Gå til innhold

ABS sensor skifte.....mer kødd etterpå


kabeldeigen
 Share

Anbefalte innlegg

Har det regnet i helgen (ser du bor i Bergen så svaret er vel ja? hehe) :) Kommer nok tilbake. Hadde selv en e39 som det kom feil på hver gang det regnet.

Stemmer det ja....regnet er om dagen og begynte å kødde seg igjen.

Sa bar det til GS bildeler og få tak i ny sensor.

Skiftet venstre bak, og alt normalt igjen...

Halleluja :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Bytt sensor på venstre side bak, så ordner det seg vil jeg tro.

Venstre bak som måler fart og gir signal til speedo.

Jeg ville prøvd det før ett modulbytte ihvertfall.

Regner med at ute tempen din stemmer dårlig for tiden også.

Hvorfor stemmer ikke utetempen tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt sensor på venstre side bak, så ordner det seg vil jeg tro.

Venstre bak som måler fart og gir signal til speedo.

Jeg ville prøvd det før ett modulbytte ihvertfall.

Regner med at ute tempen din stemmer dårlig for tiden også.

Hvorfor stemmer ikke utetempen tror du?

Er det venstre giver bak som er kaputt, så registrer ikke bilen at den faktisk er i fart, og da funker ikke ute temp målingen som den skal heller.

Funker faktisk ikke som tenkt i det hele tatt.

Det er ikke noe jeg bare tror..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok riktig som Ballder sier, fordi om bilen ikke kjører så registrerer ikke temp sensoren noe særlig ofte forandring i luft temp. Den gjør det veldig ofte når bilen kjører derimot. Og ingen signal om hvor fort det går, ingen temp som vil bli korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei hiver meg inn på denne tråden. Jeg har problemene med at abs, antispinn, forbruksviseren, speedometer og bensin måler lyser, slutter å virke osv. Har skiftet abs sensor bak på venstre side men har fremdeles problemet med at det skjer. Skjedd 3 ganger de 2 siste dager. Kan som regel stoppe bilen og skru av tenningen en stund så er det borte. Fikk beskjed på BMW etter en ny diagnose at det var venstre giver bak men den hadde de akkurat skiftet og kan ikke sjekke om det er modulen før den eventuelt slutter å virke helt. Ikke lyst å begynne å skifte ut den for å sjekke om det er den. Begynner å irritere meg skikkelig. Det er ikke noe å si om motor er varm eller kald når det skjer. Eller om bilen er i bevegelse eller jeg starter den og det lyser så kan ikke se noe bestemt trend når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hiver meg inn på denne tråden. Jeg har problemene med at abs, antispinn, forbruksviseren, speedometer og bensin måler lyser, slutter å virke osv. Har skiftet abs sensor bak på venstre side men har fremdeles problemet med at det skjer. Skjedd 3 ganger de 2 siste dager. Kan som regel stoppe bilen og skru av tenningen en stund så er det borte. Fikk beskjed på BMW etter en ny diagnose at det var venstre giver bak men den hadde de akkurat skiftet og kan ikke sjekke om det er modulen før den eventuelt slutter å virke helt. Ikke lyst å begynne å skifte ut den for å sjekke om det er den. Begynner å irritere meg skikkelig. Det er ikke noe å si om motor er varm eller kald når det skjer. Eller om bilen er i bevegelse eller jeg starter den og det lyser så kan ikke se noe bestemt trend når det skjer.

hvis du har en 1999-2000 mod å må bytte styrenhet til abs :-)

vanlig feil hvis det er modellen du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke være at den ikke leser kransen. ABS sensor leser av ant. tagger når bilen er i fart, så kan være mye rust på kransen, eller at sensoren står langt i fra denne.

En ide å pusse av litt rust på kransen...

Og det kan jo være at det er drit i pluggen, eller at sensor er defekt allerede, dvs si at den har subbet borti kransen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Defekt venstre bak skal normalt gi seg til kjenne ved dødt speedometer, så i utgangspunktet kan det være hvilken som helst abs giver bortsett fra venstre bak i dette tilfellet.

Husker jeg ikke helt feil, så mener jeg det var e39 jeg fant ut at dersom ikke cruiscontrollen virker, så er det høyre sensor bak som er deffekt. Husker ikke sikkert, men mener det var på e39 altså.

Kan være andre feil også, så bytte givere uten en diagnose er jo kanskje litt i grenseland?

Sjekk om eventuellt wire til antispinn foran i motor rommet er på plass/hel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...