ConCon Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Har kjøpt meg en 97 modell E39 Touring som har nivåregulering bak. Fikk et tips om at jeg IKKE burde jekke den opp på kun en side om gangen bak, slik man vanligvis gjør når man skal skifte hjul hjemme, da dette kunne skade/ødelegge nivåreguleringen. Noen her som har noen erfaringer angående dette? Eventuelt hvordan ellers skal jeg gjøre det, siden jeg ikke har tilgang på løftebukk... Takker for svar
Gjest Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Ikke slå på tenningen når den er oppjekket så skal det gå bra:)
baremats91 Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 det går bra så lenge du ikke skrur på tenninga som LaMek sier, men om du har tenningen på vil bare bilen prøve å justere seg, så den vil heve seg på motsatt side av der du jekker, men om det er for mye så den ikke klarer å justere inn, så slutter kompressoren å pumpe mer og nivåreguleringlampa vil lyse, og du må muligens på verksted og slette feilminne, og kanskje kalibrere opp igjen reguleringa, mener det var noe sånt
ConCon Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 Aha da burde det ikke være noe problem
Alpejohn Skrevet Oktober 4, 2010 Skrevet Oktober 4, 2010 Mener systemet kjenner igjen oppjekking og når begge hjula er løfta, som på verksted. Dette skal jeg ikke si sikkert, husker ikke om jeg noen gang har slått på tenninga men. Leste at bilen merker om den blir oppjekka osv. Og at det da ikke ville virke. Men dette er bare noe jeg mener og ha lest da Men er jo bare å lavære og slå på tenninga vertfall da
ConCon Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2010 Jeg bruker garasjejekk, ikke original jekken som følger med... Vil den også Da merke forskjell på oppjekking og verkstedet sin løftebukk? hehe
Alpejohn Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Jeg bruker garasjejekk, ikke original jekken som følger med... Vil den også Da merke forskjell på oppjekking og verkstedet sin løftebukk? hehe Ja det tror jeg nåk. Mener å huske den merket dette på at hjulet ble letta fra bakken, dvs. sensoren måler helt i enden kan du si.. Og da forstår den at bilen er oppjekka.. Men skal ikke si dette 100% sikkert, men hadde jo vært ganske idiotisk laga om den begynte å prøve og justere når man jekket den opp slik på eine sida, eller løfta på løftebukk for eksempel
Kenni Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Jeg har jekket opp bilen både med tenning på for å ha gir i N, og mens den sviver på tomgang. Har ikke hørt at kompressoren har starta.
GeirAndre Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 bare å løfte og kjøre på det... starte bilen whatever.. skjer ingenting.. er ingen lastebil detta. men på audi allroad må man kjøre en tur før den justerer seg til normalt.
FredrikE24 Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Hvordan skal du ellers kunne bytte hjul med original jekk på originale jekkfester langs en trafikkert vei uten å jekke opp på ene siden?
Olav_64 Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Kompressoren starter uten at tenningsnøkkelen står i på min, f eks. når jeg jekker opp en side. Aldri merket noen problemer etterpå, høres usannsynlig ut. Er nok meningen at man skal kunne bruke originaljekken ja
Alpejohn Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Er bare og jekke i vei. Er ikke noe problem dette.. Enten det er garasje jekk, orginal jekk eller løftebukk...
ConCon Skrevet Oktober 12, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2010 Slik... da har jeg foretatt hjulskift... låste opp bilen for å finne frem låsebolten, men har ikke rørt tenningen. Begynte å jekke opp høyre foran, da hørte jeg kompressoren starte, og da jeg hadde skiftet høyre framhjul og senket ned bilen igjen, så lå den veldig lavt bak på samme side... byttet så venstre hjul foran, så venstre og til slutt høyre bakhjul... men på de 3 siste hjulene så hørte jeg ikke noe mer til kompressoren... Da jeg var ferdig var bilen fremdeles lav på høyre side bak, startet så tenningen for å se om den ville justere seg... men ingenting skjedde... Kjørte så en liten tur... da jeg parkerte igjen så hadde bilen justert seg slik den var før jeg skiftet hjul. Så da gikk det bra... men da har dere iallfall en erfaring her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå