Gå til innhold

E39 520d førstebil - bruksbil - 'daily driven'


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 462
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er poleringspakken du tzunami anbefalte bestilt og på vei.

Carbon diffusor er på vei.

Imorgen blir det fiks av bremserør og bremseslanger.

eu-godkjenning på onsdag. fjerne eksosen onsdagkveld (blir nesten fri eksos, kun den midterste katten igjen)

selge 4 rørs eksosen.

senke bilen igjen til helga (blir deilig å få den lav igjen!)

Så blir det bergenstur neste veke (usikkert når) for å sveise på rakt rør fra bakaksel, med 2x76mm enderør.

Så til helgen igjen blir det 3-stegspolering, støvsuge innvendig, få frem svarte detaljer, og få ting rent og pent.

Da er nok bilen egentlig ferdig for denne gang! Blir smådetaljer som girkule med lys i osv, men ellers blir det nok lite, blir nok salg til neste år :)

Så kommer det store spørsmålet;

Kor skal en reise på ferie i år?

Alt.1 - Gatebil rudskogen + harrytur til Sverige

Alt.2 - Ei helg i nurburgring!

Blir også tatt oljeservice på turen :)

Ka ville bimmers folket valgt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bayerks, takker for det ! :) Vil nok selge pga motor, blir nok E39 igjen men MÅ bli med V8-er (ikkje nødvendigvis M5) , elsker rett og slett lyden som kommer fra V8-eren i E39. Evt blir det E46 med grom motor :)

ChristerM; det skal eg gjere! Må få sjå bilen din då! :D Kanskje ta et par bilder? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweeet! Gleder meg! :D Får håpe karen som VIRKELIG kan tingene sine er tilbake fra ferie da. Var vekke når jeg fikk montert Supersprint.

Må innom å få justert den lenger opp. Eksosen er laveste punkt på bilen akkurat nå, så det kan jo være spennende.

Blir sick med lyd i bilen din da!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått time fredag kl 9, ca 2.5 - 3 timers kjøretur så reiser tidlig herifra sammen med en kompis, bilen blir vel stående på svendsen i 2 timer ca, skal kun velge ut endestusser, så tipper eg det blir en tur å få seg litt frukost / sjå seg litt rundtom på åsane (en stund siden sist) :D Så blir det å hente bilen + en som skal sjå på gamle eksosen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra :D Jeg drar fra jobb i 1-tiden på fredag så da må du gi en lyd!:) Jobber like bortenfor(Lefdal).

Har du bestemt deg for eksos? Dersom du velger å gå for Supersprint klarer de desverre kun å levere slik jeg har nå. Ikke at den er stygg men er finere med en som er skråskjært i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klar over at jeg aldri har kommentert i denne tråden, selvom jeg stadig vekk er innom. Skal si bilen din er flott!

Ang. poleringsmidler osv, så anbefaler jeg som Tzunami nevnte å bruke Scholl, driver selv å korrigerer bilen min om dagen, og Scholl fikser biffen. Mikael-B har også et godt poeng når han sier at stort sett S03 og S30 ofte holder lenge, men jeg har selv blitt veldig glad i 3-stegs pakka, og klamrer meg til det inntil videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig riktig det du sier Lasseln. Jeg har de tre du nevner her, men føler tidvis at S40 blir litt smør på flesk når man kjører s03 og s30. Men for all del, det blir jo blankt som fy.

Jeg føler nok også at S40 blir litt gimmik om man setter det opp mot S30, men da jeg bruker S03, S17 og S40, så er S40 en nødvendig avslutning, da S17 ikke avslutter fint nok. Samtidig er S40 en drøm å jobbe med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...