Gå til innhold

BMW E36 Coupe 325i | Nye bilder siste side!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja ser den :) Blir morro å ut å cruise med nyoppusset bil :) Gi meg forresten et pip om du finner på å selge vingen løs da ;)

• Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ja ser den :) Blir morro å ut å cruise med nyoppusset bil :) Gi meg forresten et pip om du finner på å selge vingen løs da ;)

ja, blir kult det når jeg får lappen :D

tror jeg beholdern den, fått mer og mer sansen for den :)

Skrevet

Passerer Melhus fler gang i mnd,en ettersom min mor bor på Ånøya/grønneset, så er ikke umulig at jeg ser bilen din etter vegene etter hvert da ;)

Skrevet
Passerer Melhus fler gang i mnd,en ettersom min mor bor på Ånøya/grønneset, så er ikke umulig at jeg ser bilen din etter vegene etter hvert da ;)

åja, ikke umulig det. drar jo ofte dit og bader om sommeren også så, hehe :)

Skrevet

Ok. Da er du rett over vegen fra moren min. Er hun som bor på småbruket over gata der, der hvor det er galleri ;)

Hvilken felger har du bestemt deg for på bilen?

Skrevet
Ok. Da er du rett over vegen fra moren min. Er hun som bor på småbruket over gata der, der hvor det er galleri ;)

Hvilken felger har du bestemt deg for på bilen?

åja, det vet jeg godt hvor er:) felger er ikke helt bestemt enda da økonomien er VELDIG treng fortia. så det får jeg ta når jeg får råa. tar det viktigste først :P

• 1 month later...
Skrevet

har ikke fått gjort så my med bimmern enda pga en mellomaksling som posten mest sannsynlig har rota bort.. :-x

har kanskje fått i en ny en som blir sendt ganske snart da :)

også har jeg jo fått "ny" eksos, Supersprint :mrgreen:

IMAG0012.jpg

Betalte bare 1500 for den inkl frakt og frakta kom visst på 700kr, så fikk den sykt billig :D

har også byttet speedo, så nå stemmer utvekslingen/turtallet :)

Skrevet

Blir kanskje skinninteriør over helga nå :D

noen som vet hvor jeg kan få kjøpt SVARTE silikonslanger utenå måtte bestille dem? i trondheim.

passer ikke helt med blå slanger på greenfilter , hehe :P

Skrevet

skal begynne å pusse ned bilen for lakk, første gangen jeg gjør dette, får vell litt hjelp. noen som har noe råd eller tips? :)

D

Bare det vanlige. Puss forsiktig i kanter og knekker, helst med papir. Ellers kommer du rett på metallet, og det ruster KJAPT!

Har gode erfaringer med sparkel fra CarSystems. (den med delfin på).

Bland heller litt for mye sparkel enn for lite. Da sparer du pudding i lengden.

Bruk eksentrisk maskin i dype bulker etc. og ved platebearbeiding. For å matte ned lakk, trenger du kun oscillerende maskin egentlig. Og som sagt for hånd på kanter, knekker etc. For best mulig finish før grunning lakk, slik at du unngår synkninger og slipespor etter, må du ikke hoppe mer enn 100p i grovhet mellom overganger.

Begynner du. feks. å matte med 120/180P, bør du ikke hoppe rett på 320P papir. Først 180, så går du over med 240P, så 320P. Nå er 180P ganske så grov, men det er kun ment som et eksempel. Etter 320P er det klart for grunning, så kan du matte over med 500P og så lakkere.

De lilla papirene varer mye lengre. Men ved matting av lakk og grunner, må det skiftes papir ofte. Ellers må du slite med klumpete lakk som fester seg etc. pluss pusse mye lenger.

Husk at lakken er ganske myk i noen uker etter lakkering. Den herder faktisk i 6 år, til den er på topp, så begynner den å bryte ned igjen. :D

Ellers er det greit å holde på til noe musikk. Ikke stå i vanskelige bestemte og stive stillinger. Sitt når du kan, finn deg en rytme og sving til musikken mens du arbeider. :D Lykke til!

Du kan spraye noe klister på veggene, eller fukte gulvet litt, slik at støv samler seg der. Bruk blåsespiss på klærne dine før du lakker/grunner. Vil ikke anbefale å pusse ned og lakkere på samme sted, medmindre du vasker stedet ganske grundig før du lakkerer.

Bruk papir rundt områdene du skal lakkere, og plastikk ellers. Plastikk ved et lakkeringsområde samler støv. Og når du starter sprøytepistolen, vil støve falle ned i den våte lakken. Bruk blå maskeringsteip av god kvalitet. Biltemateipen løsner og henger dårlig generelt. Pluss at hvit maskeringsteip henger seg noe jævlig fast om den blir våt. Den blå er vannfast :D

Det er stort sett det jeg kommer på av tips! Håper det vil hjelpe deg videre.

Tusen takk for utfyllende svar! :D

Vet du av noen steder man får kjøpt slikt? helst ganske billig? den skal lakkeres av profesjonell, men jeg skal pusse den ned selv da jeg sparer 7000 på det :)

du kan få kjøpt alt det du trenger på meca i forhold til nedpussing å grunning ja alt det du trenger sparkeln de har dær er ganske go den å er det mi bruker på jobb :) det med bremse lyset er egentlig ganske enkelt du snakka om du hadde skjekka sikringene så da er jo det ok så ser du om det kommer strøm til bryteren bak pedalen å vis det kommer støm dit så er det brudd på ledningen fra bryteren til lyktene så det enkleste du egentlig kan gjøre da er bare å strekke en ny en enkelt å greit :) stilig prosjekt spent på hvordan detta vill gå :)

Skrevet

Bruk papir rundt områdene du skal lakkere, og plastikk ellers. Plastikk ved et lakkeringsområde samler støv. Og når du starter sprøytepistolen, vil støve falle ned i den våte lakken. Bruk blå maskeringsteip av god kvalitet. Biltemateipen løsner og henger dårlig generelt. Pluss at hvit maskeringsteip henger seg noe jævlig fast om den blir våt. Den blå er vannfast :D

Det er stort sett det jeg kommer på av tips! Håper det vil hjelpe deg videre.

Tusen takk for utfyllende svar! :D

Vet du av noen steder man får kjøpt slikt? helst ganske billig? den skal lakkeres av profesjonell, men jeg skal pusse den ned selv da jeg sparer 7000 på det :)

du kan få kjøpt alt det du trenger på meca i forhold til nedpussing å grunning ja alt det du trenger sparkeln de har dær er ganske go den å er det mi bruker på jobb :) det med bremse lyset er egentlig ganske enkelt du snakka om du hadde skjekka sikringene så da er jo det ok så ser du om det kommer strøm til bryteren bak pedalen å vis det kommer støm dit så er det brudd på ledningen fra bryteren til lyktene så det enkleste du egentlig kan gjøre da er bare å strekke en ny en enkelt å greit :) stilig prosjekt spent på hvordan detta vill gå :)

takktakk, kommer ikke strøm noen steder, så blir nok så jeg strekker ny kabel ja, enklest det :)

Skrevet

Har hørt om dette problemet med bremselys tidligere men da på en peugot hvis ikke jeg tar feil. da gikk det hellet ikke ann og stoppe bilen med nøkkelen. da var det noen som hadde satt i en kombinert bak lys og bremse lys pære i en enkel holder for kun bremselys og dette ga retur strøm på en eller annen merkelig måte og bilen ville ikke stoppe.

Skrevet
Har hørt om dette problemet med bremselys tidligere men da på en peugot hvis ikke jeg tar feil. da gikk det hellet ikke ann og stoppe bilen med nøkkelen. da var det noen som hadde satt i en kombinert bak lys og bremse lys pære i en enkel holder for kun bremselys og dette ga retur strøm på en eller annen merkelig måte og bilen ville ikke stoppe.

hm, ja det var en sikring jeg måtte ta ut for å få til å stoppe bilen. får prøve å skifte en pære å se da :)

Skrevet

kunne ikke se noen feil der, men det var en ledning inni lykta som var presset i en mutter så den kom på jord, dermed har kabelen smelta litt. fikk ordna det. men fortsatt ikke noe bremslys..

det var også litt rart, kjørelysene bak lyst ikke på samme sted,

på høyre sia lyste det mitt i lykta og på venstre side lyste det i ytterst i lykta(helt til venstre. hva kan være galt? :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...