MariusW Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Hei folkens! Har egentlig hatt dette problemet lenge og har tenkt å kjøpe nytt speedo hvis ikke dere har noen gode forslag: Når jeg starter bilen så virker ikke speedometeret mitt. Turtallsmåleren, temp, forbruk, kjørecomputer og alt annet virker. Bare ikke selveste speedometeret. Men kjører jeg i 50-60 minutter så begynner den plutselig å virke. Når den bestemmer seg for å virke og jeg bremser (mens den enda står på 0) så hører jeg "tikktikktikktikk" fra speedometeret akkurat som det "resetter" seg. Og når jeg da øker farten igjen så beveger nåla seg. jeg kan da stoppe bilen om jeg vil. Men venter jeg mer enn 10-15 minutter så virker den ikke igjen når jeg starter den. Venter jeg mindre virker den fint. (kan være tilfeldigheter) Er denne en kontaktfeil eller skal jeg bare skifte hele rabalderet? Og hvis jeg kjøper nytt, må jeg få programmert kjørecomputeren? Jeg har med tempvisning, klokke, snitthastighet, snittforbruk osv. Og vil kilometerstanden være riktig? Takk for svar
stig_j Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 kan det ikke være kabelen som er på diffen som er løs da?
MariusW Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 Jo det kan det! Er den lett tilgjengelig uten verktøy? Hvor står den på diffen?
Yngvejos Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 E46 har ikke hastighetsmåling på differensialen. Den tar fartsignal fra en abs-giver (Jeg går utifra at det er likt som på e39 hvor venstre bak gir fartsignal til speedometer og høyre bak gir signal til cruisecontrol) På e39en min falt speedometeret ut iblandt, da var det hjullagermutteren på venstre bakhjul som hadde løsnet. Ta en diagnose, så vil du få opp eventuelle abs-giver feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå