget enig. Hvorfor skulle jeg ha bli hakket på ? Det er jo fakta, med manuell kan man jo da forbruket ganske nerme 520'n sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiim Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Min 03' 320Cia drekker 1.3-1.4 på mila på små kjøring i mitt distrikt. Synker ned til 1.2 på litt lengre turer, men ble litt sjokka at den ikke sank lengre ned enn 1.1 etter en sverigetur ?! oO Er ikke dette mye til å være en 320Cia med 2.2 m/170hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 525ia bruker masse suppe!sent from my microwave using tapatalk Rart du ikke blir hakket på for å skrive det der? Hakkespettene mener de ikke gjør det.. Jeg er meget enig. Hvorfor skulle jeg ha bli hakket på ? Det er jo fakta, med manuell kan man jo da forbruket ganske nerme 520'n sent from my microwave using tapatalk Det er noen personer her som ta helt av om du nevner at de har "litt" høyt forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå