Gå til innhold

ADVARSEL nye BMW Diesel motorer!


Nitroflux
 Share

Anbefalte innlegg

Adblue har ingen ting med personbiler å gjøre, du får jo BMW som er godkjent for euro6 kravet som ekstra utstyr allerede nå :-) adblue brukes kun på lastebiler for å klare utslipskravene....

Skjønner egentlig ikke hvorfor adblue ble dratt inn i denne diskusjonen om diesel motorer som havarerer register kjeden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en skrekkhistorie om dieselmotorer... 523i er nok et bra valg hvis man skal ha ny 5-serie :)

Nå ja, vet nå ikke helt det. Fattern kjøpte sin F10 523iA her for en tid tilbake rett før jul. Den hadde da rulla 22000km. Adm.Dir av Bavaria Jessheim som hadde hatt den bilen. Alle servicer fult. Nå står bilen på verksted pga 3 sylindra motor på kaldstart, og fusking på tomgang. Det er jo greit nok alle coiler kan ta kvelden før eller siden. Men problemet som plager fattern mest er røyk og oljeforbuk. Han har kjørt nå 27000km med den. Han måtte etterfylle 1,5 liter olje i følge iDrive fordi nivået var under minimum. Nå har bilen gått 27600 og han måtte i går fylle en liter til.

Nå krangler han med Bavaria om ny motor eller fiks på garanti fordi en bil som knapt er av samlebåndet og har gått UNDER første service intervall på 30k, skal IKKE bruke olje på dette nivået, ei heller ryke så mye, ei HELLER ikke starte på 3 sylindre.

Barnesykdommer, er flott.

Men på den annen side så har alltid BMWs 3 liter 6er motorer vært litt sånn, på den ugne siden mtp oljeforbuk.

Men så til den gode nyheten da, servicesjefen på Bavaria Jessheim ville godta å ta bilen inn for nærmere sjekk av dette oljeforbruket, så det er jo noe da. Free of charge.

EDIT: tenkte bare forklare litt når jeg sa "alle servicer fulgt". Det jeg mente var at det er en slik inspeksjon du skla ha etter innkjøring av motor 2500km eller noe sånt, og en inspeksjon 1. Dette er fult, neste service skulle da være på 30,000. Bare sånn at folk ikke skulle misforstå.

I tillegg til denne saken om register havari på en skole bil. Det er da ikke særlig gunstig for BMW og levere biler som ikke kan brukes i et hvert land de leveres i. Og hvis du må stoppe og LUKTE På olja for å se om det er diesel i den som nevnt her, da lurer jeg på hva i helvete som har skjedd med BMW. Lukte på olja for diesel? Piss meg i øret a.

Svada.

Mener dog at BMW burde klare å stille noe garanti for dette da jeg veit de har skifta motorer før på goodwill pga utidlig havari, det er IKKE meningen at en motor skal dø etter 2 års kjøring. Jeg hadde skjønt det om ikke noen ting av service var fulgt, men det får være grenser. Hvertfall burde de klart å finne en brukt motor i Sverige eller på noe vis og så delt utgifter med kunde 50\50. Eller kunde betaler motor, og de setter inn.

Jeg har selv klart få gjort slike avtaler med verksted og jeg er 22 år og ikke den som O Store BMW kanskje ser på som sin beste kunde men det er mulig. STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen er kjøpt ny i Norge og er under 5 år SKAL BMW dekke alt som har med fabrikasjons feil å gjøre... Og dette er jo det! Du kan jo poste dette i tråden Om feil/mangler med f10/f11 jeg har hatt ganske mye små tull med min F10.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adblue har ingen ting med personbiler å gjøre, du får jo BMW som er godkjent for euro6 kravet som ekstra utstyr allerede nå :-) adblue brukes kun på lastebiler for å klare utslipskravene....

Skjønner egentlig ikke hvorfor adblue ble dratt inn i denne diskusjonen om diesel motorer som havarerer register kjeden....

der tar du grundig feil. Ford, alle fransk biler og volvo har adblue

skal etter fylles på vær 40000km skal gjøres på service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike svakheter som desverre oppdages etter slipp av nye biler og motorer bør vel leverandøren bruke "goodwill" kontoen sin for å rette opp......

Det er mange som setter større pris på samarbeid og en beklagelse. Alle gjør feil, men rette opp er desverre litt mere vanskelig.

BMW bør ikke legge seg på den linjen hvor det er greit å være og drite i kundene. Vi velger BMW fordi vi liker dens sportslige håndteringen den er bygd for og renome. Forsvinner dette kan vi jo kjøpe en AU-DI eller assat til og med en merch.....Det skal ikke gå sundt på 100.000 km eller 300.000 på motor og gear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som nettopp har kjøpt en 07 modell 520d, med denne 4eren. Men du verden for en fin bil og kjøre. Jeg får heller ta de problemene når eller hvis de kommer. Har jo også 2 års garanti,vil denne dekke dette problemet om det skulle oppstå her tro. :wink:

Har jo også 24 dager bytterett da, Bilia har jo fin avtale der,men jeg liker denne bilen vanvittig godt også. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør som faen og så krev ny motor nårn raser innenfor garanti

Hehe du sier noe.

Gratis med ny bil

Takk for det, er litt obs men er vel ikke så mye og gjøre med dette enn og bare kjøre og kose seg uansett. Tenkte jeg skulle ta en prat med verkstedmesteren når jeg er inne på service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der tar du grundig feil. Ford, alle fransk biler og volvo har adblue

skal etter fylles på vær 40000km skal gjøres på service.

Har hørt at VW sine bluemotion-motorer har adblue. Til alt overmål er det ikke mulig å etterfylle adblue på de, man må i steden bytte hele tanken når den er tom (etter 40.000km). Kan noen bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der tar du grundig feil. Ford, alle fransk biler og volvo har adblue

skal etter fylles på vær 40000km skal gjøres på service.

Har hørt at VW sine bluemotion-motorer har adblue. Til alt overmål er det ikke mulig å etterfylle adblue på de, man må i steden bytte hele tanken når den er tom (etter 40.000km). Kan noen bekrefte dette?

Google fant ingen tråder med info om at Volkswagen har adblue på noen modeller, forutenom en, og det var Crafter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der tar du grundig feil. Ford, alle fransk biler og volvo har adblue

skal etter fylles på vær 40000km skal gjøres på service.

Har hørt at VW sine bluemotion-motorer har adblue. Til alt overmål er det ikke mulig å etterfylle adblue på de, man må i steden bytte hele tanken når den er tom (etter 40.000km). Kan noen bekrefte dette?

Har ikke hørt eller sett vag bil med adblue til nordis bruk

men på dem bilene jeg har fylt etter på så er det en veldig spesiel måte gjør det på. man tar av en slange på tanken å koble den inn på spesial flaske som følger med adbluen å skal henges opp høyere en tanken på bilen. da skal det ren til at adblue kommer ut av den andre slangen du har koblet av og det skal rend ned i annen flaske igjen.

slowmotion til vag er bare en liten dieselmotor med lav effekt og ingen 4motion og lav dekk motstand, diverse andre ting som gjør at det er en slowmotion

biler med adblue har også mange svakheter. men ikke noe vits å ta det opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på 318 D 2008. Jeg må tenke litt etter denne tråden. #-o#-o#-o

Tjah. Det finnes nok mange tusen som triller dag inn og dag ut per problembil. Min '08 118d som har lik motor som du vurderer kakler og går som alle andre common-rail motorer... ;) Stakkaren triller bare 5km frem og tilbake for tiden, men går som en kule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...