Gå til innhold

problem med 525 tds tomgang...


perre
 Share

Anbefalte innlegg

hei! jeg har problemer med min 525 tds for tiden.. Jeg sendte den inn på verksted for å bytte pakkninger i dieselpumpe, og etter jeg fikk den igjen, så var tomgangen på 2000 rpm, og når jeg trødde inn gassen så tok det sikkert 4 sekunder for motoren å gå fra 4000 rpm til 2000. av og til gikk den på tomgang, men for det meste så sto den på 2000.. Så jeg sendte den på verksted igjen, og de sa at de ikke var sikker på hva det var. nå er det snart 3 uker siden jeg leverte den for første gang.. Jeg er lei av å vente, det skjer liksom ikke noe med bilen. Idag så sa de det at de kanskje måtte sende inn pumpen, fordi de trodde det var noe galt med den. Men det skal vel ikke jeg betale for? siden den ikke var slik før jeg leverte den inn.. Noen som har noe forslag om hva det kan være?

Takker på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning hadde også problemer med dieselen sin, da mente de også at det var dieselpumpen, men etter at den var byttet, viste det seg å bare være noen sensorer. Kan høre med han å få historien igjen. Han hadde bilen inne i en mnd iallefall.. :( Glad jeg ikke har diesel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er nok ikke feil på timinga, men når du åpner pumpa, ser ut som ett lokk. under der sitter det en aksel som kan dreies uten forbindelse med regkjede, denne skal treffe en fjørbelasta "pinne" inne i det lokket. hvis den blir dreid på eller den "pinnen" ikke trefffer riktig så vil du få noe rar gange. jeg fikk det forrige dagen hvertfall når jeg hadde bomma på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et verksted som heter auto r-65. De sa at det kunne være at de hadde kommet borti noen kuler i pumpa, så de kanskje måtte sende inn pumpen... Men det skal vel ikke jeg betale? siden de har rørt på de greiene inni pumpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fikset det jeg. den går ikke som den skal min heller men den går da. den henger igjen litt på gassen, men den går betraktlig bedre enn før så noe godt har det jo kommet ut av det. som sagt så har jeg bestilt nypumpe og time hos bmw for og fikse det da min lekker enda. det er en dyr ting og fikse, ring dieselelektro som driver med dieselpumper osv skulle ha 8000 for og pakke om den gamle pumpa, men da måtte dem sende bilen til bmw for og ta den ut og inn så da kom det på nesten 18000. jeg fikk ny pumpe med jobb for nesten samma pris så da valgte jeg heller det siden jeg bruker bilen som trekkvogn til e30n min til og fra baner. den gikk knirkefritt 320mil i sommer opp og ned til ringen med henger og bil etter. er gode motor men de sliter jo litt med dieselpumpa da, men de fleste av e39 tds har jo gått langt over 300.000 og går like fint enda. så trur motorn er ganske skuddsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dro også betraktelig mye bedre! Meen må jo få det fikset... men jeg syns ikke at jeg skal betale siden dem på verksted har rørt denne "stangen", for at den var jo ikke slik før jeg sendte den inn. Tds'n er den beste bilen jeg har hatt, og vil IKKE selge den! har gått 270 000 nå, men går vel myyye lengre før motoren streiker.. Problem med dieselpumpen er jo vanlig på disse motorene har jeg forstått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...