Mfh-e39 Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Har en e39 530da som har webasto, etter litt undersøking fant jeg ut at jeg har to timere på bilen, samt direct mode. Jeg stiller inn timeren en liten time før jeg skal på jobb, den røde dioden med viftesymbol begynner å lyse, men bilen er like fordømt kald når jeg skal på jobb.. Likedan i direct mode. lampa blinker og lyserm, men temperaturen er likedan. Litt kjedelig å ha en slik funksjon som jeg ikke kan å bruke, eller som ikke fungerer.. tips??
Olav_64 Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Be et verksted lese feilkodene på Webastoen, det er en bra start på feilsøkingen. Jeg har samme problemet, men et lokalt verksted klarte ikke å lese kodene, så jeg har tenkt å prøve et GS Bildeler-verksted. Webastoen min er stendød, og har antagelig gått i lås som et beskyttelsestiltak etter 5 feilslåtte startforsøk, etter hva de sier. Jeg har konstatert at den får spenning, at ingen kontakter er irret og at elektronikken visuelt ser grei ut, stort mer får du vel ikke gjort selv uten diagnoseutstyr. Ganske bortkastet tid, i etterpåklokskapens grelle lys
Olav_64 Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Har du fått fikset Webastoen, Mhf-E39? Siden de ikke fikk kontakt med den ved diagnose i min bil, ble konklusjonen at den er defekt. Jeg kunne godt tenkt meg testkjøring av Webastoen ute av bilen for å bekrefte det, men det er vel ikke enkelt å få til. Jeg er ikke veldig innstilt på å bruke 10k pluss på en ny del når kvaliteten tilsynelatende er så som så, og går nok heller for Defa motor-og kupevarmer. Strøm er også billigere enn bensin; god lunk på motoren og varm kupe for 4-5 kroner
Otis Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 For å nullstille feilkodene på webastoen så tar man bort sikringen i 5 sekunder, da er den resatt. Diagnose er tingen til deg Mfh-e39.
Mfh-e39 Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Har ikke gjort noe mer med dette ennå, har motorvarmer så det funker greit når d trengs. Er ikke slike deler billigere i utlandet tro? Må jo ta diagnose først og se. Men er litt skeptisk på å bruke mye penger på dette. Eneste er at kupevarmere ser så jævlig ettermontert ut.
Odd-M Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Selv om du har timer er det ikke sikkert at Webastoen er satt opp som "parkeringsvarmer". Mange har den bare som tilleggsvarmer for å få opp kjølevannstemperaturen på kalde dager.
Olav_64 Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 I bilen min er det (vel, skal være når det virker) parkeringsvarmer. Jeg har restvarmefunksjon, og den fungerer fint. Det sitter en sirkulasjonspumpe nederst til venstre på dekselet bak radiatoren. Forøvrig blir bensinmotoren fort varm når man kjører, etter ca 3 km er nåla forbi det blå feltet ved minus 10, selv om jeg kjører veldig forsiktig, ikke over 2k (som alltid med kald motor).
Mfh-e39 Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Jeg har også restvarmeanlegg. Dette funker greit for SMÅ turer inn og ut på butikken f.eks. Her på Oppdal hvor jeg bor er det ofte -20 grader og da er den helt bortkastet. Jeg har jo også timer 1, timer 2, og directmode på webastoen. Så også der skal webastoen kunne fungere som parkeringsvarme om ønskelig. Jeg slo på directmode for moroskyld her en dag, stilte inn temperatur og slo av tenningen. Da sto viftene i bilen min og blåste luft inn i kupeen, jeg forlot bilen, låste og gikk tilbake etter en halv time-time. Da var kupeen forholdsvis kald, motor HELT kald fortsatt , så dette fungerer jo ikke som sagt. Diagnose neste, men ikke denne uka.
nordsidetuning Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 da er det vel som webastoen er ikke programert hva står på displayen da hvor du slar på timern
Mfh-e39 Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Det står ingen ting annet enn at det blir avhaket forran klokkeslettet jeg slår på. Også kommer det opp på computeren f.eks. Timer 1: 15:00 Og likeledes med directmode. Der blir det også bare avhaket..
Odd-M Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Som sagt, timeren er der via kjørecomputer og virker tilsynelatende ok. MEN DEN STYRER NØDVENDIGVIS IKKE WEBASTOEN. Mange E39 530d ble levert kun med tilleggsvarmer, ikke fullt utbygd parkeringsvarmer. Restvarmefunksjonen og parkeringsvarmer er også to vidt forskjellige ting, om det skulle være noen tvil.
Mfh-e39 Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Iflg. tidligere eier, er det parkeringsvarmer på denne. Om ikke hadde jeg ikke spurt VETTØ.
Otis Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Da har du feil med din webasto. Prøv å ta ut sikring F47 i bagasjerommet over batteriet i 10 sekunder. Det skal slette feilkodene på enheten og den vil da prøve å starte igjen når du ber den om det.
nordsidetuning Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 og hvis dette ikke hjelpe med sikringen er diagnose tingen bmw eller også div programmer som er tenkt til bmw kan lese ut feilkoden og funktionen og du kan starte den direkte med datamaskin funker i hvert fall med dis og inpa
Trond H. Olsen Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 og hvis dette ikke hjelpe med sikringen er diagnose tingenbmw eller også div programmer som er tenkt til bmw kan lese ut feilkoden og funktionen og du kan starte den direkte med datamaskin funker i hvert fall med dis og inpa Låner tråden litt jeg. Hvordan starter man webastoen med bruk av DIS? Har ikke helt funnet det frem ennå. Er det bare som "parkeringsvarmer" den kan startes fra DIS eller kan man starte om man bare har tileggsvarmeren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå