Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har bikkja kommet til rette!

Det ble tydeligvis litt hett rundt øra på noen så de har satt igjen hunden i en park i Fredrikstad. Det ble tipset anonymt om at den var bunnet fast der, så det er ihvertfall gode nyheter....

Takker til alle som har vært med å spre ryktet og gjort det litt varmt for han som har gjort dette.

Tror bildene ble lagt på facebook i går, kanskje de er bedre der inne.

Syns politiet burde, i slike sammenhenger, få seg biler som går noget bedre enn det som ble bevist i går kveld. Men det er kanskje fordi det ikke er meg de jaktet på :)

Men hvis det er noen som vet noe annet om dette, er en pm veldig verdsatt...

Skrevet

ble jo det nye nokas ranet dette :P jeg hadde ikke stjålet en bil da jeg hadde set en dogo canario i baksete :P

de kunna ha prøvd og stjelt min bil, med min hund i baksete! amricansk bulldogg :wink: for og si det slik, stakars folk jævler :twisted: "lille" søte bofsn min er lås nokk :lol:

Skrevet

Begriper ikke hva som går av folk.

Rimelig ferske i tankene mine er gårsdagens dødsfall i Kongsvinger, i forbindelse med et biltyveri - bilens eier hiver seg på panseret for å stoppe den som stjeler bilen hennes men tyven gir gass. Ender med død.

En biltyv just ute av glattcella,ruset på piller,hasj,amfetamin og drikkende på en pils,kjørte ned en politimann under forsøk på å stanse bilen.

Begge ganger, folk fra rus/krim-miljøet og begge ganger uskyldige ofre.

Syns ikke det kan rettferdiggjøres på noe vis at sånn "mindre alvorlig" krim skal ende med drap fordi gjerningsmannen får hetta og flykter.

Håper hunden blir sitt gamle seg, samt at den slags type kriminalitet blir både straffet og forsøkt forebygd litt hardere.

Skrevet

Håper hunden blir sitt gamle seg, samt at den slags type kriminalitet blir både straffet og forsøkt forebygd litt hardere.

Dersom hundekidnapperen blir tatt, tror jeg dessverre at straffen vil skille seg lite eller ingenting fra et biltyveri der det ikke satt noen hund i bilen - hvilket igjen vil bety at i Norge kan man begå dyremishandling praktisk talt ustraffet.

Dette er en trend jeg er redd vi får se igjen i de andre eksemplene du nevner - dvs. at kriminelle oppnår en strafferabatt, der flere kriminelle handlinger begått samtidig fører til en straff som er langt mildere enn hva man ville sett dersom hver enkelt forbrytelse hadde blitt begått hver for seg. :x

Skrevet

Dersom hundekidnapperen blir tatt, tror jeg dessverre at straffen vil skille seg lite eller ingenting fra et biltyveri der det ikke satt noen hund i bilen - hvilket igjen vil bety at i Norge kan man begå dyremishandling praktisk talt ustraffet.

Dette er en trend jeg er redd vi får se igjen i de andre eksemplene du nevner - dvs. at kriminelle oppnår en strafferabatt, der flere kriminelle handlinger begått samtidig fører til en straff som er langt mildere enn hva man ville sett dersom hver enkelt forbrytelse hadde blitt begått hver for seg. :x

Dyremisshandling er da ganske strengt sikkert. Det er bare skjelden det blir oppdaget eller at noen tør å sifra og at allmennheten hører om det. Synd :( Tenker fortsatt på han som kverka katta til naboen fordi den hadde markert på motorsykkelen hans. Og tok et bilde av hodet dens sånn at det så ut som den var klemt i garage porten. *grøsse*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...