NBCustom Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 833262.ece Så mye betyr vår sikkerhet, men kontrollvirksomheten er prioritert som aldri før Aner jeg et ørlite brudd på fornuft?! Vil ikke si at jeg ikke vil ha kontroller altså, men dere ser tegninga.. det er kanskje den eneste etaten jeg virkelig ikke skjønner meg på. Å la halve Norges SVV-ansatte ta Ola Dunk for ulovlig hvite blinklyspærer, det var ingen problem..jeg ler og klarer ikke å ta dette seriøst. De begynner å ha noen liv på samvittigheten, er det ikke motorsyklist som kjører nedi et kjempehull de kjenner til, og omkommer(småbarnsfar), så er det farlig glatte veger..Kanskje noe å ta til etterretning snart.
E36Cab1 Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Er ikke overrasket nei... Har sjøl ringt til 175 utallige ganger for å varsle om ulykker,glatt veibane osv men blir ikke alltid trodd. Noen ganger spør de meg om de virkeligt er så glatt at det var nødvendig å ringe dem (????) Samtidigt har eg fått beskjed om at saltet er så dyrt,så det må det spares på! Problemet er ofte arrogansen til de på sentralen,samt at SV har vært ute tidligere på dagen med friksjonsmåler og funnet forholda gode nok,ikke tale om at desse kan forandre seg på noen timer da vettu....
NBCustom Skrevet September 30, 2010 Forfatter Skrevet September 30, 2010 jeg skjønner ikke hvorfor SVV skal være så ille i forhold til politiet f.eks.. de jobber jo på forsåvidt samme premisser..
E36Cab1 Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Mange på SV som har "høyere" utdannelse,gjerne stillinger som ingeniører osv,da er de plutselig som eksperter å regne mht vei- og føreforhold bl.a......slik er svaret fra de når en setter spørsmålstegn ved deres vurderinger og valg når det kommer til alt fra veiutbygging,utbedring og vedlikehold av veier. Samme tendensen ser en jo også ved f.eks utekontroll..
S.Arnesen Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Mange på SV som har "høyere" utdannelse,gjerne stillinger som ingeniører osv,da er de plutselig som eksperter å regne mht vei- og føreforhold bl.a......slik er svaret fra de når en setter spørsmålstegn ved deres vurderinger og valg når det kommer til alt fra veiutbygging,utbedring og vedlikehold av veier. Samme tendensen ser en jo også ved f.eks utekontroll.. Hmm. Noe sånn halveis relatert til dette. Har flere ganger stusset på hvordan statens vegvesen/politiet kan anslå farten ved ulykker og slikt. Pratet med en politikar engang og han sa at man kunne fastslå farten med 99% treffsikkerhet om man hadde tydelige bremsespor. Hvordan er dette mulig med tanke på alle forskjellige dekkmerker? Mine nåværende nankang dekk sklir som ett uvær om jeg låser hjulene, men Federal 595 dekkene som jeg kjørte med før hadde veldig gode bremseegenskaper.
Rabies Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Er ikke bare satans vegvesen som påstår slikt. Jeg smalt i førerdøra til ei dame en gang (Jeg kjørte på forkjørsvei, hun overså vikepliktskiltet) og han som hentet ho sa at her hadde det tydeligvis gått fort for jeg hadde flyttet bilen hennes 6-7 meter sidelengs og opp på sykkelstien på andre siden av veien. Spurte han hvordan han kunne påstå noe sånt basert på det og fikk til svar at dette kunne han for han var mekaniker og hadde peiling på bil. (Ford transit som treffer mitsubishi spacestar i siden i 50km/t utvikler litt kraft kan man si ) Når det er sagt så virker det som om det ikke er så nøye for SSV om du dør i trafikken så lenge senkesettet ditt er skrevet inn i vognkortet og alle formaliteter er etter boka...
m-tech 320i Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Det er utrolig frustrerende at svv tenker mer på økonomi enn å redde menneskeliv. Jeg har selv vært ute for en nestenulykke på motorsykkel pga et stort hull i veien. Ringte inn til dem, og ble bare videre henvist til bedrifter som visstnok skulle fikse sånt, og dem sendte meg bare tilbake til svv. Ingen av de ville ta ansvar for det, eller å fikse veien. Dette er for dårlig, tenk på alle de livene som kunne vært unngått om de begynte å tenke med hodet istedet for ræva..
NBCustom Skrevet September 30, 2010 Forfatter Skrevet September 30, 2010 på en annen side, vi må også huske at det fins ålreite folk i SVV, jeg ble stoppet i teknisk med uoriginale hjul og mangel på baksetet.. noe jeg fikk feil for, men han var såpass ålreit i måten han gjorde dette på, at jeg ikke har noe å i mot sånne ålreite karer..vi prata litt om hvor jeg hadde kjørt fra og om det var mye å gjøre osv osv for SVV.. men har hørt episoder som ikke er like vennlige, som denne imprezaen fra england som måtte vente 6 timer på en kontrollplass, bare fordi det var engelskmenn i en impreza som forsåvidt ser "ungdomsbil" ut, samt mangel på blinklys fordi det lyste lysegult i stedet for oransje.. da snakker vi idioti..
E36Cab1 Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Lurer på om eg hadde fått like stor forståelse hos myndighetene viss eg hadde mista tilhengeren på lastebilen f.eks....
ingard Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Mange på SV som har "høyere" utdannelse,gjerne stillinger som ingeniører osv,da er de plutselig som eksperter å regne mht vei- og føreforhold bl.a......slik er svaret fra de når en setter spørsmålstegn ved deres vurderinger og valg når det kommer til alt fra veiutbygging,utbedring og vedlikehold av veier. Samme tendensen ser en jo også ved f.eks utekontroll.. Hmm. Noe sånn halveis relatert til dette. Har flere ganger stusset på hvordan statens vegvesen/politiet kan anslå farten ved ulykker og slikt. Pratet med en politikar engang og han sa at man kunne fastslå farten med 99% treffsikkerhet om man hadde tydelige bremsespor. Hvordan er dette mulig med tanke på alle forskjellige dekkmerker? Mine nåværende nankang dekk sklir som ett uvær om jeg låser hjulene, men Federal 595 dekkene som jeg kjørte med før hadde veldig gode bremseegenskaper. Da kompenserer de vel for det da.
Der Barockengel Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Lurer på om eg hadde fått like stor forståelse hos myndighetene viss eg hadde mista tilhengeren på lastebilen f.eks.... Å ja da, og du hadde helt sikkert ikke fått inndratt førerkortet mens de etterforsket saken heller. Jepp, helt sikkert det.
S.Arnesen Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Mange på SV som har "høyere" utdannelse,gjerne stillinger som ingeniører osv,da er de plutselig som eksperter å regne mht vei- og føreforhold bl.a......slik er svaret fra de når en setter spørsmålstegn ved deres vurderinger og valg når det kommer til alt fra veiutbygging,utbedring og vedlikehold av veier. Samme tendensen ser en jo også ved f.eks utekontroll.. Hmm. Noe sånn halveis relatert til dette. Har flere ganger stusset på hvordan statens vegvesen/politiet kan anslå farten ved ulykker og slikt. Pratet med en politikar engang og han sa at man kunne fastslå farten med 99% treffsikkerhet om man hadde tydelige bremsespor. Hvordan er dette mulig med tanke på alle forskjellige dekkmerker? Mine nåværende nankang dekk sklir som ett uvær om jeg låser hjulene, men Federal 595 dekkene som jeg kjørte med før hadde veldig gode bremseegenskaper. Da kompenserer de vel for det da. Hvordan skal det være mulig? Da må man ha en tabel som viser vært eneste dekk's egenskaper etter en dag i bruk, 1månede i bruk, 1 år i bruk osv osv. Pluss alder og høyde på bilen dekket står på....
ingard Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Jeg vet ikke hvor mye peiling den politikaren har, men hvis ha mener at man kan fastslå om bilen kjørte i 143 eller 144 km/t så tviler jeg sterkt på det. Men det er vel ikke det som er så nøye for vegvesenet. De vil heller vite om bilen holdt 140-180 km/t eller 60-90 km/t. Det kan man se etter bremsesporene/skrensesporene. Så må man jo hente inn de data som er tilgjengelig om dekket, anslå hvor slitte dekkene var, bilens egenskaper osv.. De har nok rutiner for hvordan de skal gå frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå