Gå til innhold

E87 - trenger jeg service?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har begynt å lyse "service" på dashbordet når jeg starter min 120dA. Har gått ca. 96000 km. Forrige service på ca. 75000km. På skjermen står det følgende:

10/2010 - Gul varseltrekant - Stat. vehicle insp.

10/2010 - Gul varseltrekant - Stat. exhaust insp.

05/2011 - 22000km - OK - Vehicle check

05/2011 - OK - Brake fluid

05/2011 - 17000km - OK - Engine oil

05/2011 - 19000km - OK - Microfilter

18000km - OK - Front brake pads

70000km - OK - Rear brake pads

For meg ser det ut som at alt er i orden, men bilen mener den skal til generell kontroll og utslippstest. Gjelder dette i Norge? Er det ikke nok med EU-kontroll?

Må jeg levere bilen på service nå for å følge BMWs serviceprogram, eller kan jeg vente til mai neste år (05/2011)? Går det an å få vekk "service" fra dashbordet på noe enkelt vis?

Skrevet

ja det går an med diagnose program som jeg har f.eks.

Men altså, dette vehicle inspection greia, tror nok det er bare en liten visuell sjekk jeg. kan jo ringe bmw og høre hva de skal ha om noe :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Har endelig fått tid til å sjekke dette med BMW. "Stat. vehicle insp." og "Stat. exhaust insp." gjelder ikke i Norge. Jeg trenger ikke service før mai neste år (05/2011). De kan få vekk varslene ved å legge inn dato langt fram i tid i computeren.

Skrevet
Har endelig fått tid til å sjekke dette med BMW. "Stat. vehicle insp." og "Stat. exhaust insp." gjelder ikke i Norge. Jeg trenger ikke service før mai neste år (05/2011). De kan få vekk varslene ved å legge inn dato langt fram i tid i computeren.

Du kan også endre denne datoen i iDrive=) Har forstått det slik at det er en slags EU kontroll. Satte min på den datoen jeg =)

• 2 weeks later...
Skrevet

Fant en tråd om dette i dag, og det funket som bare det! Verkstedet sa de kunne gjøre det gratis, men da sparte jeg dem for et kvarters jobb, og meg selv for en halvtimes kjøring. :)

Jeg justerte datoen til 05/2011, som de andre datoene viser, men i ettertid kom jeg på at jeg kunne lagt inn dato for neste EU-kontroll. Så slipper jeg å huske på det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...