Tiseth! Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Skrevet Mai 22, 2011 noen som har høyre panserhengsel? må ha en før lakkering!!!
Tiseth! Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Skrevet Mai 23, 2011 Da har jeg fått skaffet nye hengsler! Men han jeg skulle lakkere til har gått konkurs.. Men onkelen min kjenner en som vi skal lakkere til isteden, så da ordnet det seg likevell
Tiseth! Skrevet Mai 25, 2011 Forfatter Skrevet Mai 25, 2011 Da blir bilen mest sannsynlig sendt avgårde til lakk på søndag! hvor finner jeg motornr?
Thundercoil Skrevet Mai 25, 2011 Skrevet Mai 25, 2011 Sweet! Håper det blir bra resultat! Forresten, hvilken farge blir den? Eller endte du opp med den hvite du har lagt ut bilde av? Gleder meg til å se den ferdig og nylakkert!
Tiseth! Skrevet Mai 25, 2011 Forfatter Skrevet Mai 25, 2011 Sweet! Håper det blir bra resultat! Forresten, hvilken farge blir den? Eller endte du opp med den hvite du har lagt ut bilde av? Gleder meg til å se den ferdig og nylakkert! takker, blir nok orginalfargen, svart. enklest og billigst det
Tiseth! Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Da har onkel hentet bilen, blir grunnet hjem til han i morgen, derretter sendt til lakk!
Tiseth! Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Noen som vet hvor på blokka jeg finner motornr?
Gjest atlis Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 pleier og stå under innsuget mot torpedoveggen tror jeg:P
Tiseth! Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Skrevet Juni 2, 2011 fant ut om motornr! men lakkerer reiste bort.. så blir lakk til neste uke. Har jo justerbare coilovers på bilen. De er ikke godekjent på bilen enda, skal godkjenne de samtidig som jeg godkjenner motoren. Men tenkte å Eu-godkjenne den først for å få den på veien litt fortere, da jeg sliter litt med å finne i diverse papirer osv. Så det jeg lurer på, om jeg skrur de helt opp er bilen 20cm over bakken. Kommer jeg gjennom EU da? om de er helt oppjustert? Er jo uorginale dempere, men bilen er jo ikke senket. vet ikke hvor høy bilen er orginal da.. har skrevet inn annet senkesett i vognkortet fra før.
Thundercoil Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Mener det laveste punktet på bilen skal være 10cm over bakken. Jeg hadde mine coilovers på rundt 60/50 på eu-kontroll 18. mai. Fikk så vidt foten under forfangeren. Hehe. På Eu-kontrollen fikk jeg bare feil om at det måtte vises på trafikkstasjonen og føres inn i vognkort, sammen med hjulstilling. Ikke noe om høyden. De "10 cm"erne har jeg bare plukket opp her og på andre forumer, noe som går igjen, så kan ikke bekrefte at det stemmer.
Tiseth! Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Skrevet Juni 2, 2011 Mener det laveste punktet på bilen skal være 10cm over bakken. Jeg hadde mine coilovers på rundt 60/50 på eu-kontroll 18. mai. Fikk så vidt foten under forfangeren. Hehe. På Eu-kontrollen fikk jeg bare feil om at det måtte vises på trafikkstasjonen og føres inn i vognkort, sammen med hjulstilling. Ikke noe om høyden. De "10 cm"erne har jeg bare plukket opp her og på andre forumer, noe som går igjen, så kan ikke bekrefte at det stemmer. er 11cm, men kommer jo ikke gjennom eu-kontroll da uten godkjenning. så jeg lurer på om det går om jeg hever den til orginal høyde?
Thundercoil Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Nei. Du har fortsatt "bygd om" deler av understellet, så det kreves en visningstime med TÜV-papirer og dokumentasjon på hjulstilling. Eneste måten å få den igjennom på da, blir å ta på originale dempere og fjærer. De ser i vognkortet ditt på Eu-kontroll, når de legger merke til senkesett o.l. Er det ikke godkjent der, får du feil/mangellapp. På E36 320en jeg hadde for litt over et år siden, fikk jeg feil på en fjæring som var uoriginal og i OEM størrelse. Altså tilsvarende original, uten noe form for senking. Dette fikk jeg beskjed om å bytte, eller vise papirer på til trafikkstasjonen. Så de tar ikke lett på det. Kan jo være du er heldig og finner et slurvete verksted, men jeg har aldri vært så heldig før. Hehe
Tiseth! Skrevet Juni 3, 2011 Forfatter Skrevet Juni 3, 2011 Nei. Du har fortsatt "bygd om" deler av understellet, så det kreves en visningstime med TÜV-papirer og dokumentasjon på hjulstilling. Eneste måten å få den igjennom på da, blir å ta på originale dempere og fjærer. De ser i vognkortet ditt på Eu-kontroll, når de legger merke til senkesett o.l. Er det ikke godkjent der, får du feil/mangellapp. På E36 320en jeg hadde for litt over et år siden, fikk jeg feil på en fjæring som var uoriginal og i OEM størrelse. Altså tilsvarende original, uten noe form for senking. Dette fikk jeg beskjed om å bytte, eller vise papirer på til trafikkstasjonen. Så de tar ikke lett på det. Kan jo være du er heldig og finner et slurvete verksted, men jeg har aldri vært så heldig før. Hehe hehe, skjønner. skal høre med noen jeg kjenner først, ellers får jeg vell bare godkjenne det da. tar jo en evighet før jeg får bilen på veien.. men når jeg godkjenner bilen med325 motor, må jeg på eukontroll etterpå? de går jo over hele bilen, den har stått uten skilt i to år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå