RemyNG Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Har nettopp hatt bilen inne på Eu kontroll, der gikk den fint igjennom. Så skulle registere bilen og reiste da ned til BT der jeg fikk høre at bilen må inn på full teknisk kontroll hos dem. Dette syntes jeg var rart da den mangel lappen jeg fikk utlevert er jo gammel. Trodde EU kontroll var det samma som full teknisk kontroll hos BT, dette er jo egentlig nytt for meg så jeg er litt grønn der.
Joher Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Hvordan mangellapp fikk du i utgangspunktet? Stoppet i teknisk kontroll for lenge siden? Har du bare hatt skilter av en god stund, så trenger du bare EU kontroll for å få skilter tilbake. Noe teknisk kontroll må du ikke ha, da er personen du har snakket med ute å sykler :=)
RemyNG Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Mangellappen fikk jega v BT etter telefon samtale der hu sier at bilen må inn på full teknisk da den ble stoppet i 2008. Har i utgangs punktet trodd at det var greit og visse den på bil verksted siden bilen må på EU godkjenning uansett, siden jeg da skal registere bilen over på meg. Bilen har stått uten skilter i en stund etter jeg overtok den. Er jo to år gammelt mangellapp og den gikk jo igjennom EU kontrollen for 3 dager siden uten feil.
SofaKingFresh Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Be de som tok Eu-kontrollen om å si fra til BT? Du skal ikke trenge full teknisk om du har vært på EU kontroll vel?
M3cabriolet Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Det skal stå på mangellappen om den kan vises på autorisert verksted eller om den må vises på BT.
RemyNG Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Nei var det jeg mente, dette blir jo gjort på EU kontrollen. Synes dette var rart så bestilte ikke noe time hos BT før jeg veit 100% sikker.
Saltkjelen Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 På en mangellapp står det om vilen skal vises hos Statens Vegvesen eller autorisert verksted. Er det krysset av på Statens Vegvesen _må_ den vises før skiltet utleveres.. En mangellapp forsvinner plutselig ikke fordi den er to år gammel. Hva er det som står på mangellappen din og hvorfor har du fått mangellapp?
Dirty Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 du må inn til BT ja. når de har skrevet ut en mangel Lapp, kan ikke ta det sammen med eu kontrollen. men er det noe å frykte ? den ble jo eu godkjent, og vis det er noe galt så er det verkstedet som får kjørt seg som tok eun
RemyNG Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Det som står på mangellappen er "Dekk kommer i kontakt med skjerm" resten er utydelig. Nei jeg fikk ikke beskjed at jeg måte ta det på BT før nå faktisk, når jeg ringte dit sa dem at jeg kunne ta det på autorisert verksted. Er jo ikke noe og frykte har bare nettopp satt på senk på bilen så må få papirer på dette først før jeg leverer den inn.
babjorn Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Har du montert senke sett må du ha 4 hjulskontrol også,ble stoppet i teknisk etter 1 uke siden den ble eu ok,men må vise senke sett å da med 4 hjulskontroll. Men det er jo bare å vise med pappirer,så får du ny time for å vise pappirer på 4hjulskontrol.Tror vi betalte 350kr ca for første å vise den igjen koster ca 250kr tror jeg det var,men ring å spør,så slipper du vise den 2 ganger å betale mere
RemyNG Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Jepp er det som er planen like greit og gjøre det når jeg først skal til dem.
Gjest Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Husk da å bestill to timer hos bt, først til senk så til tekninsk kontroll, ellers skjønner de ikke noe og lager bare dritt.. Jeg kjøpte en e36 i våres som ikke var eu ok, og hadde en 6mnd gammel mangellapp hvor det kun sto : full teknisk kontroll på.. så jeg satte da istand e36`n til eu, og satte i samme slengen på ett senkesett, så for at alt skulle bli riktig måtte jeg få han som tok eu`n til å skrive 2`r feil på at senkesett er montert og ikke godkjent, så da dra på biltilsynet og få godkjent senkesettet så slettet de den feilen, så tok de da tekninsk kontroll etter det. og alt var i boks. På full teknisk kontroll går de bare over alt mulig, belter,lys,lekasjer, evt jalla mekk løsninger, fungerende horn osv..
painkiller Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Har du montert senke sett må du ha 4 hjulskontrol også,ble stoppet i teknisk etter 1 uke siden den ble eu ok,men må vise senke sett å da med 4 hjulskontroll.Men det er jo bare å vise med pappirer,så får du ny time for å vise pappirer på 4hjulskontrol.Tror vi betalte 350kr ca for første å vise den igjen koster ca 250kr tror jeg det var,men ring å spør,så slipper du vise den 2 ganger å betale mere Måtte du betale på BT? Har godkjent senkesett 2 ganger og vært til teknisk kontroll 1 gang, aldri betalt for dette...
babjorn Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Jupp måtte betale,aldri hørt om at man fikk sånt gratis,hvis ikke man kommer på etterkontroll på Eu godkjenning.
painkiller Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Rare greier, kan vel ikke være forskjell på trafikkstasjonene?? Jeg har vist bilene på Hafslund i Sarpsborg/Fredrikstad, de har kontrollert, sletta mangellapp/ skrevet senkesett inn i vognkort, aldri betalt ei krone for det.. Hørte med et par andre kompiser nå, de har heller aldri betalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå