Gå til innhold

Tony`s 535i | I <3 rust :P Lett oppussing pågår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg har sett ett gammelt sett. Var når jeg googlet litt for å finne priser osv.

Fikk bestillt meg W.A.R chip idag sammen med MAF sensor. Skal teste dette først så blir det MS3 etterpå.

Kaldt om dagen så noe skruing blir det jo ikke. Da er det kos å sitte å bestille deler istede.

• 3 weeks later...
  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hva skal jeg bruke på bart stål etter pussing/sandlåsing?

Tenker da på stålet som er i dørken på bilen. Farge og finnish spiller ingen rolle siden dette blir dekt av gulv teppet.

• 2 weeks later...
Skrevet

For vell skrive en liten update da.

Venter bare på diverse deler nå + datasprutet.

Noen bilder:

Demontert bakfanger og tank.

c1xha1yga4c099tx1fsd.jpg

Litt rust under ved tank.

2jouykaioiw3fnvaj9na.jpg

g9kip735crxsv6axn1s3.jpg

M5 instrumenteringa på plass.

dbfab5w2njul1knog6cb.jpg

Innvendig.

0eliy0e0ohaz9hmd5n9y.jpg

wzyqmpj15ykx1ryrwvi5.jpg

Venter bare på datasprut og deler nå så blir det framgang håper jeg :)

Skrevet
Ka sprut du skal bruke ?? :)

Bestillte meg en sånn W.A.R chip men den dreit jeg i.

Så jeg røyk på en DTAfast S60pro. Mye fordi jeg kjenner en med benk her inne, å han kan en del med dette sprutet.

• 4 months later...
Skrevet

Ja da har jeg begynnt på prosjektet igjenn. Etter mye demontering her i vinter så fant jeg en del rust og mistet en del av motivasjonen til å fortsette. Men etter å ha vært på prøvetur med en E34 med turbo så spratt motivasjoen inn igjenn.

Foreløpig så går det mye i fjerning av rust. Har en del bak på karosseriet som må fjernes før det sprer seg eller lager hull :P

Har da knipset noen bilder for dokumetasjonen sin skyld.

En del støv for å si det sånn :P

1eimhjb59wq2mal65pp4.jpg

Dagens tilstand

lgd0bkvn8bilpc3cptbt.jpg

bqgu2kdsv9dqwgsjrlb3.jpg

cr1ctu55136y9iyv1utf.jpg

p6gmkg03uv13vrmath17.jpg

Skrevet

Bakstillinga er av for bytte av alt av foringer og simmeringer.

h7sfjuy7s1n3ddhe5jrv.jpg

Det midtre feste til bakstillinga ser jo ferdig ut så det blir og byttet.

1tfhahda97py080h0cz3.jpg

Skal straks rive ut dørkmatta for å se om det er mere rust der.

qpz15tw3rcbacu3nawp5.jpg

Motoren nappes ut på tirsdag. Blokka skal o-ringes og overhales med nye lagre, simmeringer osv.

8bvpc8mzamj8g6adv5x6.jpg

Skrevet

Jeg prøver å finne nye deler til karosseriet å har funnet det meste. Men denne finner jeg ingen plasser i delekartet :(

Noen som har tips eller kan hjelpe meg litt? Det er den platen som er skrudd med 3 skurer. Den forhindrer vell vannsprut og sånt fra å komme inn i bagasjerommet via lufteventilene.

vfc1tqbgy9th2gjsjxgw.jpg

Skrevet

Bra du fikk tilbake arbeidslysten for dette kommer til å bli bra! :)

Liker at du gjør alt så grundig istedenfor kun å prioritere motor og drivlinje.

Melder meg på som påsitter når dette blir ferdig 8)

Skrevet
Bra du fikk tilbake arbeidslysten for dette kommer til å bli bra! :)

Liker at du gjør alt så grundig istedenfor kun å prioritere motor og drivlinje.

Melder meg på som påsitter når dette blir ferdig 8)

Takk :) Det hjelper på motivasjonen når man får slike gode tilbakemeldinger :) Ja koselig med passasjerer. Har ingen tru på at bilen kommer på veien før i februar. Lakkering blir ikke gjort før nærmere jul. Så er det all montering etterpå. Skal først på EU kontroll før jeg begynner med motoroppgraderingen.

Har begynnt å få en del deler i hus. Blandt annet alle foringer rundt om. Noe poly og noe orginalt. Pakninger til motor girkasse osv.

Har ikke helt bestemt meg for hva slags dempere og fjærer jeg skal ha.

Venter bare på nye simmeringer til diff og nye bensin/avluftningsrør så kan jeg sette på bakstilling.

Skrevet

Hvis du blir ferdig med alt til februar så har du jo jobbet ganske fort, er jo en rimelig omfattende jobb.

Ang. dempere vil jeg anbefale deg coilovers, da får du det så stivt du vil ha det + du finner den perfekte høyden uten å bytte fjærer 3-4 gang :P

Skrevet
Hvis du blir ferdig med alt til februar så har du jo jobbet ganske fort, er jo en rimelig omfattende jobb.

Ang. dempere vil jeg anbefale deg coilovers, da får du det så stivt du vil ha det + du finner den perfekte høyden uten å bytte fjærer 3-4 gang :P

Jobber en uke av og en uke på så det skal gå greit :) SÅ lenge lakkeren min holder det han lover å lakkerer bilen før jul så :)

Ja coilovere er ett godt alternativ. Men det finnes jo ett hav av forskjellige kit. Skal google litt ikvell å se om jeg finner noen som de fleste har positiv erfaring med som ikke koster skjorta.

Tildigere så har jeg kjørt med FK dempere av den dyre typen og bilstein fjærer 55/30 mm senk.

Dette har fungert utmerket, men da bodde jeg i Akershus med fine veier. Nå bor jeg i Troms med dårlige veier å vil ha muligheten til å justere opp bilen på vinteren eventuellt viss bilen blir brukt da :)

Kompressoren min gikk til h.... idag når jeg dreiv å sandblåste så nå må jeg finne meg en ny. Blir nok en tur innom biltema til uka :)

Skrevet

Har fått litt deler nå :) Men bare den første av 3 pakker fra Koed.no.

Ser jo at det blir mye penger og legge i bilen. Bare fra Koed har jeg passert 20 000.

Får vell satse på at det blir bil til slutt. Er i tvil på fargevalg igjenn.

Alpine White E34 er pent med riktig stuk og felger. Så er den jo nesten vedligedholdsfri. Men man blir fort lei hvite biler, noe jeg har erfart tidligere.

Så fargen på bilen er ikke bestemt enda.

h690k3b6izzrgu5g546g.jpg

Diffen ute. Her blir det nye simmeringer og ny pakning, samt sandblåst og malt.

ks6tkq7scjpsmzt12sjg.jpg

• 2 months later...
Skrevet

Går sakte med meg :P Men har da fått gjort noe.

Byttet drivakselmasjetter. Nye "stor" foringer i bakstell. Driver nå å setter sammen den andre drivakselen. Tok litt tid da jeg satte det i sammen feil første gangen :P Imorra begynner jeg på spindler og A-armene. Må pusses litt å lakkeres + nye foringer. Kommer ny update da.

1wtskcpfgnihgf5trud6.jpg

bbq1wqbobmkvcwtz20rb.jpg

ntbu245rfsobz5eteeoa.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...