stef Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Holder på å bytte motor fra 320 til 325. 325 motoren er fra en ix og har derfor annerledes bunnpanne og motorfester. Med motorfestene fra ix ser det ut som at motoren kommer for langt bak, mens med motorfestene fra 320 vil bunnpannen treffe traversen. Har derfor byttet motorfester og i går skulle jeg bytte bunnpanne. Men det viste seg at motorene ikke var helt identiske under bunnpannen. Legger ved bilder av begge motorene og bunnpannene. 325 motor (sett fra høyre) 320 motor (sett underifra) Begge bunnpannene (325 bunnpanne øverst.) Er vel olje pumpen som står i veien? Noen som vet om jeg kan flytte på dette evt. en løsning som gjør at 320 bunnpannen passer på 325ix motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Du må vel flytte over oljepumpe og slikt fra 320en tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 jeg ville ha satt på olje pumpe fra m21 !! orginalt har m20 svake olje pumper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet September 30, 2010 Forfatter Share Skrevet September 30, 2010 Ja mulig. Jeg tenker muligens å kappe røret og flytte "filteret" lengre fram mot pumpen. Men får jo ikke flyttet peile pinnen? Den står også på forskjellige steder på motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Her er svaret jeg fikk da jeg spurte om ca det samme for en god stund siden http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/index.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet September 30, 2010 Forfatter Share Skrevet September 30, 2010 Får bare opp en haug med forskjellige innlegg :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 Nå da? http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=512517 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Bedre nå Fan!! var jo en del forskjell på m20 ix og vanlig m20 i motor. Har allerede borret opp motorfestene, så er bare det med oljepumpen og peile pinnen igjen. Men hvor ligger drevet til oljepumpen? hvordan får jeg endret dette slik at det går riktig vei? Er det forskjell i boltmønsteret i bunnpannen? Hva kan jeg plugge peile pinn hullet med? epoxy / stål kit? Et annet problem er også at hardykoblingen er større på getrag 260 kassen enn det som står på bilen originalt (320), Må jeg har 325 mellomaksling får at dette skal passe? Er det bare mellomaksling jeg trenger? eller hele bakstillingen til 325? Mvh stefan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Er det dette som er overtrykksventilen? Noen som vet størrelsen på gjengene? hvor mye jeg må borre opp? Mvh stefan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2010 Har funnet ut at det ikke er forskjell på boltmønsteret på bunnpannen. Største problemet er oljepumpen. Er overtrykksventilen innebygd i oljepumpen på ix motoren? Tenker å kappe og sveise røret fram til filteret slik at det passer vanlig m20 bunnpanne. Da slipper jeg å tenke på overtrykksventilen og at oljedrevet går motsatt vei. Har jeg riktig i dette? Noen som har noen andre ideer eller innspill? Mvh stefan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Hadde satt veldig stor pris på noen smarte svar Mvh stefan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2010 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar andersson Skrevet Juli 22, 2017 Share Skrevet Juli 22, 2017 Du må bytte om drevet på oljepumpene.. Hadde samme problem når jeg skiftet fra 325i til 325ix. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Juli 22, 2017 Share Skrevet Juli 22, 2017 Hei. Pröv ä fä kontakt med Joachim. Han har brukernavnet Snake_____1. Enten stor eller liten bokstav og du mä pröve deg fram hvor lang streken under skal väre. Han har holdt pä veldig mye med IX og ombygginger. Han har skikkelig peiling. Sä ser du om du klarer ä fä tak i ham. Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå