Tiseth! Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2010 del nummer 5 Nei, det der er termostaten. Temperatursensoren er under innsuget i forkant av motoren:) Står to sensorer etter hverandre, ene er til hjernen, og den andre går vel til instrumentene:) Altså skrudd inn i toppen. thanks noen som har tips til å hva jeg skal sjekke når bremslysene ikke fungerer, brytern er ikke gåen, kommer ikke strøm til baklysene.. så drit å sjekke etter brudd. så noen som vet hva annet som kan være galt?
larsern6 Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 noen som har tips til å hva jeg skal sjekke når bremslysene ikke fungerer, brytern er ikke gåen, kommer ikke strøm til baklysene.. så drit å sjekke etter brudd. så noen som vet hva annet som kan være galt? Regner med du har sett over sikringene?
Tiseth! Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2010 noen som har tips til å hva jeg skal sjekke når bremslysene ikke fungerer, brytern er ikke gåen, kommer ikke strøm til baklysene.. så drit å sjekke etter brudd. så noen som vet hva annet som kan være galt? Regner med du har sett over sikringene? jaja, også det som var litt rart, så en sikring som var gåen, så skifta den, da fikk jeg ikke til å stoppe bilen med nøkkeln, tok den ut så funka det igjen tror han har gjort litt mye rart han forrige eier..
Tiseth! Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2010 er understelelt på 325 annerledes? altså diffen er ca 4cm lengre, da vil 325 diffen komme 4cm lengre bak en de orginale festene. funnet ut at mellomakselen er like lang så da må jeg kanskje bytte hele understellet under der? -,-
Tiseth! Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2010 Da må du vel korte ned mellomakslingen? går det an da? skummelt å sveise i mellomaksel
Tiseth! Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2010 Mye å gjøre her ja Følger med Good er nok endel som må gjøres ja, hehe
Tom Marius Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Vil da tro det går ganske bra, så lenge du eller noen annen som er sveisekyndig som gjør det skikkelig. Tror i hvertfall jeg har sett andre gjøre det. men er ikke sikker så det må tas med en klype salt til du får det konkludert av noen som har gjort det
Tiseth! Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 http://www.finn.no/finn/mc/scooter/obje ... e=24868659 Kjøpkjøp
Tiseth! Skrevet November 8, 2010 Forfatter Skrevet November 8, 2010 Venter på ny mellomaksling og speedo nå, får vell svart skinn sportsinteriør om ikke veldig lenge også Jeg trenger effektanlegg/endepotte til 320/323, så om noen har rop ut skal begynne å pusse ned bilen for lakk, første gangen jeg gjør dette, får vell litt hjelp. noen som har noe råd eller tips? Finner faen ikke utav bremslysene, kommer ikke strøm frem til bryteren på pedalen, prøvd å satt på strøm på bryteren, funker fortsatt ikke. kommer ikke strøm bak til lyktene heller. hva i all verden kan være feil? og ja har sjekket sikringer. Mere bilder kommer så snart jeg begynner å motta deler osv
Thundercoil Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 skal begynne å pusse ned bilen for lakk, første gangen jeg gjør dette, får vell litt hjelp. noen som har noe råd eller tips? D Bare det vanlige. Puss forsiktig i kanter og knekker, helst med papir. Ellers kommer du rett på metallet, og det ruster KJAPT! Har gode erfaringer med sparkel fra CarSystems. (den med delfin på). Bland heller litt for mye sparkel enn for lite. Da sparer du pudding i lengden. Bruk eksentrisk maskin i dype bulker etc. og ved platebearbeiding. For å matte ned lakk, trenger du kun oscillerende maskin egentlig. Og som sagt for hånd på kanter, knekker etc. For best mulig finish før grunning lakk, slik at du unngår synkninger og slipespor etter, må du ikke hoppe mer enn 100p i grovhet mellom overganger. Begynner du. feks. å matte med 120/180P, bør du ikke hoppe rett på 320P papir. Først 180, så går du over med 240P, så 320P. Nå er 180P ganske så grov, men det er kun ment som et eksempel. Etter 320P er det klart for grunning, så kan du matte over med 500P og så lakkere. De lilla papirene varer mye lengre. Men ved matting av lakk og grunner, må det skiftes papir ofte. Ellers må du slite med klumpete lakk som fester seg etc. pluss pusse mye lenger. Husk at lakken er ganske myk i noen uker etter lakkering. Den herder faktisk i 6 år, til den er på topp, så begynner den å bryte ned igjen. Ellers er det greit å holde på til noe musikk. Ikke stå i vanskelige bestemte og stive stillinger. Sitt når du kan, finn deg en rytme og sving til musikken mens du arbeider. Lykke til! Du kan spraye noe klister på veggene, eller fukte gulvet litt, slik at støv samler seg der. Bruk blåsespiss på klærne dine før du lakker/grunner. Vil ikke anbefale å pusse ned og lakkere på samme sted, medmindre du vasker stedet ganske grundig før du lakkerer. Bruk papir rundt områdene du skal lakkere, og plastikk ellers. Plastikk ved et lakkeringsområde samler støv. Og når du starter sprøytepistolen, vil støve falle ned i den våte lakken. Bruk blå maskeringsteip av god kvalitet. Biltemateipen løsner og henger dårlig generelt. Pluss at hvit maskeringsteip henger seg noe jævlig fast om den blir våt. Den blå er vannfast Det er stort sett det jeg kommer på av tips! Håper det vil hjelpe deg videre.
Tiseth! Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 skal begynne å pusse ned bilen for lakk, første gangen jeg gjør dette, får vell litt hjelp. noen som har noe råd eller tips? D Bare det vanlige. Puss forsiktig i kanter og knekker, helst med papir. Ellers kommer du rett på metallet, og det ruster KJAPT! Har gode erfaringer med sparkel fra CarSystems. (den med delfin på). Bland heller litt for mye sparkel enn for lite. Da sparer du pudding i lengden. Bruk eksentrisk maskin i dype bulker etc. og ved platebearbeiding. For å matte ned lakk, trenger du kun oscillerende maskin egentlig. Og som sagt for hånd på kanter, knekker etc. For best mulig finish før grunning lakk, slik at du unngår synkninger og slipespor etter, må du ikke hoppe mer enn 100p i grovhet mellom overganger. Begynner du. feks. å matte med 120/180P, bør du ikke hoppe rett på 320P papir. Først 180, så går du over med 240P, så 320P. Nå er 180P ganske så grov, men det er kun ment som et eksempel. Etter 320P er det klart for grunning, så kan du matte over med 500P og så lakkere. De lilla papirene varer mye lengre. Men ved matting av lakk og grunner, må det skiftes papir ofte. Ellers må du slite med klumpete lakk som fester seg etc. pluss pusse mye lenger. Husk at lakken er ganske myk i noen uker etter lakkering. Den herder faktisk i 6 år, til den er på topp, så begynner den å bryte ned igjen. Ellers er det greit å holde på til noe musikk. Ikke stå i vanskelige bestemte og stive stillinger. Sitt når du kan, finn deg en rytme og sving til musikken mens du arbeider. Lykke til! Du kan spraye noe klister på veggene, eller fukte gulvet litt, slik at støv samler seg der. Bruk blåsespiss på klærne dine før du lakker/grunner. Vil ikke anbefale å pusse ned og lakkere på samme sted, medmindre du vasker stedet ganske grundig før du lakkerer. Bruk papir rundt områdene du skal lakkere, og plastikk ellers. Plastikk ved et lakkeringsområde samler støv. Og når du starter sprøytepistolen, vil støve falle ned i den våte lakken. Bruk blå maskeringsteip av god kvalitet. Biltemateipen løsner og henger dårlig generelt. Pluss at hvit maskeringsteip henger seg noe jævlig fast om den blir våt. Den blå er vannfast Det er stort sett det jeg kommer på av tips! Håper det vil hjelpe deg videre. Tusen takk for utfyllende svar! Vet du av noen steder man får kjøpt slikt? helst ganske billig? den skal lakkeres av profesjonell, men jeg skal pusse den ned selv da jeg sparer 7000 på det
bmwkizn Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Lakkspesialisten på Leangen har nok det du trenger Ligger rett over gata fra HIST Skal følge med på prosjektet ditt. Spennende
Tiseth! Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Lakkspesialisten på Leangen har nok det du trenger Ligger rett over gata fra HIST Skal følge med på prosjektet ditt. Spennende Takker ja gleder meg til nytt interiør, lakk osv nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå