jorg3n Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Hei Støtdempern bak sitter helt bom fast. Har holdt på i 3 dager nå med wd-40 og slegge, prøvde i dag å varme med propan samt bruke en ters. Funker ikke! Får litt bevegelse, men da drar jeg støtdempern på den gummiforinga, mens det "røret" som bolten går gjennom fortsatt sitter fast. (har løsnet oppe, og fått ut bolten nede). Trenger sårt noen råd og tips!
ingard Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Mer wd40 og mer slegge.. Når du får den ut bør du smøre opp alt med kobberpasta så slipper du å plages igjen.
iittala Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Bruk ei baufil og del demperen slik at den løsner fra foringen. Du står da igjen med foringen og problemrøret i bærearmen. Så tar du frem den største tangen du finner (hvis den er liten må du kjøpe eller låne ei større). Men denne vrir du på foringen mens du slår på tanga med en hammer eller annet egnet redskap. Denne fremgangsmåten brukte jeg når jeg skulle bytte dempere bak på vogna mi, og det gikk faktisk overraskende greit. Det går selvsagt enda greiere om du har en vinkelkutter å dele demperen med..
jorg3n Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 takker for svar, skal ut og prøve mer!
jorg3n Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 ahh at jeg ikke tenkte på det nei, dempern kom seg! brente bort gummiforingen slik at jeg kun hadde igjen det røret bolten går gjennom. tok en rørtang og klemte rundt, og banket på med hammer og vips kom det ut! Har smurt inn nye deler med kobberfett slik at dette forhåpentligvis ikke skjer igjen senere. Takker så mye for alle svar! ps: det stinker forresten noe så j****g inni bilen nå, da røyken fra brent gummi/wd40/hydraulikkolje har kommet inn gjennom bolthullene til tårnlageret!
BmwFrik Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Hadde skjølv dette problemet, løysinga mi vart ein ters og slegge, nytta ikkje med hammer;) Godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå