Gå til innhold

E39 520d førstebil - bruksbil - 'daily driven'


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 462
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Da er forhåpentligvis garasjeplass skaffet neste veke, så da kan vinterplanene begynne! :) gleder meg til å begynne å skru litt igjen.

Her er forsåvidt planene;

Ny rutesenkar type ac schnitzer - X

Ny leppe i fargekode 354 - X

M-tech skinnseter elektriske - X

Tektylere

Lakke B-stolpar

Lakkere interiørlistene i samme farge som bil

Vannpumpe

Ny fangar

Dynavin D99 spelar

Svart taktrekk

M5 bunndeksel og innerskjermer

Lakke oppatt div. bremser

Hjullager

GS ventilerte bremser med greenstuff

Bremseskjold

Eksosoppheng

Bolt til innerdeksel bak

3-stegs polering før bilen blir tatt ut

Som en ser skal eg begynne med å tektylere bilen under og lurer såvidt på om dette fungerer greitt nok, det er ikkje rust derifra før av, men vil jo gjerne beskytte nå som bilen er begynt å dra på åra..

1. Fjerne eventuell skitt, gjere reint.

2. http://nettbutikk.wuerth.no/kjemi-papir ... xygrunning, påføre 2k epoxy grunning. Rekner med å male/spraye på 2 lag.

3. Blande owatrol med ca 25% sort bengalakk. Påføre 2 lag med pensel.

Dette skulle vel holde? Tar gjerne imot andre / bedre tips :)

Kommer sikkert til å ta et par bilder undervegs fra oppgraderingene i vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestille meg spacere framme, utifra bildene på forrige side, kor mykje kan eg space UTEN at det tar borti ved full sving og ved humper, mye drittvei rundt omkring, så fort gjort å plutseli subbe nedi en..

Gjerne vanskli å bedømme men trenger sånn ca noke å gå utifra, tenkte litt på 15mm? og slik at det blir ca likt med bak? (bilder på forrige side)

Er SSC spacere med sentreringsring, disse burde vel vere bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er valsa bak også, men syns det bygger greit ut der, bør helst ikkje ha passasjerer på, maks 1 bak isåfall, fort at det subber med flere, syns også den er altfor høy bak, men tør ikkje senke den meir, vil jo ikkje at dekka skal subbe opp lakken..

tenker det blir 20mm foran da, vurderer også å senke den litt ekstra fremme og slutte med leppene på fangerene, knust to stk-er på kort tid nå.. senest når bilen skulle vinterlagres og inn i garasje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan space myyye uten at det tar anig. Husk at bilen din hever seg når du svinger på rattet. En kompis har -10 innpress foran (husker ikke nøyaktig, kan være mer). Dette subber ikke i det hele tatt!:)

Husk at det har fryktelig mye å si hvilken bredde man har på dekk/felg da.

Jeg tok inni med 9" framhjul uten spacere. Det er ikke bare å mose på spacere uten at man vet hvilken strekk vedkommende kjører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan space myyye uten at det tar anig. Husk at bilen din hever seg når du svinger på rattet. En kompis har -10 innpress foran (husker ikke nøyaktig, kan være mer). Dette subber ikke i det hele tatt!:)

Husk at det har fryktelig mye å si hvilken bredde man har på dekk/felg da.

Jeg tok inni med 9" framhjul uten spacere. Det er ikke bare å mose på spacere uten at man vet hvilken strekk vedkommende kjører med.

Sa vel ikke at han skulle moose på med spacere men.. ut i fra bildene han har lagt ut ser det ut for at det er plass til et par mm før det subber. Koster ikke mange kronene og prøve seg frem med noen biltema spacere først, for å finne ut nøyaktig hvor mye som er ideelt for vedkommendes smak :)

Han jeg snakket om kjører 18" x 8,5 rondeller med 205-35 Proxes. Lurer på om det er 30 mm spacer han kjører.. happY her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på verksted idag, vart et par bilder med mobil, men går treigt med bilen.. blir mykje jobbing om dagen og lite skruing, men bilen skal ikkje ut før mai/juni engang, så blir nok ferdig til dess! :)

Utrulig skitten bil, vaska den før lagringa og køyrte de 5km til garasjen, like skitten igjen....

IMG_3296-2.jpg

1352570826359.jpg

1352570824932.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...