fast Dog Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Tds'en min har idet siste begynt å ryke noe mer enn normalt. bilen er chippet og ryker som normalt ved pådrag. Men nå kommer det nok litt mer røyk enn det som normalt pleier å være. Hva kan dette skyldes? er det noe veivhusventilasjon på denne motoren! Gjelder 525tds E39.
huldra66 Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Lite luft inn kan være problemet da en diesel skal brenne rent viss den ikke får mere diesel enn det det er luft til og brenne. Men ville sjekket EGR ventil , den sitter rett på innsug manifoil ( der luftslangen er tilkoblet ) viss den har hengt seg i åpen posisjon så vil det komme mye eksos tilbake og lite friskluft Mange som blokker eller kobler ut denne da resultatet er mye dritt i innsug Er bilen tregere på lavt turtall? ellers så har vi en ekspert på diesler her viewtopic.php?f=1&t=161793 Hilsen Terje
fast Dog Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2010 oki...da skal jeg sjekke erg ventilen. har selv blokket denne! er det noen mulighet for å finne om denne står i åpen eller lukket posisjon?
Otis Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Om den er blokkert så kan du ikke få feil på den!
e36touring Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Du kan jo evt sjekke dysene, om de ikke forstøver skikkelig lenger, så dieselen bare "drypper" ut.
fast Dog Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2010 Om den er blokkert så kan du ikke få feil på den! Hvordan feil mener du? hvordan varsler den meg da?
Gjest Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 hæ? om du har blokkert egr ventilen vil den ikke kunne stå fast i åpen stilling er det Otis sier. det er ikke dysene. ja de vil forstøve dårligere etterhvert som de blir gamle, men det har særdeles lite å si på disse motorene. hvis du leser gjennom tråden huldra66 linket til, vil du fort kunne feilsøke på dette selv. sort røyke er diesel som er forbrent med mangel på luft. dersom den da ryker mer enn normalt må du sjekke "luftas vei". se etter lekkasjer fra slangene inn og ut på ic. veivhusventilasjonsfilter har blitt en særdeles populær greie i det siste. Denne bilen har ikke det, og den ville uansett ikke kunne gitt disse symptomene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå