Gå til innhold

Problem med sub som ikke virker!

Share

Anbefalte innlegg

Hei. For noen dager siden fikk jeg problemer med sub`n jeg har i bagasjerommet. Det begynte med en buldring i suben når jeg hørte musikk, før den til slutt bare slo seg av. Noen som har en ide på hva som kan ha skjedd?? Idag har jeg kun diskant i bilen. Lysene på forsterkeren lyser så den har iallefall strøm..

Jeg har sjekket ledingene ut fra spilleren, ut fra subben og ut fra forsterkeren uten at noe skjer. Trodde med engang det var dårlig kontakt etc.

Har også sett over diverse sikringer som har med anlegget å gjør uten at noen ser ut til å være gåen.

Kan det være:

- Gåen sub?

- Gåen forsterker?

- Gåen spiller?

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar

Har hatt anlegget stående i bilen i ca 2-3 år, og det har fungert flott til nå. Er en forsterker som driver subbene og en som driver diskantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er og fin mulig du har brent spolene i suben. En kompis gjorde akkurat dette.. å da brant han forsterkern i samme slengen.. Prøv å dytt sub'en fram og tilbake.. Den skal gli helt lett.. Møter den motstand er spolene gåen..

Ny sub og forsterker :) Men lyser forsterkern grønt osv så er det mulig den er fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, skal teste dette med 1 ohm.

Ellers er forsterkerene og subbene av merket Rockford Fosgate og spillern er Alpine.

Begge forsterkerene har en Rockford-logo midt oppå som lyser når en skrur på anlegget. Dette lyset lyser også enda på den forsterkeren som driver subbene.

Kan det være en idé og bytte om ledningene fra den 4-kanals forsterkeren (som driver diskantene) og prøve de på en inngang på den som skal drive subbene, for å høre om det kommer noe lyd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke strømkablene... men du kan jo prøve signalkablene.. Men jeg tror ikke det er problemet.. Har du sjekka om det lyser grønt fra forsterkerne?

Du bør sjekke sikringene.. Er ikke helt sikker.. men logo lyset kan hente strøm fra remoten.. Men er veldig usikker på det punktet.. men det er jo bare å måle at strøm kommer fram osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...