Gå til innhold

Thomas' BMW E39 523/528i *Nypolert bil side 3.*

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette ser meget lovende ut, :) e39 is king.. :)

E39 er gode biler!

Ute og cruiser i sommerværet:

422161_10150725671597394_750027393_11842822_99516463_n.jpg

På tide med sommerstuk nå snart!

M-fanger er på vei, må bare få lakkert den.

Og jeg har muligens fått tak i 1 stk ny Rondell felg :)

Så da blir det snart å skru ned coiloversene, få på Rondell igjen og montere M-fanger + M-list :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvemonterte litt Rondell felger igår :)

Har bestillt 1 stk ny felg og den kommer om ca 1 uke, så da får jeg satse på å få tak i noen dekk i løpet av de neste ukene.

IMG_0594.jpg

Gleder meg til sommerstuket er på plass med Rondell felger og M-fanger!

Dessuten går det jo faktisk an å holde bilen rein om dagen her i Østfold, så jeg slenger ut et par bilder av nyvasket bil :)

IMG_0596.jpg

IMG_0597.jpg

IMG_0600.jpg

Og slik ble det med ny bakluke og nye led-pærer i skiltlys:

IMG_0598.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da er sommerstuket på plass!

Lånte meg noen 17 toms hjul, justerte bilen lavere og det ble slik:

IMG_0620.jpg

Men de er nå brått solgt, så da var jeg og handlet noen andre bruksfelger:

IMG_0628.jpg

IMG_0626.jpg

(Møkkete bil)

Også handlet jeg 1 stk ny Rondell felg, så nå har jeg et komplett sett med 18'' Rondell D58 i meget god stand. Skal shine de 3 andre hjulene og få på nye dekk, så blir de etterhvert montert. Tenkte det kunne være greit å ha litt hjul å velge mellom :)

Foreløpig er den ene felgen avisholder på rommet (Med GS E39 kataloger mellom eikene :) )

IMG_0629.jpg

Ellers har jeg byttet bremseklosser fremme, men er nok nødt til å kjøpe noen nye skiver også da de gamle er litt vel varmebehandlet etter inspirert kjøring:

IMG_0625.jpg

Både blåfarget og sprukket midt på skiva, hmm. Hullborra og slissa next?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brått maskinpolert bilen med div Meguiars produkter og shinet den utvendig idag!

Nå kan sommeren bare komme :)

Her i vaskehallen for avfetting og vask:

IMG_0632.jpg

Og inne i shinehallen for tørk :)

IMG_0634.jpg

Fikk ikke tatt noen bilder underveis, men her er ferdigbilder tatt med skikkelig kamera:

4lite-31.jpg

2lite-37.jpg

3lite-39.jpg

1lite-40.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb med poleringa, husker du hvilke produkter som ble brukt?

Den blir nok bra med M-tech og Rondell, men den fortjener spacere. E39 har store buer som spiser felger :)

Fikk hjelp av bilshineren på jobben, så han har alt på dunker. Men jeg vet at produktene er kjøpt i ''proff'' serien til Meguiars, altså de du kun får på store dunker ;)

Spacere foran kan være en idè, men det fucker med skrubbradiusen og det liker jeg ikke. Dessuten får forskjermene så jævlig juling når hjula står langt ut foran!

Bilen ble forøvrig ripet opp samme dag som jeg polerte den :(

Parkerte bilen i 11 tiden på kvelden og når jeg skulle på jobb tirsdag oppdaget jeg nøkkel-lagde riper på begge forskjermene, 2 av dørene og på den ene bakskjermen :( Helt tragisk!

Har ingen anelse om hvem som har gjort dette heller, så jeg får jo ikke gjort noe med det. Ripene er såpass dyre at de er gått ned i klarlakken og kjennes godt med neglen, så får gjort minimalt med dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rondell hjula begynner å bli bra:

560578_10150795588592394_750027393_12102025_1696274371_n.jpg

403405_10150678477363335_557073334_9438395_2094003418_n.jpg

Og ellers har jeg ordnet interface til originalspilleren slik at jeg får AUX til telefon med spotify!

Fungerer utmerket og ser originalt ut :)

Til uka blir det bytte av hjullager h. bak (for andre gang, breie hjul eter hjullager!!) og ABS føler nr 4 :)

Også har jeg bestillt ny vippeskinne til takluka, så jeg manner meg opp til å bytte den slik at tilten blir som den skal igjen. Den ene siden er nemlig knekt slik at takluka vipper skjevt og lager suselyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...