Espen Aass Skrevet September 27, 2010 Skrevet September 27, 2010 Prøver igjen da tråden til "muskla" har havnet på side 4 i løp av 2 dager Ny er på forumet! Har en 1993 540 som jeg nettopp har kjøpt som jeg har litt problemer med. Problemet er at Automatkassen virker kun på S. Når jeg hentet bilen virket alt ok. Dette skjedde etter noen harde gasspådrag. Ny bil for meg, så måtte jo prøve. Drar godt 540'en Knappen ved siden av girspaken som man kan velge mellom A og S virker tilsynelatene. Når jeg starter bilen står det S i displayet (multimeteret) og girkassen virker men bare i S modus (girer sent og girer ned etterhvert som hastigheten minskes.) Normalt skal den starte i A modus. Når jeg skyver bryteren til A (E) så skifter displayet til A, men så fort jeg slipper bryteren går automatkassen tilbake til S modus igjen........ Alt virket på første prøveturen, vekslet mellom A og S når jeg skyvet bryteren på de respektive plasser. Men etter "litt" hardkjøring" i S så vil ikke automatkassen gå tilbake til A modus. Holder jeg knappen i A modus virker girkassen i A modus, men når jeg slipper bryteren går den i S modus. Samme hvis jeg slår av tenningen låser bilen, låser opp og starter den står det S i displayet og virker helt ok i sport modus, men blir litt masete kjørestil av det Noen som kan forklare hva som event er feil? Styrer bryteren ett relé og/eller er det noe i automatkassen den styrer? Kan det være bryteren som har "kortsluttet" i S modus?
Daniel325i Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 vedder en kebab på at det er bryteren ja.. finner sikkert en på skrapen..
Hpi Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Prøve å ta strømmen på bilen i 20-30 min for å få resatt eventuelle feilmeldinger i kassen.
Espen Aass Skrevet September 30, 2010 Forfatter Skrevet September 30, 2010 Prøve å ta strømmen på bilen i 20-30 min for å få resatt eventuelle feilmeldinger i kassen. Prøvd. 1 døgn med batteri frakoplet. Hjalp ikke. vedder en kebab på at det er bryteren ja.. finner sikkert en på skrapen.. Nå spiser jeg ikke kabab da, Handler inn en ny så får vi se...... Er det ikke den tar jeg gjerne en hamburger istede Takker for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå